• Anonym (andedräkten?)

julafton..julklappar...besvikelse..

julafton..julklappar...besvikelse..

Jag fick en tandborste av min man. Jag är alltså värd en tandborste. Visserligen en eltandborste. Men. En. Tandborste.

Jag hade köpt dyra märkeskalsonger plus en svindyr klocka, tog mig månader att spara ihop till...Han tjänar fyra gånger så mycket som mig i månaden och... Han gav mig, en tandborste...

Jag gör allt, tar hand om hans barn på heltid, hushåll, arbetar, är höggravid, tar all belastning hemma p g a hans jobb... och jag fötjänar en.. tandborste....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-26 22:04
    Har läst igenom åtminstone fem sidor men stoppar där, det verkar som om en hel del (eller typ alla utom två) fokuserar på prislappen eller kostnaden på julklapparna, läser ni vad jag skriver handlar det ingenting om pengar utan om tankeverksamheten bakom julklappen. Han sa dagen innan att han inte köpt något till mig och jag svarade att han inte behöver göra det, vi kanske kan hitta på något barnfritt istället någon dag/kväll... Så pikat honom har jag gjort om vad jag vill... I vilket fall, TVÅ personer har skrivit inlägg som verkligen stämmer...

Tis 25 dec 12:23

"Anonym (??) skrev 2012-12-24 22:38:28 följande: Känns som problemet är större än tandborsten. Det känns som att han sällan ger dig uppskattning och när du verkligen hoppas att han ger dig en strimma hopp om uppskattning så blir det extra tydligt att han sviker dig på den punkten?

Precis vad jag tänkte.

TS skriver om allt vad hon gör för sin man, och tar ut sin frustration på just julklappen, trots att jag misstänker att hon egentligen är frustrerad över att han inte uppmärksammar det hon gör i vardgen, hur hon sliter för ingen lön alls. "
  • Svar på tråden julafton..julklappar...besvikelse..
  • Meddelande borttaget
  • Bella 055

Jag är helnöjd med min jul, god mat ,alla fick julklappar, och, jobbade hela natten, så lön får jag också
    vi önskar vad vi vill ha, eller så blir det presentkort, annars så får  dom som gillar vin 1-2 flaskor gott vin.
    Helnöjd    <3

• Anonym

Jag fick ingen julklapp av någon,jo av mina föräldrar har jag fått pengar ,250 kr av mamma, har inte kollat på kontot hur mycket pappa har satt in.

Ju äldre jag blir ,är nyss fyllda 42 desto mindre viktigt blir det med julklappar och presenter . Jag uppskattar hellre att vi har stålar kvar och kan gå ut och käka på restaurang i januari eller gå på bio.Mina barn fick 1000 kr var som de får göra vad de vill för, barnen är 16 och 20 år.

Man sliter och letar efter julklappar sedan sitter ju folk och säljer dem på blocket eller tradera redan under julaftons eftermiddag, det tycker jag är dåligt. Varför ska man då köpa julklappar? Snart kommer det väl en massa trådar här om hur ont om pengar folk har för att julen och nyår blev så dyra med klappar och mat.

Lägg fokus på att vara ledig i ett par dagar och umgås med vänner släkt och familj. 

• kitkat

Jag är beviken på julklapparna som min son får av en nära släkting. I somras när han fyllde tre fick han ett julpussel på 20 bitar. Han gör 40-50 bitars pussel. Men problemet var att det var ett julpussel mitt i sommaren. Nu i julklapp fick han ett 180 bitars globpussel från ålder 8+. Jag vet att släktingen handlar mycket på koppla och kommit över nåt billigt. Julpusslet kunde sonen ha fått nu i julklapp. Hade inte reagerat nåt särskilt på att det var för lätt. Globpusslet kunde släktingen lägga i en låda i fem år och ge i julklapp då. Han fick också i julklapp kritor från max hamburgerrestaurang.

• doubleinfinity

han kanske tyckte du behövde bli nogrannare? :) skämtåsido men du får göra som mig istället, jag köper mina egna julklappar och slår in och såååå glad jag blir! jackpott varje år jag måste verkligen känna mig själv ;)

• Jennie med ie
    kitkat skrev 2012-12-26 15:26:13 följande:
    Jag är beviken på julklapparna som min son får av en nära släkting. I somras när han fyllde tre fick han ett julpussel på 20 bitar. Han gör 40-50 bitars pussel. Men problemet var att det var ett julpussel mitt i sommaren. Nu i julklapp fick han ett 180 bitars globpussel från ålder 8+. Jag vet att släktingen handlar mycket på koppla och kommit över nåt billigt. Julpusslet kunde sonen ha fått nu i julklapp. Hade inte reagerat nåt särskilt på att det var för lätt. Globpusslet kunde släktingen lägga i en låda i fem år och ge i julklapp då. Han fick också i julklapp kritor från max hamburgerrestaurang.
    Och sonen? Brydde han sig om att pusslet hade fel motiv i somras? Eller att kritorna kom från Max och inte BR?
  • Meddelande borttaget
  • kitkat

När det är tydligt att man inte engagerat sig är det dåligt. Att lägga ner minsta möjliga engagemang tycker jag är tråkigt. Att man fått gratiskritor på max med sitt maxmål och ge det i julklapp är pinsamt. En farmor borde ha kunnat ge det ändå eller spara och låta sonen rita med dem ändå... Jag tror det är tredje gången han har fått kritor från maxmål. Det är nästan taskigt att ge i present nåt för åtta år plus till en treåring. Han fattar ju inte det där och är ledsen för han inte fattade.... Hon har inte ens brytt sig om att det är skillnad mellan en treåring och en åttaåring. Det är för att hon "kommit över" nåt på loppis eller fått det gratis eller haft det i en låda sen sina egna barn var små. Jag förstår att ni skulle gilla att få gratisgrejor i julklapp. Men alla är olika. Jag tycker inte heller att det är en bra julklapp när man går ut i Garaget och och tar nåt från en kartong. Ett år fick han en trasig möglig fuktskadad alfons. Vad som helst är bra bara man försöker. Denna personen försöker aldrig. hon skulle aldrig lägga ut en spänn på en present eller anstränga sig. Man tar nåt från skrubben bara. Vinterpusslet på sommaren förstår jag också att ni skulle gilla. Det var också begagnat, skevt och gulnat. Nä, jag uppskattar inte skåprens. är inte säker på att ni innerst inne skulle tycka det var bra heller. Lätt att kritisera nån annan, eller att vara "korrekt" här....

• kitkat
    röderaff skrev 2012-12-26 16:03:16 följande:
    Var det du eller sonen som fick julklappen med tanke på din stora besvikelse?

Jag skrev aldrig på att besvikelsen var stor. Men lätt att vara kritisk och oförstående när det gäller andra. Aldrig att ni innerst inne skulle vara nöjda med skåprens. Och ni tycker säkert också saker om era barns presenter så det är onödigt att kritisera mig för det. hade varit vettigt att fråga lite kring varför presenterna är sketna. Eller ta en stöttande approach.... Nej sonen gillade inte julpusslet. Men för att det var för lätt. Men aldrig att det skulle hända på föräldrarliv att man får förståelse, en liten med-suck eller nåt. utan man går direkt på och kritiserar person. Glöm mina kommentarer, ångrar att jag skrev. Intressant att folk är extra på hugget i juletider.
Svar på tråden julafton..julklappar...besvikelse..