Afasi skrev 2012-11-18 10:47:34 följande:
Hehe ja jag är fortfarande bra förvirrad kan jag säga. Nu är det en vecka sedan jag körde och känns som att jag glömt allt och hur det kändes. Växlingen känns inge rolig att tänka på eftersom jag inte riktigt vågar gasa haha. Känns som att jag behöver ett helt flygfält för att träna. Är så rädd att jag ska gasa på för mycket eller krocka typ
Hur går det för alla? Jag har varit kass på att svara, är ofta inne och läser och tittar men jag är alltid sån, läser och sen glömmer jag liksom bort att skriva. Kan ju ana varför folk tycker jag är så tråkigt när dom skickar sms osv

Tror det blir körning imorgon. Vill verkligen men jag är fortfarande så jäkla feg. Hur kommer man över rädslan och nervositeten? Vill ju att det ska kännas roligt att få lära sig men jag är fortfarande så nervös och rädd haha!
Precis, säger som Maybe, kör kör kör och åter kör! Jag har vart så rädd för att köra och ställt mig frågan HUR ska jag komma över rädslan? Men efter många körtimmar så kommer man över det! Jag kan ff känna så innan jag sätter mig bakom ratten. Men så fort jag börjar köra försvinner det! Ja såvida jag inte kör på ställen dr jag inte riktigt fixar än, men det gör jag inte, skyndar långsamt
Idag körde vi åter till Skövde då vi skulle handla lite på köpcentret. Detta ligger då lite i utkanten så har ff inte vågat mig på att köra i centrum. Gick väldigt bra men eftersom det går ibland en vecka mellan körningarna så blir jag lite ringrostig, dochk inte som förr, märker att det börjar sitta i djupet men krävs ändå lite uppvärmning, när jag kör tillbaka är det som jag suttit bakom ratten flera dgr i sträck

Sambon tycker ff jag bromsar för mkt vilket beror på att jag inte riktigt lärt mig titta långt fram! Eller det gör jag men jag har ff svårt att läsa av trafiken. Dock går det så mkt bättre i de stora rondellerna nu som jag förr va livrädd för att köra in i utan att stanna!
På körskolan har de platser där de kr just för att du på ett effektivt sätt ska lära dig växla! Och när man kan grunderna så är det bara övning som gäller. När man gjort det tusen ggr så kan man det. Jag kommer nog få ställa om mig med växlingen n'r jag ska kra med körskolan eftersom bilar alltid funkar lite olika. Detta är en tysk bil som är byggd efter att köra i höga hastigheter så man kan inte köra på så höga växlar i lägre farter som t.ex med deras nya bilar! De bilar som min körskola har är Wolkswagen, gissar på att de inte är några sportbilar iaf
Försök bara köra så ofta du kan, även om det bara är små stunder eller till affären så ger det dig ngt varje gång!