Anonym (Milfy) skrev 2015-02-20 15:57:40 följande:
Ja lite argumentation skadar aldrig ;) Tack sötnosen, håller med dig!
Fast du har ju knappt argumenterat, enbart visat avsmak, obehag och tyckt att man ska ta sig till något annat ställe eller sätta sig att skita, såvida du inte försökt applicera personlighetsdrag "du" anser en att ha.
LostInTranslation skrev 2015-02-20 15:46:48 följande:
Oj vilken diskussion de blev om de där bilderna. Får ändå backa upp Milfy som tog den diskussionen trots att hon fick en hel del smisk för det. Tycker inte argumenten är fel. Jag har precis samma känsla och har extremt svårt för romantisering av vapen. Men sen har man olika relation till vapen. När jag ser ett stridsvapen utformat för att döda ser andra ett paintballgevär utformat för vuxna och ungdomar som tycker om att leka krig i skogen. Jag vet dock med mig att jag är överkänslig då jag inte ens kan gå på Military Fitness utan att få en dålig känsla i magen
. Paintball är en rätt obegriplig sport för mig.
Fräscht ändå med lite kontrovers i tråden....
Till skillnad från Lost här som medger att han har svårt för romantisering utav vapen. Och kommer med tillägget att vi alla har olika syn på vapen, precis som andra kan ha svårt för att kanske se ett rep bindas pga olika svåra minnen.
Men han har all rätt i världen att tycka det, och han får tycka painball är en bra udda grej av obegriplighet. (tror ändå han kan ha ett litet förstående ändå i det obegripliga)
Fast tycker jag inte försökt romantisera vapen iom mina bilder. Snarare avsmaken av dessa. Hade jag siktat på nallen hade det möjligen varit mer osmakligt eller om jag haft mitt leende med på bilden.
Anton Chigurh skrev 2015-02-20 15:33:56 följande:
Men skärp dig för helvete, Milfy, sagt i all välmening

det är otroligt vackra bilder Jon har lagt upp här, att han sen poserar med en leksaks-Kalashnikov, det ger enbart lite extra sting åt bilden. Jag fattar inte varför det är så hemskt att ta med vapen på bild, jag har också gjort det (och tänker definitivt fortsätta med det) för som Jon mycket riktigt påpekar, det är inte vapnen som dödar. Det fodrar någon som trycker av innan det händer nåt.
Sak samma med tex stridsflygplan, eller tanks, jag tycker dom kan vara grymt vackra, och dom kan...vara grymt dödliga. Men inte förrän skytten/piloten trycker på knappen.
Bra jobbat Jon.....GRYMMA bilder. Det ÄR konst.
Min bild är rena skräpet jämfört med dina, Jon, men det får faen i mej duga....
KRAM //Anton

Hatten av för dig som vanligt anton. Och det är sant som det va sagt. Det är inte stridsmateriel som dödar. Även om dess utformning har en "viss" sak i åtanke.
Men det kan vara riktigt vackert utformade. Lite som En SU 27 flanker som är nått utav det vackraste händer har gjort. Men användningsområdet är ju en annan sak.
Haha bilden din är kanske lite knagglig i kanterna men du har mage och bringa att bära upp vad som helst :D