Anonym (fråga) skrev 2013-01-15 17:27:35 följande:
bara en snabb fråga, varför är det så många som söker bekräftelse? mest tjejer ser jag. Ju mer "åh vad snygg du är" ju fler bilder läggs in. Snälla ni jobba på självkänslan.
Vad tror ni ärligt att det är för killar som sitter här på familjeliv(!) och tittar på bilder...
Vissa bilder är inte ens fina men ändå får dom massa "snygg du är" förstå att det bara är för att ni ska lägga in mer bilder, folk är vääldigt nyfikna helt enkel.
Eller så beror det på att människor gillar olika saker, variation och i slutändan är alla fina för någon!
Om när det kommer till bekräftelsen... Människan behöver bekräftelse på många olika plan. Är man inte tillfreds med sin kropp, eller har kämpat för att få den kropp man har så kan det vara en hanteringssak att lägga ut bilder här. För mig är det för att få en mer verklig kroppsuppfattning då jag fram tills nyligen sett mig i spegeln och sett den kropp jag har fast jag även lagt på 20 kilo.
Snälla du, jobba med respekten för andra människor och deras val att visa sin kropp OM DOM VILL! Det är ingen som är tvingad till att lägga upp bilder, varför ska du klanka ned på oss som själva väljer att dela med oss av hur våra kroppar ser ut? som väljer att visa att alla ser olika ut och att du duger lika bra om du väger 58 kilo, 80 kilo eller 120 kilo!
Om vi får en egoboost av att lägga upp bilder och få komplimanger, LÅT OSS FÅ DÅ! Vem är du att säga att vi inte borde göra det? Vem är du att inte respektera våra val??
Skäms!