Inlägg från: Jon the papa |Visa alla inlägg
  • Jon the papa

Helkroppstråden

Anonym (Mamita) skrev 2015-02-20 12:41:49 följande:
    Alltså, detta lyckades du dessutom med att göra på tid om jag förstått det rätt? (självutlösare) Fy tusan vad bra du är!

Och i svart/vit blev det klockrent!
    Bild nr 2 är min absoluta favorit, verkligen läckert!
    Du är en kameleont papa Jon, som kan ta både fina, "ljusa" bilder med ditt härliga leende, men också lyckas ypperligt med ett lite "sexigare" tema.
    Jag är imponerad!

Mina bilder kommer upp under kvällen, jag ska bara beskära de lite först... Gårdagens blivande middag, en förpackning med köttfärs syns lite i hörnan (eftersom jag filmade i köket). Och jag vill inte riskera att få någon arg vegetarian eller så efter mig...Man vet ju aldrig vem man trampar på tårna.   ( )

Haha ja det är lite jäktigt att man får stå vid kameran och ställa in, sen trycka på knappen och då har man 10 sekunder på sig att "i detta fallet" ta ak och försöka ta sig framför kameran och sätta sig så som man tänkt XD Så tyvärr blev det inte det där "tuffa" som mest blev 24 kort suddigt och konstigt haha. 

Men får försöka lite med de ej skottskjutande slipsarna och handklovarna en dag då hehe, tror det är lite lättare XD Eller så får det bara vara en bara mig Skrattande 

Åhh ser fram emot dina bilder en hhhhheeeelll massa :D 

Oj ska du verkligen våga dig på att visa något sånt som har med MORD att göra i en sensuell bild på dig!!! Mmmmm köttfärs.... Och med det ska jag nog ställa mig vid spisen och längta :D

• Jon the papa
    Anonym (Milfy) skrev 2015-02-20 13:06:01 följande:
    Alltid lika underhållande med alla som tror sig veta bra utan att ens läsa. Det jag reagerade mot var forumet att presentera konst på, Helkroppstråden. Och NEJ, det är inte den värsta bilden som innehåller ett vapen jag har sett. Kommer inte så mycket längre i ämnet tror jag mer än att jag, tack och lov, inte tycker att män med vapen är tuffa och hårda. Tvärtom. Ha en underbar helg alla sötnosar (ja Jon det gäller dig också, du ÄR söt) Får bara obehag och i dagens värld känns det inte som att vi behöver fler "tuffa/hårda" män med vapen... Men visst, smaken är ju olika Mamita!
    Men gisses, finns det en endaste bild utav de bilder jag la upp som ens kan liknas någonting som påminner om "tuff" Anledningen till att jag inte la upp en enda bild där jag försökte se "tuff" ut är att det inte "GÅR" att se tuff ut med ett vapen. 

Bilderna är ju mer tänkta att ge en viss avsmak till vapen och vad som ställs till med det. Där av nallen som man kan likna med kanske avsaknaden av ett barn eller finna sig på en plats där man inte vill vara "fängslad" så att säga då de flesta har handboja på sig. 

Det är kul att du också säger att det är "kul att folk tror utan att läsa" När du själv precis exakt gjorde just det samt inte heller verka läsa inlägget som var precis över bilderna med de efterfrågade i bilderna. Dessutom applicerar personlighetsdrag på mig helt utifrån vad du själv "tror". Förtjänar en liten trött applåd i sig självt av självinsikten som verkar frånvarande. 

Så nä män med riktiga vapen i syfte att utföra hemskheter är allt annat än behövligt. Så att visa upp en bild som visar något annat kan vara starkt och fint även i en tråd som denna helkroppstråd där man inte ska gnälla för att man personligen har svårt för något som andra uppenbarligen inte har. 

(Och om du nu inte förstår det så är det vad som kan liknas vid ett paintbollgevär som används vid hobby, lek och kul där även kvinnor är med och viftar runt. Och som lite kuriosa så ger även detta avsmak för riktiga vapen för det är inget tufft med att bli utskjuten i verkligheten) 
  • Jon the papa
    Anonym (Milfy) skrev 2015-02-20 13:57:46 följande:
    Och där satt väl min bild av dig som en smäck. Sista ordet, vet allt, kan allt, måste förklara hur det egentligen fungerar och ligger till för oss som inte förstår osv osv. Inte heller du läser eftersom du, som jag skrev tidigare, redan vet och kan detta och därmed inte är mottaglig för argument som inte stämmer. Om du nu inte förstår hur man kan tycka eller tänka som jag så ber jag dig att sluta tillrättavisa, översitta, förklara och klappa på huvudet. Jag försökte avsluta med några komplimanger och en trevlig ton. Skit ner dig och sätt dig på pipan.

Och du är lite utav en karrekatyr av det samma. Du visar ju bara en bild av en som man måste klappa på huvudet och visa hur det faktiskt ligger till och inte heller kan ta någon som helst form utav kritik. 

Så din "bild" får du ha hur mycket som helst faktiskt. Det är din mänskliga rättighet att tycka fel. När man inte förstår sig på en saklig förklarning ialalfall :) 

Lär dig skillnaden på att det är skillnad på sakliga argument och känsloargument. 

Att du avslutar med lite komplimanger gör det liksom inte bättre. 

Så din trevliga ton blir tämligen svag. 

Men avslutar med en puss iallafall så får du nog ta ett tänk på din egen självinsikt också. Solig

• Jon the papa
    Påven Johanna skrev 2015-02-20 14:16:20 följande:

Jag såg inte din profil på bilderna, Jon! Det är ju långt mer upprörande än vilket vapen som helst. 

Haha attans också. måste jag ta sluta med sånt med nu Rynkar på näsan

• Jon the papa
    Anonym (Jane Doe) skrev 2015-02-20 14:17:47 följande:
    Oj, vilken fredsivrare.

Jag tyckte bilderna var snygga. 
    Menar ju det XD 

Och Tack :D 

Men denna "tillrättavisande, översittande, förklarande och klappa på huvudet" Mig kan bjuda på en vapenlös ryggmig från igår också som balansering :D

• Jon the papa
    Anonym (Milfy) skrev 2015-02-20 15:57:40 följande:
    Ja lite argumentation skadar aldrig ;) Tack sötnosen, håller med dig!
    Fast du har ju knappt argumenterat, enbart visat avsmak, obehag och tyckt att man ska ta sig till något annat ställe eller sätta sig att skita, såvida du inte försökt applicera personlighetsdrag "du" anser en att ha. 

LostInTranslation skrev 2015-02-20 15:46:48 följande:

Oj vilken diskussion de blev om de där bilderna. Får ändå backa upp Milfy som tog den diskussionen trots att hon fick en hel del smisk för det. Tycker inte argumenten är fel. Jag har precis samma känsla och har extremt svårt för romantisering av vapen. Men sen har man olika relation till vapen. När jag ser ett stridsvapen utformat för att döda ser andra ett paintballgevär utformat för vuxna och ungdomar som tycker om att leka krig i skogen. Jag vet dock med mig att jag är överkänslig då jag inte ens kan gå på Military Fitness utan att få en dålig känsla i magen . Paintball är en rätt obegriplig sport för mig. 

Fräscht ändå med lite kontrovers i tråden....Cool

Till skillnad från Lost här som medger att han har svårt för romantisering utav vapen. Och kommer med tillägget att vi alla har olika syn på vapen, precis som andra kan ha svårt för att kanske se ett rep bindas pga olika svåra minnen. 
    Men han har all rätt i världen att tycka det, och han får tycka painball är en bra udda grej av obegriplighet. (tror ändå han kan ha ett litet förstående ändå i det obegripliga) 

Fast tycker jag inte försökt romantisera vapen iom mina bilder. Snarare avsmaken av dessa. Hade jag siktat på nallen hade det möjligen varit mer osmakligt eller om jag haft mitt leende med på bilden. 

Anton Chigurh skrev 2015-02-20 15:33:56 följande:
    Men skärp dig för helvete, Milfy, sagt i all välmeningGladdet är otroligt vackra bilder Jon har lagt upp här, att han sen poserar med en leksaks-Kalashnikov, det ger enbart lite extra sting åt bilden. Jag fattar inte varför det är så hemskt att ta med vapen på bild, jag har också gjort det (och tänker definitivt fortsätta med det) för som Jon mycket riktigt påpekar, det är inte vapnen som dödar. Det fodrar någon som trycker av innan det händer nåt. 

Sak samma med tex stridsflygplan, eller tanks, jag tycker dom kan vara grymt vackra, och dom kan...vara grymt dödliga. Men inte förrän skytten/piloten trycker på knappen.

Bra jobbat Jon.....GRYMMA bilder. Det ÄR konst. thumbs_up.gif

Min bild är rena skräpet jämfört med dina, Jon, men det får faen i mej duga....

KRAM  //Antongangsta.gif

Hatten av för dig som vanligt anton. Och det är sant som det va sagt. Det är inte stridsmateriel som dödar. Även om dess utformning har en "viss" sak i åtanke. 

Men det kan vara riktigt vackert utformade. Lite som En SU 27 flanker som är nått utav det vackraste händer har gjort. Men användningsområdet är ju en annan sak. 

Haha bilden din är kanske lite knagglig i kanterna men du har mage och bringa att bära upp vad som helst :D 

• Jon the papa
    Borkason skrev 2015-02-21 16:59:07 följande:

Bara för att jag älskar att reta kvinnor till vansinne, och för att det är lördag så bjuder jag herrskapet på TVÅ bilder idag 

Riktigt läckra Borka :D
    Anonym (Mamita) skrev 2015-02-21 20:35:15 följande:

Trevlig lördag på er snyggingar!

Jag tänker unna mig en kall öl och fötterna på soffan snart.

Och er unnar jag lite lördags boobs

Och lika enastående som alltid Mamita! Vilka läppar!

Hoppas helgen har varit lika fin som min :D

Goa söndagskramar från en duschmig :)

• Jon the papa
    SegaMorsan skrev 2015-02-22 21:54:36 följande:
    Jon the papa skrev 2015-02-20 14:24:31 följande:
    Menar ju det XD 

Och Tack :D 

Men denna "tillrättavisande, översittande, förklarande och klappa på huvudet" Mig kan bjuda på en vapenlös ryggmig från igår också som balansering :D
    Dessa bilder! To die for :*

Haha tackar :D 

Och du är allt grann för ögonen du med :) 

• Jon the papa
    SegaMorsan skrev 2015-02-22 23:27:04 följande:

En liten idé från en uttråkad morsa...

Skulle det inte vara lite kul med en temavecka?
    Typ att ena dagen visar man:
    Måndag - Händer.
    Tisdag - Ögon.
    Onsdag - Mage.
    Torsdag - Ben/Fötter.
    Fredag - Bringa/Bröst.
    Lördag - Rumpa.
    Söndag - Rygg/Axlar.

Just an idea! Flört

Låter kanon :D
  • Jon the papa
    Quexet skrev 2015-02-22 22:27:32 följande:
    Tack snälla du! Solig
    Gaskarl skrev 2015-02-22 20:55:13 följande:
    Så jäkla häftigt med genomskinliga, svarta trosor.... Utanpå en fin rumpa.
    Haha, Skäms tack, kul att bilden uppskattas! SoligLika smittande leende som vanligt! Solig

;)
Svar på tråden Helkroppstråden