• Afasi

Följas åt till körkortet?

För över en månad sedan fick jag och handledaren OK från transportstyrelsen. Idag körde vi (jag) för första gången, nervööööst! Gick väl helt okej men då det var en del bilar där vi var så vågade jag inte riktigt testa att växla och göra lite mer tyvärr.

Skulle vara kul att ha någon att prata med och följas åt under resans gång. Jag tycker att det är skitläskigt att börja med det här nu men samtidigt roligt och spännande.

Någon mer som precis har börjat?

• Svar på tråden Följas åt till körkortet?
  • frukarlssonn
    Bellsiii skrev 2012-11-26 12:03:17 följande:
    Nu ska jag strax iväg på min första körkektion på skolan
    Lycka till Skrattande Berätta gärna hur det gått
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Afasi
    Bellsiii skrev 2012-11-26 12:03:17 följande:
    Nu ska jag strax iväg på min första körkektion på skolan
    Hur gick det? Hur mycket har du kört innan? Glad Hoppas jag inte har frågat det innan Flört
  • Bellsiii

De gick jätte bra och ligger långt fram i körningen. Teorin som är bökig för mig

• frukarlssonn
    Bellsiii skrev 2012-11-27 12:57:40 följande:
    De gick jätte bra och ligger långt fram i körningen. Teorin som är bökig för mig
    Va skönt Kan du plugga teori på körskolan eller hemifrån lätt? Annars kan jag varmt rekommendera Bonniers trafikskola.
  • LaFontaine

På tal om teoriprov har jag hittat några gratisvarianter på nätet. Gjorde just en av dem och klarade det, till min stora förvåning ska tilläggas. Kanske dags att införskaffa en sån där bok snart.

• Bellsiii

Jag köpte ett paket på skolan så jag har obegränsat med tester dom jag kan göra både hemifrån o på skolan

• frukarlssonn
    Bellsiii skrev 2012-11-27 14:56:33 följande:
    Jag köpte ett paket på skolan så jag har obegränsat med tester dom jag kan göra både hemifrån o på skolan
    Ja det är ju kanon! När jag gick på trafikskolan kunde vi inte göra hemifrån men då hade jag inga barn och va ledig varannan vecka så jag satt där så mkt jag kunde Nu när jag har barn är det kanon med Bonniers så jag sitter alltid och pluggar på kvällarna
    LaFontaine skrev 2012-11-27 13:56:55 följande:
    På tal om teoriprov har jag hittat några gratisvarianter på nätet. Gjorde just en av dem och klarade det, till min stora förvåning ska tilläggas. Kanske dags att införskaffa en sån där bok snart.
    Va bra att du klarade det Då har du kommit en bit!

Sen tycker jag teorilektionerna är guld som ett komplement! Har ju redan gått hela teorin en gång Tungan ute Men ja, jag kom inte enda fram till målet då!

• LaFontaine
    Marinero skrev 2012-11-27 15:43:53 följande:
    Sen tycker jag teorilektionerna är guld som ett komplement! Har ju redan gått hela teorin en gång Tungan ute Men ja, jag kom inte enda fram till målet då!

Jag har läshuvud, så några lektioner behövs inte. Tyvärr är jag inte lika bra i praktiken som i teorin

Tänk om man kunde ta körkort utan att köra  
  • frukarlssonn
    LaFontaine skrev 2012-11-27 15:48:28 följande:
    Jag har läshuvud, så några lektioner behövs inte. Tyvärr är jag inte lika bra i praktiken som i teorin

Tänk om man kunde ta körkort utan att köra  
    Aha, måste man inte gå teorilektioner när man ska ta körkort?

Ja, jag ska säga att jag har mkt lättare för teorin än körningen! Men teorin har hjälpt mig mkt i körningen och tvärtom

Haha, ja tänk om man bara kunde trycka på en knapp och sedan köra Tungan ute Undrar hur mkt lättare det är att köra automat förresten? Ngn här som testat? En kollega testade köra automat för några veckor sedan och tyckte de va skitläskigt! Nu är man ju så van vid manuell och en automat har tydligen bara två pedaler så hon va livrädd att av misstag trycka ner kopplingen, fast det finns ju ingen koppling i automatbilar och då trycka på bromsen ist!
Svar på tråden Följas åt till körkortet?