• Delia

Pepparkaksgubben är rasistisk!

KatjaKaj: Jag tycker ändå det känns skönt att man kan lita på att du kommer in med någon dräpande, intelligent kommentar lite då och då. En trygghet liksom ;)

Hur är det med källkritik, har man slutat lära ut det i skolan?

• Delia

Jag är förundrad över hur lite människor faktiskt tänker.

Tintin ska flyttas några meter och ni får för er att det ska ordnas bokbål på Sergelstorg. Någon mamma missförstår en lärare, ni tror att afrikaner blivit kränkta av pepparkaksgubbar och skriker om att man snart inte får vara svensk i det här jävla landet längre.

• Delia

Otäcking: Jadå, det gäller att slå på stora trumman när dom där invandrarna ska komma och förstöra våra fina svenska traditioner.

• Delia

Anonym: Fast nu var det ju ingen lärare som tagit sig själv på för stort allvar utan en mamma som missförstått hela grejen och tagit för givet att det handlade om att det var rasistiskt med pepparkaksgubbar.

Och nej jag överdriver inte, jag har hört människor skrika om bokbål i tintinfrågan flera gånger.

• Delia

Sluta skriv era korkade argument för att få säga neger och erkänn istället att ni skiter i vad andra tycker, är obildade och beter er som barn och därför vill fortsätta använda ordet.

• Delia

Och där kom det vanligaste idiotargumentet av dom alla. Jag känner inte en enda svart som tycker att ordet neger ska användas, ingen. Och ja neger ingår i ordet negerboll även om det är ett oskyldigt bakverk.

• Delia

Jag vet inte ens hur jag ska bemöta det ni skriver eftersom nivån är så sjukt låg. Det finns ingen debatt som lockar fram så korkade människor och argument som den om neger och negerboll.

Svar på tråden Pepparkaksgubben är rasistisk!