sticksNstones skrev 2012-11-19 00:20:50 följande:
Mitt op gjordes 4 manader efter att jag tog kontakt med lakare. Sa ratt fort. Helt ofattbart att du far vanta nar du har paverkan pa kisseriet och poopandet! Har fragar dom det direkt och har man sana besvar blir det akut -op, jag hade ju inte det sa fick vanta nagra manader.
Ja dom ska ju liksom in mellan kotorna och greja sa ibland kommer dom at sjalva hinnan som omger ryggmargen och vatskan. Da kan det bli ett litet hal som det sipprar ur, det ar ju den vatskan som omger hjarnan ocksa sa man far djavulskt huvdvark. Dom kommer nog forklara detta for dig. Ibland maste dom in efterat och lappa ihop det om det inte lakar sjalv, vilket mitt gjorde som tur var.
Mitt op var ratt stor, med bade laminectomi och discectomi eftersom mitt brack var brett och skot ut bakat och at sidorna. Sa dom var tvunga att ta bort en del av kotan for att komma at. Ju storre op desto storre risk for komplikationer :( Ofta ar det dom som "bara" gjort en microdisectomy som skuttar upp ur sangen direkt efter, det ar en ratt enkel och simpel procedur for kroppen. Sa eftersom jag blev av med en del av kotan och hade mycket storre op tog det bra mycket langre innan jag skuttade :)
Sa misstrosta inte, det beror pa vilken typ av op du haft hur snabbt du blir battre. Hade ocksa en kvinna i min sal som direkt efter gick upp och pa toa medan jag fick anvanda pottan i sangen!
Men det var ju ändå "fort", allt är ju relativt och fyra månader med konstant smärta är ju inget vidare, eller ja, det är så klart fruktansvärt :P
Nej du... Hela min historia med det här är helt sjuk, anledningen till att jag skickades hem med kateter efter att ha varit inlagd i 14 dagar
(14 dagar!!! helt galet!! Och de ansåg att det inte är ngt fel på mig) är pga att de gjorde en miss under min blåsträning och för tredje gången hade min blåsa samlat på sig över 1000ml. Samma sak när jag skickades hem första gången, det bad de iofs om ursäkt för, samma sak när de missat att kontrollera min blåsa ordentligt blåsträningen, men det hjälper ju inte direkt. Att de inte tog varken det här med kisseriet eller poopandet på allvar är helt galet.
Jag upptäckte det här med poopandet när jag var inlagd dessutom. Att jag inte har någon känsel där och dessutom, när jag får den där känslan, ja, då är det bråttom bråttom bråttom.
Oj, men höjden av otur för dig! Både då ryggmärgsvätskan som läcker och en större OP. Jag får ju en liten operation, antar jag iaf. Så jag håller alla tummar för att jag kan skutta upp ur sängen åtminstone dagen efter.