• Delia

Pepparkaksgubben är rasistisk!

Anonym: Vilka är det du pratar om? Jag känner ingen som använder sig av ordet nigger. Men du kanske är kompis med 50 cent?

• Delia

Anonym: Du menar alltså att eftersom rappare i USA använder sig av ordet nigger så ska afrikaner i Sverige acceptera att bli kallade för neger?

• Delia

Flash Gordon: Det var ju mamman som tog för givet att han inte fick vara pepparkaksgubbe för att folk skulle bli kränkta. Sen visade det sig att allt var ett missförstånd.

• Delia

Ja för det låter ju inte alls troligt att dom bestämde låtar till luciatåget, valde bort peppakakslåten och att det därför kändes onödigt med pepparkaksgubbar i tåget. Det låter verkligen som en påhittad efterkonstruktion.

Eller inte.

• Delia

Emmi27: Den här tråden är väl beviset på att människor gillar att missförstå och gärna vill påpeka att andra är alldeles för lättkränkta när det egentligen är dom själva som blir kränkta lättast av alla.

Negerbollssägarna vill liksom hitta kränkta människor (gärna av annan hudfärg) så att dom kan slå på stora trumman och svära över PK-Sverige.

• Delia

VickyHurtig: Hur passar offerkoftan?

Anonym: Det är ingen i den här tråden som har tyckt att pepparkaksgubbar är stötande.

Hur gamla är ni egentligen? Mina föräldrar är födda på 50-talet och dom skulle ALDRIG säga varken neger eller negerboll. Men det kanske handlar om något annat än ålder, typ bildning och intelligens ;)

• Delia

Själv säger jag alltid "titta här kommer idioterna" när det går förbi en särskoleklass. Jag kommer fortsätta säga så, det har liksom ALLTID hetat idioter. Jag har föresten en kompis med downs och han har inget emot att bli kallad idiot.

• Delia
    oOOo oOOo skrev 2012-12-11 12:31:24 följande:
    Så din poäng är att neger och idiot är likvärdiga begrepp. Då förstår jag att du inte vill kalla någon neger. Men för de flesta är inte begreppen likvärdiga, negrer behöver inte vara idioter.

Haha aww, tänkte du länge innan du skrev? Gick det bra?
  • Delia
    Ellaria skrev 2012-12-11 12:37:47 följande:
    Hur respekterar jag inte mina medmänniskor om jag klär ut mig till en pepparkaka? Om man utesluter pepparkakor ur ett luciatåg lär man barnen att det är fel att vara brun. En pepparkaka har INGENTING med hudfärg att göra. Hade den hetat negerkaka hade situationen självklart varit annorlunda.
    Är det någon här inne som tycker att pepparkakor är rasistiska?
Svar på tråden Pepparkaksgubben är rasistisk!