Inlägg från: Jon the papa |Visa alla inlägg
  • Jon the papa

Helkroppstråden

Anonym (pillllan) skrev 2015-02-19 14:54:03 följande:
    Tack
    Mina ögonbryn är nästan det heligaste jag har har jag bråttom så litar jag helt och hållet på ögonbrynen och tar bara på lite rött läppstift...sen är man igång utan att man ser ut som 'vetintevad'

Jag är mer en som helst fotar och gör det i ensamhet... (beroende på situationen)

Ja men fina ögonbryn kan göra ett helt ansikte! Så är det bara. 

Haha vi har alla våra ensamlekar :D Dock hade det varit skönt med hjälp så man slipper kila runt hehe

• Jon the papa
    Pillare skrev 2015-02-19 15:19:14 följande:

Fina bilder allihopa.

Jon, du påminner mig om nån... :-P

Haha kan inte riktigt svara på det XD
  • Jon the papa
    Anonym (Mamita) skrev 2015-02-19 14:15:42 följande:
    Ojojoj.... ja, du har ju ingredienserna för att lyckas bra med den rekvisitan!

Jag vill nog se papa Jon i lite tuffare stuk, vi alla vet ju att du har ett leende som smälter glassen i frysboxen på ICA när du går in i butiken...
    Så varför inte lite handklovar & ak47?
    (börjar ju inte gråta om du oljar in dig lite också... Drömmer)
    Snaaaaart så Mamita :D Haha men det va ett jävla bök med allt och hade väl 2 sekunder på mig när jag fått med mig allt haha, improviserade mycket men tyvärr blev det inte så många "tuffkort" haha, du får fantisera lite. Hoppas din inspelning gått bra :D
  • Jon the papa

Får ta hälften av bilderna för blev 9 st så får det bli lite i morgon med :) 

Hoppas det smakar Mamitan ;)

Och för er andra med såklart :)

• Jon the papa
    Anonym skrev 2015-02-19 22:17:46 följande:

Besviken jtp vad ska vapnet vara bra för? Synd för dina bilder brukar vara trevliga.

Om du hade kikat på inlägget över så kanske du hade fattat varför ;) Så du får väl va hur besviken du vill du anonyme ;)
  • Jon the papa
    Anonym (Milfy) skrev 2015-02-20 08:09:29 följande:
    Vet att man inte ska skriva om man inte har något bra att säga men i det här fallet går det inte. Egentligen ser du ju väldigt söt och go ut. Dom här bilderna (och det har inte med din kropp att göra) är ju både osmakliga och obehagliga och lämnar en lång bitter eftersmak
    Ja, verklighetens mig har en trevlig, söt och empatisk karaktär. Fast den har även en viss förkärlek för det lite mörkare. Vad "du" anser vara osmakligt och obehagligt kan näste finna som vackert i sin mörkerhet så att säga. Och har den lämnat nått obehagligt och bittert så har det ju iallafall gett någon form av intryck.
    Anonym (%%%% 11) skrev 2015-02-20 08:32:57 följande:

Jag gillar inte heller bilder med män och vapen och inte heller med nallar.

Jon...får man önska lite andra bilder istället kanske? Jag tycker om bilder på män som är hantverkare till exempel. Eller män med husdjur, när man ser hur mycket de bryr sig om sin katt eller hund, eller varför inte sin kanin. Eller sin kobra(fast då pratar jag inte om ormen).

Jon...vi uppskattar din fotokonst!

Nej nu la jag ju som sagt inte upp bilder på vad du specifikt gillar. Nu skrev jag vad jag hade för olika slag av rekvisita hemma och det blev handklovar och en ak47:a som man skulle göra något med. Vilket va lite "svårt" att göra nått busigt utav på de 3 sekunder man hade på sig att få till nått på.

Några husdjur finns inte i detta hem. Hantverkar byxor och sånt finns men det är för mig "vanligt" och något förutsägbart. Inte tråkigt men det blir inget "speciellt".

Tanken va väl att det blev nått mer i stuk av "fången i ett krig där man inte vill vara" i viss Ryss/Ukraina tappning. Man kanske inte ser ryska stridsvästen så tydligt men den finns där. 

Fast ska man efterfråga något utav mig så får man allt se till att ha levererat någonting i tråden förutom vad man "inte" gillar. Och såvitt jag ser om du inte bytt alias så har du inte detta, och förstår inte heller en anonym kritik som blir något fattig.

Pillare skrev 2015-02-20 08:26:06 följande:
    Men så är det med konst, eller?
    Mycket sant herr Pillare. Nått man tar som är lite mer åt det där "Konsthållet" Ska ju uppröra, Behaga, lämna en med en viss känsla åtminstone. 
    Anonym (Milfy) skrev 2015-02-20 08:34:15 följande:
    Mycket möjligt, men då är detta enligt mig helt fel forum.

Ja men med ditt resonemang så skulle man ju isåfall kunna tycka det är fel med ett bälte i handen eller en slips som man skall bindas upp med. Det kan ju också lämna vissa med obehagskänslor.

Inte heller sett några utav dina bidrag i tråden om du inte gjort dig anonym för att gnälla lite vilket jag inte riktigt förstår. Man får väl kritisera såklart. Men en anonym kritik blir liksom väldigt fattig(som ovanstående). 

Vissa kommer tycka om bilden. Andra kommer det inte. Som alla bilder någonsin skapade typ. Jag finner det "tråkigt" med bilder på lycka, gulligt osv. Det kan vara riktigt fint men inte lämna speciellt mycket intryck. Sen kanske det va liiiite overkill, men det får va. 

Får man kamera hjälp kan man göra det lite bättre Solig

• Jon the papa
    Anonym (Milfy) skrev 2015-02-20 11:34:14 följande:
    Ja, well, ett bälte eller en slips är ju verkligen att jämställa med ett vapen. Dessutom har jag aldrig ifrågasatt huruvida det är konst eller inte, bara att du är på fel forum med dina obehagliga bilder. Väck debatt med vapen och nakenhet någon annanstans om du frågar mig. Varför kritiken skulle väga mindra för att jag är anonym förstår jag inte alls. Tyvärr är du lite väl full och upptagen av dig själv för att vara mottaglig för argument som inte gagnar dig.
    Jag skulle uppskatta om du tog din "konst" och upprörde på annat håll så man kan få fortsätta njuta av alla underbara människor här inne utan risk att stöta på fler bilder av denna karaktär. Det lär väl tyvärr inte hända så jag antar att det blir jag som får sluta komma hit.

Haha ja du. Jag som är så fullt upptagen av mig själv kommer inte heller ta till mig det här kan jag nog säga. Skulle vilja veta på vilka grunder jag verkar vara så fullt upptagen av mig själv? 

Din anonyma kritik ifrågasätter jag då jag inte sett dig någonstans i denna tråd någongång, så mig veterligen har du inte sett någonting utav det jag lagt upp tidigare eller vilka diskussioner jag fört eller vad jag smyckat andra med. 

Nu smått älskar jag konstruktiv kritik. Det som ger en "bismak" i detta är att du försöker tillföra personlighetsdrag på mig utan att ha den minsta kännedomen utav mig som person. Det om nått är väl osmakligt skulle jag säga. 

Och ett bälte eller en slipps kan mycket väl liknas med ett vapen. Behöver man inte tänka så speciellt långt. Tror det är en bra mycket långsammare process att brås om livet på eller lämna långt mer djupare spår än vad en 7.62 kula kan göra. Det är som sagt inte vapen som dödar och skadar. Nått som bilderna inte heller porträtterar. Då det va lite mer lidelse jag var ute efter. Sen vad din hjärna gör utav bilderna och vad för associationer du får det kan inte jag ansvara för.   

Men nu va det som sagt lite rekvisita som jag hade hemma och jag förfrågade mig lite om vad jag skulle använda. 

Vissa blir upprörda, vissa blir intresserade och andra annat. Så jag tror nog det blir du som får sluta ta dig hit då om du blir så upp i varv och upprörd när du inte kan skilja på sak och känsla. då du inte tillsynes tillför något till tråden i form av bilder på dig själv utan gnäll på det "du" anser vara osmakligt så får det väl bli så.  

• Jon the papa
    Fjäril Vingad skrev 2015-02-20 12:05:26 följande:

Tyckte om dina bilder, Jon the papa. Visst hajade jag till av vapnet, men sen bestämde jag mig för att se det konstnärliga i det.

Tack <3 Visst är det lite av en "udda" kombination. Men man får ta det lite som det är som inte alla verkar kunna göra. Lite starkt för vissa kanske. Men ja är tacksam för att du kan se förbi det :)
  • Jon the papa
    Anonym (Mamita) skrev 2015-02-20 12:31:11 följande:
    Men herre gud...

Är DET den värsta bilden som innehåller ett vapen som du har sett?
    Bilderna papa Jon la upp är så harmlösa att dom hade kunnat sitta i en bibel om man jämför med vad du får upp på google när du söker efter ak47+photos.

Dessutom var det jag som la in ett önskemål om just ak47+handklovar.
    För att jag ville se en lite "tuffare/hårdare" sida av papa Jon, och bättre kunde det ju inte blivit. 

(Jag vill också göra en tjänst och varna dig, dom ska tydligen visa en actionrulle på 4:an i kväll. Så du inte råkar zappa förbi och far illa resten av helgen.)

Haha sant som det va sagt fina Mamita XD 

Hehe sen kanske det inte blev det "tuffa" som du efterfrågade. Det va fan svårt med den korta tiden man hade på sig. 

Och vissa får nog stänga av tvn för Matrix ikväll ja ;) 

Men du får de resterande 4 bilderna så får en hoppas att det inte är så upprörande Solig

Så längtar jag efter din härliga vighet Drömmer

• Jon the papa
    Fjäril Vingad skrev 2015-02-20 12:27:12 följande:

Äh, bara för att det är fredag!

Härlig fredag :D
Svar på tråden Helkroppstråden