• Delia

Pepparkaksgubben är rasistisk!

Flash Gordon: Du vekar ha missat några bitar i händelseförloppet här.

1. Mamma går ut i media.

2. Skola går ut i media

3. Det kommer artiklar om att det kanske handlade om att läraren missförstod syftet med pepparkaksförbudet.

Inläggen du hänvisar till är skrivna innan punkt nummer tre ovan fanns. Svårt att
    hänga med?

• Delia

Anonym: Svaret på fråga nummer ett, jag har aldrig spenderat flera dagar med att trumma in någonting så jag vet inte riktigt vad jag ska svara på den felaktigheten. Nu har jag redan skrivit det här men eftersom det verkar brista lite i läsförståelsen från din sida så tar jag det igen. Jag har aldrig påstått att det inte finns människor som drivs av att vara PK.

• Delia

Anonym: Då kör vi igen då. Jag har aldrig påstått att läraren inte drivs av att vara PK. Han har tagit för givet att beslutet beror på att människor kan ta illa upp av pepparkaksgubbar. Om det är för att han är vad du nu kallar politiskt korrekt har jag ingen aning om, men det antar jag att du har?

• Delia

Flash Gordon: Du menar när skolledaren berättade att dom tog bort pepparkaksgubbarna för att sången inte fanns med och att en lärare missuppfattade anledningen. Ja det var ett hårt slag för mig. Eh.

• Delia

Flash Gordon: Aggresiv? Hur tänkte du nu?

Min huvudpoäng har hela tiden varit att oavsett vad som hänt så är det EN person det handlar om. Då tycker jag det är ganska löjligt att det ska slås på stora PKtrumman och att folk ska skrika om att man minsann inte får säga någonting i det här jävla landet längre.

• Delia

Flash Gordon: Nedsättande felaktigheter? Är det nedsättande att tro att någon missförstått någonting? Tycker du det förstår jag verkligen varför du uppfattar mig som aggressiv och varför du tar vad en enda människa gör på så stort allvar. Där jag bor kallas det att överdriva.

• Delia

Bra grej det där med att citera men klippa och klistra lite hur man vill i citatet, vad kallas det?

• Delia

Flash Gordon: Ursäkta men exakt vad var det du hakade upp dig på nu? Ordet tro?

Den här diskussionen blir ju bara bättre och bättre.

Hur går det med ditt svarande på mina frågor anonym, någon framgång?

• Delia

Flash Gordon: Du pratar i fel form, felaktigt påstående, singular. Som vi för övrigt inte alls vet är felaktigt, det beror ju liksom lite på vem man väljer att tro på.

• Delia

Det bästa vore ju om läraren själv uttalade sig. Å andra sidan så känns det som om det kvittar. Som jag har sagt 39 gånger så handlar det om en enda människa som kanske har gjort någonting, storleken på debatten efteråt är helt absurd.

Svar på tråden Pepparkaksgubben är rasistisk!