Pepparkaksgubben är rasistisk!
Det har diskuterats i alla sociala medier och funnits en hel del artiklar. Ja för att folk är så fantastiskt lättkränkta.
Det har diskuterats i alla sociala medier och funnits en hel del artiklar. Ja för att folk är så fantastiskt lättkränkta.
Anonyma: Jag tycker mest att ditt beteende är märkligt. Du läser inte vad man skriver och försöker sen argumentera utifrån det du inte läst.
Hur går det ned svarandet på frågorna?
Soetnoet: Varför inte då?
CMM: Det är ju rätt lång tid mellan Mona och pepparkakan, det måste man ju
ändå säga.
Och oavsett så är det inte en vettig storlek på en diskussion när det handlar om vad en person i en skola har sagt. Det vore ju en sak om det var en vettig diskussion men det är det såklart inte. Det är folk som ska sätta på sig offerkoftor och skrika om hur diskriminerade dom är i sitt eget land.
Bilden som just postades är exempel på exakt det jag menar. Trams.
KatjaKaj: Exakt så illa är det tyvärr, det är bara att ta sig en titt på facebook och kommentarerna under bilder som den som postades ovan och se. Det är rätt många som är exakt så som jag beskriver.
CMM: Dom är ju uppenbarligen rädda för att folk ska ta illa upp. Jag har ingen aning om varför, jag är inte så själva.
Vad är det mer som förbjuds? Jag har inga personliga erfarenheter av varken förbjudna nationalsånger eller pepparkakor.
CMM: Fast så var det ju inte riktigt. Har du sett boken? Hon är ju ritad som black face, jag förstår absolut om man inte tycker det hör hemma i en barnbok.
Och noggerincidenten handlade väl typ också om en person? Jag har aldrig träffat någon som håller med.
Och oavsett om nu hela organisationen stod bakom så är det rätt få människor. Eller?
CMM: Föresten såg jag debatten och jag tyckte nog inte an såg ut som en typisk etnisk svensk, snarare halvafrikan :)
Just det Disney har valt att klippa bort rasistiska nidbilder av svarta, märkligt beteende.
Ja den där judedockan var härlig.