Pepparkaksgubben är rasistisk!
Anonym: Så hur var det själv? Känns det viktigt att slå på stora trumman och skrika om PK-Sverige på grund av vad EN lärare gör?
Anonym: Så hur var det själv? Känns det viktigt att slå på stora trumman och skrika om PK-Sverige på grund av vad EN lärare gör?
Anonym: Spenderar hela dagarna med att trumma in detta, haha sött.
Du tycker att det är lite konstigt att jag inte lägger så mycket vikt vid vad en lärare gör? Utan viftar bort det som nonsens? Märkligt, jag tycker att det låter som en helt normal reaktion.
Och då frågar jag återigen varför det är så viktigt för dig att slå på stora PK-trumman över vad en lärare gör? Lättkränkt much?
Jag älskar att diskutera med människor som inte ens är läskunnighet, det är så givande.
*läskunniga
Det är jobbigt det där med att inte vara skrivkunnighet
Anonym: Jag som trodde jag suttit här och diskuterat ordet neger dom senaste typ 50 sidorna. Har du bra koll på läget eller sitter du mest och tar saker ur luften?
Bra teknik det där att säga att någon annan lägger för mycket tid på något för ett sen sitta själv och nitiskt studera flera hundra inlägg.
Du verkar missa själva grejen här, du och jag har olika åsikter. Om jag ser det som ett uppenbart missförstånd, oavsett om det är från lärare eller mamma, så är det väl självklart att jag påpekar det, varför skulle jag inte göra det?
Och oavsett missförstånd eller inte så finns det inte ett enda inlägg i den här tråden där någon uppfattar pepparkaksgubbar som rasistiska, det säger en hel del om den här ickedebatten.
Anonym: Du har fel på så många punkter att man liksom inte riktigt vet vad man ska börja någonstans. Rädslan av att inte vara PK, vad mumlar du om? Tror du att jag tycker att det är någonting fel att ha åsikter som av SD-troll och negersägare anser vara politiskt korrekta? Skulle jag ha sagt att det inte finns folk som drivs av att vara vad ni kallar PK? När har jag sagt det isåfall?
Hur ska man kunna diskutera med någon som tar saker ur luften och sen framställer det som sanningen. Sen ska jag sitta och svara på dina påhittade frågor. Givande diskussion, verkligen.