• lilladv

Unga med bf i april 2013:)

Hej jag skulle vilja prata med blivande unga mammor som ska föda i april 2013:)Jag själv är 22

• Svar på tråden Unga med bf i april 2013:)
  • kiddiee
    Emmut skrev 2013-01-31 15:13:01 följande:
    Kiddiee: jag har BF 7 april, jag är inte så nervös inför förlossningen. Mest spänd på vad det tittar ut för en liten krabat :) är mer nervös för att något ska vara fel på barnet i såna fall.

Hur känner du och när är din bf? :)
    Lite före mig då! :) Jag har bf 15 april! Vet du heller inte vilket kön det är? :) Jag har inte tänkt så mycket på förlossningen ännu. Men ska snart sätta mig ner och jämföra olika smärtlindringar!  
  • Emmut
    kiddiee skrev 2013-01-31 15:25:10 följande:
    Lite före mig då! :) Jag har bf 15 april! Vet du heller inte vilket kön det är? :) Jag har inte tänkt så mycket på förlossningen ännu. Men ska snart sätta mig ner och jämföra olika smärtlindringar!  

Nej, det är lite mer spännande om man inte vet Flört jag hade egentligen velat veta hur pass ont det gör innan jag bestämmer smärtlindring, men det kan man ju inte, haha!
  • kiddiee
    Emmut skrev 2013-01-31 17:06:55 följande:

Nej, det är lite mer spännande om man inte vet Flört jag hade egentligen velat veta hur pass ont det gör innan jag bestämmer smärtlindring, men det kan man ju inte, haha!
    Haha, eller hur! :D Jag var tvärsäker på att jag ville veta könet, men dagarna före ultraljudet så ändrade jag mig, höhö. Ja, eller hur. Jag skulle vilja veta hur en värk känns så man är liiite förberedd på vad som komma skall :p
  • Lale12

Jag ska föda på ABC- kliniken. Det innebär ingen smärtlindring alls, enbart i form av akupunktur och vatten. :) SPÄNNANDE!

• kiddiee
    Lale12 skrev 2013-01-31 18:02:00 följande:
    Jag ska föda på ABC- kliniken. Det innebär ingen smärtlindring alls, enbart i form av akupunktur och vatten. :) SPÄNNANDE!
    Oj! Hur känner du inför det? Är du emot smärtlindring eller vad är det som har fått dig att avstå?
  • Lale12

Ja det känns väldigt bra. ABC-kliniken är mycket lugnare och satsar mer på varje familj. (Bor i Oslo och vet inte riktigt hur det ser ut i Sverige) men här är du iaf aldrig garanterad eget rum under eftervård utan man får ofta dela med draperier mellan och pappan/partern/den som är som stöd kan kanske inte få sova över. På ABC-kliniken får man eget rum med dubbelsäng, egen toalett och mat inkluderat. Man går även dit och gör alla kontroller under graviditeten så man lär känna stället och barnmorskorna som sedan är med under förlossningen. Känns i helhet som ett väldigt seriöst, lugnt och tryggt ställe.

Sen så är jag självklart liiite skeptisk till smärtlindring, vacciner o.l. Så det kändes väldigt skönt när det fanns ett sådant bra ställe som körde utan. Skulle alltså aldrig driva det så långt som att va i nån hydda i skogen med en huxfluxdam som tänder rökelser. :) jag känner mig heller inte så trygg så jag vill föda hemma.
    Plus att ABC-kliniken ligger på ullevåls sykehusområde så om något händer så bara kör dom en ner någon våning och in på ullevålssjukhuset så finns allt som behövs i form av smärtlindring och så vidare.

• Lale12

Är dock sjuuuukt sprut/nål-rädd så vettefasen om akupunktur kommer vara det första jag skriker efter när smärtan hoppar på en. :)

Men det känns bra, bara barnet kommer ut och mår bra så ska nog allt gå fint. Längtar så jag håller på att spricka!

• Emmut
    Lale12 skrev 2013-01-31 23:35:09 följande:
    Ja det känns väldigt bra. ABC-kliniken är mycket lugnare och satsar mer på varje familj. (Bor i Oslo och vet inte riktigt hur det ser ut i Sverige) men här är du iaf aldrig garanterad eget rum under eftervård utan man får ofta dela med draperier mellan och pappan/partern/den som är som stöd kan kanske inte få sova över. På ABC-kliniken får man eget rum med dubbelsäng, egen toalett och mat inkluderat. Man går även dit och gör alla kontroller under graviditeten så man lär känna stället och barnmorskorna som sedan är med under förlossningen. Känns i helhet som ett väldigt seriöst, lugnt och tryggt ställe.

Sen så är jag självklart liiite skeptisk till smärtlindring, vacciner o.l. Så det kändes väldigt skönt när det fanns ett sådant bra ställe som körde utan. Skulle alltså aldrig driva det så långt som att va i nån hydda i skogen med en huxfluxdam som tänder rökelser. :) jag känner mig heller inte så trygg så jag vill föda hemma.
    Plus att ABC-kliniken ligger på ullevåls sykehusområde så om något händer så bara kör dom en ner någon våning och in på ullevålssjukhuset så finns allt som behövs i form av smärtlindring och så vidare.
    Det låter som ett trevligt ställe att föda på Glad Sen är det ju skönt med tryggheten att det finns sjukhus med smärtlindring osv en våning ner!
  • jashrinah
    Lale12 skrev 2013-01-31 18:02:00 följande:
    :O vart är det nånstans ? !
    och får man föda i vattnet ? ! 
  • Lale12

Det är i Oslo. Ja, det får man, det är typ som en jacuzzi i varje rum. Hehe. Så man kan föda i vatten eller bara använda det som smärtstillande. Det är verkligen ett jättebra ställe. Rekomenderas starkt. Men antagligen måste man bo i Oslo.. Eller det är iaf bara gratis för den som är gravid i norge.

Svar på tråden Unga med bf i april 2013:)