• Anonym (Vill lyckas)

Munkpeppar?

Hej jag och min man har försökt att bli gravid i 18 månader nu, å inget händer =( så igår beställde jag munkpeppar har hört att många sim har lyckas med hjälpa av det. Är det någon här som har ätit det och lyckas?

• Svar på tråden Munkpeppar?
  • EllieW86
    Anonym (Rockit) skrev 2013-01-08 17:23:57 följande:
    Elliew86, har du i tablett eller flytande form? Jag köpte tabletter men nu vet jag inte hur många jag ska ta per dag :)
    Jag har i flytande form, så det är droppar tre ggr om dagen. Det kan du säkert googla på, annars skulle jag ta en på morgonen och en på kvällen. Det kan nog inte skada Glad eftersom det bara är naturläkemedel så skulle i alla fall jag hellre överdosera och det tog sig än att ta för lite.
  • Anonym (Har lyckats)
    Anonym skrev 2013-01-08 16:19:52 följande:
    Spännande om munkpeppar :) Har precis beställt i flytande form. Någon som vet när i cykeln man ska ta det?? tacksam för svar :)

De flesta tar Munkpeppar från mensens första dag och fram till ÄL. Det gjorde jag också, men slutade ett par dagar efter ÄL, vilket funkade finfint för mig. Lycka till!
  • Anonym (Vill lyckas)

Jag började med dom några dagar efter mensen (när jag fick dom) och tänkte ta dom till några dagar efter ägglossingen =) så hoppas att vi får plus. Är på BIM - 17 idag

• Anonym (Rockit)

Tack för infon! En tablett dagligen med start om tio dagar :)

• Anonym (Munkpepparbebis?)

Tänkte också börja med mina tabletter även om det inte är på mensens första dag, det är snarare 3 dagar efter avslutad mens. Kan det vara negativt o börja då?

• Anonym (Har lyckats)
    Anonym (Munkpepparbebis?) skrev 2013-01-09 10:21:02 följande:
    Tänkte också börja med mina tabletter även om det inte är på mensens första dag, det är snarare 3 dagar efter avslutad mens. Kan det vara negativt o börja då?

Negativt kanske det inte är, men frågan är om tabletterna hinner göra så mycket verkan som de ska då du börjar ta dem såpass sent. Men jag har läst att det har funkat för de som heller inte hunnit med att få i sig pepparn från start.
  • aaa653

En till som tar munkpeppar :)) 3ggr/dag sen mensens första dag 17 dec.
    Väldigt oregelbunden mens så jag vet inte riktigt när jag har BIM

Hoppas på ett underverk!! 

• Anonym ((tack!))
    Anonym (Har lyckats) skrev 2013-01-08 19:47:40 följande:

De flesta tar Munkpeppar från mensens första dag och fram till ÄL. Det gjorde jag också, men slutade ett par dagar efter ÄL, vilket funkade finfint för mig. Lycka till!
    Tack för svaret!!
    Hoppas bara flaskan kommer denna vecka. Ska få min mens i helgen :)

Var det tre månader man var tvungen att ta dem för att få en verkan?
  • Anonym (Har lyckats)
    Anonym ((tack!)) skrev 2013-01-09 13:29:45 följande:
    Tack för svaret!! Hoppas bara flaskan kommer denna vecka. Ska få min mens i helgen :) Var det tre månader man var tvungen att ta dem för att få en verkan?

Jag håller tummarna för att posten sköter sig Munkpepparn ger verkan med en gång (jag blev gravid redan första omgången jag testade dropparna), så något om tre månader har jag inte hört... Däremot så tar man mellan 15-20 droppar i en kopp/mugg vatten tre gånger per dag...det kanske var där som siffran 3 dök upp
Svar på tråden Munkpeppar?