• lilladv

Unga med bf i april 2013:)

Hej jag skulle vilja prata med blivande unga mammor som ska föda i april 2013:)Jag själv är 22

• Svar på tråden Unga med bf i april 2013:)
  • Emmut
    kiddiee skrev 2012-12-17 13:47:59 följande:
    Vet du vad det är för kön? :)
    Jättefina kläder! Tror faktiskt att jag har ett par likadana vita byxor till min lillskit. Hur mycket kläder har du köpt?
    Tack! Nej jag vet inte könet, det får bli en överraskningGlad

Detta är allt jag köpt hittills i klädesväg, min mamma håller på att sy en del med. Men sen får jag nog komplettera med lite mer kläder också.

Sen är jag sån att jag helst vill vänta tills efter barnet är fött så jag kan köpa lite oneutrala kläder också Flört 

Hur mycket kläder och grejer har du köpt? och ni andra med för den delen? Glad      

• kiddiee
    Emmut skrev 2012-12-17 15:00:38 följande:
    Tack! Nej jag vet inte könet, det får bli en överraskningGlad

Detta är allt jag köpt hittills i klädesväg, min mamma håller på att sy en del med. Men sen får jag nog komplettera med lite mer kläder också.

Sen är jag sån att jag helst vill vänta tills efter barnet är fött så jag kan köpa lite oneutrala kläder också Flört 

Hur mycket kläder och grejer har du köpt? och ni andra med för den delen? Glad      

Vi vet inte heller könet :p Tycker att det förstör en del av överraskningen vid förlossningen sen. På så sätt! Jättefina kläder iallafall :)
    Oj. Ehe. Tror vi köpt kläder som bebisen kan ha ett halvt år. Nu tänkte jag dock lugna ner mig och fokusera lite mer på barnvagn och spjälsäng.
  • Emmut

Vad blir det för vagn då? Jag ska beställa på fredag tror jag :) då blir det en svart emmaljunga mondial duo

• kiddiee
    Emmut skrev 2012-12-17 15:48:22 följande:
    Vad blir det för vagn då? Jag ska beställa på fredag tror jag :) då blir det en svart emmaljunga mondial duo
    En kronan eller en emmaljunga city cross är dom två vagnar vi är mest sugna på!
  • kiddiee
    madeleness skrev 2012-12-17 15:49:32 följande:
    Hejsan, en till AprilMamma här!
    Jag är 20 år och väntar min första 25 April! 
    Hallå! Vart bor du någonstans? :) Hur känner du inför att bli mamma?
  • madeleness

Jag bor i Östersund! 
    Ja, alltså själva mamma-biten längtar jag efter så oooootroligt mycket och känner mig verkligen redo nu. Gjorde abort för något år sedan och då var det en helt annan känsla än den jag kände vid detta plus!
    Men sen är det saker runt omkring som jag hela tiden oroar mig för, ekonomi, boende, förlossningen osv.  Men det antar jag hör till när man är förstföderska och framförallt ung!
    Ni då, hur känner ni för Det nya Livet? 

• kiddiee
    madeleness skrev 2012-12-17 18:44:32 följande:
    Jag bor i Östersund! 
    Ja, alltså själva mamma-biten längtar jag efter så oooootroligt mycket och känner mig verkligen redo nu. Gjorde abort för något år sedan och då var det en helt annan känsla än den jag kände vid detta plus!
    Men sen är det saker runt omkring som jag hela tiden oroar mig för, ekonomi, boende, förlossningen osv.  Men det antar jag hör till när man är förstföderska och framförallt ung!
    Ni då, hur känner ni för Det nya Livet? 
    Jag har också gjort en abort för ett par år sedan. Kan hålla med dig om att det kändes lite annorlunda nu! :)
    Jag oroar mig mest för ekonomi just nu. Har varit lite strul med mitt jobb, men har tänkt att "det ordnar sig". Vilket det gjort också! Förlossningen har jag inte tänkt så värst mycket på än. Annars har jag haft det väldigt, väldigt bra. Har visserligen haft halsbränna, illamående och sånt. Men det står jag ut med! :)
    Är du tillsammans med pappan? Hur tog han graviditeten?
  • madeleness

Ja, jag reagerade på ett helt annat sätt. Förra gången var första tanken liksom "oj, jaha! Hur funkar abort?" och nu var första tankarna bara glädje och förväntan. 
    Ja, jobbet har varit problemet för mig med. Jag började jobba i Norge efter studenten, sen åkte jag tillbaka hit för ett år sedan och pluggade till personlig assistent, blev klar i Maj, fick vikariat på en gång men när vi skulle förlänga vikariatet låg jag däckad i soffan pga illamående så jag kunde inte fortsätta! Annars har min graviditet varit rätt lugn, lite illamående och humörsvägningar i början bara.

Jag och Pappan är tillsammans, vi har dock bara varit ett par i 1,5 men vi bor tillsammans sedan April i en 2:a. Han tog graviditeten mycket bra. Han hade nämnt några gånger innan att han gärna skulle vilja ha barn så för han var det nog en mycket glad nyhet. Dock har han haft det tufft med mina humörsvängningar och BRIST på sexlust ;)

Hur är det med er, är ni i lag med pappan och hur ser eran livssituation ut? 

• Emmut

Det känns spännande att bli mamma tycker jag :) inte en planerad graviditet men välkommen ändå!

Jag och pappan har varit ett par i 5 år och sambos i 2,5 år så det känns skönt för mig att ha ett stabilt förhållande som fungerar bra :)

Vi har sedan vi fick reda på graviditeten flyttat till en "radhuslägenhet" på 3 rum och kök.

Svar på tråden Unga med bf i april 2013:)