Afasi skrev 2012-11-24 12:04:03 följande:
Ni är till supermycket hjälpt, så himla glad att jag startade tråden!
Jag vet att man inte ska köra runt med pedalen nere och det var verkligen inte meningen heller. Jag höjde den lite och stannade till och sen helt plötsligt så koncentrerade jag mig på vart jag styrde och dom andra bilarna att jag liksom glömde bort att jag hade kopplingen lite nere. När jag kom på det så släppte jag givetvis väääääldigt försiktigt
Okej men då vet jag iaf med kopplingen vid växling. Hoppas att jag hinner träna något snart också. Idag har dagen gått åt till att städa, tvätta, handla osv. Eftermiddagen blir det nog julshopping. Synd att jag inte får köra med sambon för annars hade vi ju kunnat köra massor! Men han hade aldrig haft tålamod med mig och mina dumma frågor jämt

Ok är han för ung, eller inte haft körkort tillräckligt länge? Jag kör med sambon och det underlättar massor eftersom jag inte har ngn annan att köra med alls! Men tur att du har din mamma då

Det kommer släppa snarare än du anar och sedan glider du fram på vägarna

När jag va gravid med första barnet bråkade jag och sambon ganska mkt under övningskörningen! Fast jag ska ju givetvis lyssna på honom eftersom han är en mkt rutinerad förare men man kan känna sig sååå korkad ibland när man sitter där bakom ratten och kämpar och kämpar! Nu går det dock mkt bättre men det är för att han inte har lika mkt att anmärka på
I början hade jag dels svårt att se trafiken för att jag va så koncentrerad på vad jag gjorde med växlar och pedaler och vise versa. Så när det går utan att man behöver tänka så kan man koncentrera sig på trafiken och övriga trafikregler, back/sidospeglar osv!
Ja det är bra att man kan utbyta lite erfarenheter här
Julshoppingen har vi gjort på nätet

Har en grej kvar att köpa till barnen som jag oxå ska köpa på nätet

Men vi har en bit till stan och sedan är det lite billigare där vi handlar på nätet
Imorgon ska vi hälsa på svärmor som bor 7 mil fr oss då får jag köra lite igen