• Afasi

Följas åt till körkortet?

För över en månad sedan fick jag och handledaren OK från transportstyrelsen. Idag körde vi (jag) för första gången, nervööööst! Gick väl helt okej men då det var en del bilar där vi var så vågade jag inte riktigt testa att växla och göra lite mer tyvärr.

Skulle vara kul att ha någon att prata med och följas åt under resans gång. Jag tycker att det är skitläskigt att börja med det här nu men samtidigt roligt och spännande.

Någon mer som precis har börjat?

• Svar på tråden Följas åt till körkortet?
  • temmaL

Men kuuuuul liv! Alla som man kör upp med är sjuka (vad är oddsen?!) så jag måste snällt vänta tills på måndag med att köra upp... GAAAH!

• frukarlssonn
    temmaL skrev 2012-12-05 19:56:29 följande:
    Men kuuuuul liv! Alla som man kör upp med är sjuka (vad är oddsen?!) så jag måste snällt vänta tills på måndag med att köra upp... GAAAH!
    Va?? Åh nej vad typiskt
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Jenyma

Jag vill också vara med i tråden! :)
    Jag försökte ta körkort för 5 år sedan när jag var 21, körde upp tre gånger men failade, jag var nog för nervös. >_< Sen gav jag upp och körde inte alls.
    Nu har jag dock tagit tag i det igen och börjat gå på körskola här i Stockholm (kommer från en småstad från början). Fick uppkörning bokad nästan med en gång. Så 8 januari är det dags(!)
    Vi har ingen bil men förhoppningsvis kan jag köra med sambon när vi är hemma över jul och hälsar på hos föräldrar. Ingen där hemma vet att jag börjat med detta igen. Varit lite för en nemesis för mig. Så otroligt skämmigt att misslyckas tre gånger :( Teorin klarade jag däremot galant och jag verkar minnas det mesta. Hoppas jag inte gör bort mig nu! 

• temmaL
    Jenyma skrev 2012-12-05 22:10:59 följande:
    Jag vill också vara med i tråden! :)
    Jag försökte ta körkort för 5 år sedan när jag var 21, körde upp tre gånger men failade, jag var nog för nervös. >_< Sen gav jag upp och körde inte alls.
    Nu har jag dock tagit tag i det igen och börjat gå på körskola här i Stockholm (kommer från en småstad från början). Fick uppkörning bokad nästan med en gång. Så 8 januari är det dags(!)
    Vi har ingen bil men förhoppningsvis kan jag köra med sambon när vi är hemma över jul och hälsar på hos föräldrar. Ingen där hemma vet att jag börjat med detta igen. Varit lite för en nemesis för mig. Så otroligt skämmigt att misslyckas tre gånger :( Teorin klarade jag däremot galant och jag verkar minnas det mesta. Hoppas jag inte gör bort mig nu! 
    Det kommer gå skitbra den här gången! Nu har du ju blivit lite äldre och mognat på dig (missförstå mig rätt Flört) och framförallt mer självsäker.

Vad duktig du är som tar tag i det igen. Jag håller tummarna åt dig! När ska du skriva upp igen?
  • Jenyma
    temmaL skrev 2012-12-06 07:45:16 följande:
    Det kommer gå skitbra den här gången! Nu har du ju blivit lite äldre och mognat på dig (missförstå mig rätt Flört) och framförallt mer självsäker.

Vad duktig du är som tar tag i det igen. Jag håller tummarna åt dig! När ska du skriva upp igen?
    Har teoriprovet 7 jan och uppkörningen 8 jan. 
    Idag lyckades jag faktiskt få godkänt på datorprovet! Yey! :D 
  • frukarlssonn

Idag körde jag i snö för första ggn! Det kändes lite annorlunda, körde snäppet långsammare än jag brukar kan jag säga! På vissa ställen va det bra väggrepp men mestadels va det en hal känsla! Men jag kör runt här lite i stan nu när det snöat så mkt och vägarna ff är så hala! Man vill ju vänja sig lite vid vinterväglaget med! Och hålla kunskaperna varma Tungan ute

• Bellsiii

Gjorde min första körning i snö igår 15 mil :) mäktigt stolt vad bra det gick :)

• frukarlssonn
    Bellsiii skrev 2012-12-09 15:47:49 följande:
    Gjorde min första körning i snö igår 15 mil :) mäktigt stolt vad bra det gick :)
    Härligt Skrattande
  • Maybe

Här i skåne har de gått ut klass 2 varning pga snön så befinner ni er här nere så kör inte mer. Det är bara onödigt känns det som...

Jag kör inte när de går ut o säger det är direkt olämpligt.

• frukarlssonn
    Maybe skrev 2012-12-09 17:22:32 följande:
    Här i skåne har de gått ut klass 2 varning pga snön så befinner ni er här nere så kör inte mer. Det är bara onödigt känns det som...
    Jag kör inte när de går ut o säger det är direkt olämpligt.
    Såg att det skulle bli oväder där! Vi hade ju snöfall här, visserligen inte så illa som i Sthlm:strakten men tillräckligt för att skapa olyckor på vägarna. Höll mig ifrån körandet!
Svar på tråden Följas åt till körkortet?