• Anonym (Vill lyckas)

Munkpeppar?

Hej jag och min man har försökt att bli gravid i 18 månader nu, å inget händer =( så igår beställde jag munkpeppar har hört att många sim har lyckas med hjälpa av det. Är det någon här som har ätit det och lyckas?

• Svar på tråden Munkpeppar?
  • Anonym (Har lyckats)
    Anonym (nyfiken) skrev 2013-01-24 09:18:21 följande:
    Hej halkade in här & blev nyfiken =) Kan man äta munkpeppar om man har regelbunden mens osv eller rubbar det systemet på någe vis ? Svårt för att bli gravid, inte använt skydd med varken min nuvarande eller mitt ex ( som var ett långvarigt förhållande ) 29 år så känner att det börjar bli dags...men är så rädd att man aldrig kommer lyckas :(  

Jag har haft en cykel som en klocka hela tiden och hade samma funderingar som du, men jag ville stärka min ÄL och räta ut eventuella ojämnheter i hormonbalansen (om jag nu hade det)...så jag körde Munkpeppar eftersom jag läst att sjukvården i Tyskland (där de tydligen är lite mer öppna mot naturpreparat) ger Munkpeppar till de som inte blir gravida och som ska in på hormonbehandlingar i nästa steg. Det är alltså något som de ger som en "sista utväg" innan de sätter in starka mediciner. Jag provade pepparn en månad och för mig lyckades det, det enda som hände var att ÄL försenades med ett par dagar...men det var tydligen det som gjorde att jag blev gravid då ägget fick ett par extra dagar på sig att mogna
  • Anonym (Har lyckats)

Anonym (nyfiken): glömde säga att jag fick en riktigt stark ÄL också, kändes rejält när den var aktiv...men det är ju en positiv "biverkning"

• Anonym (Munkpepparbebis?)
    Anonym (nyfiken) skrev 2013-01-24 09:18:21 följande:
    Hej halkade in här & blev nyfiken =)

Kan man äta munkpeppar om man har regelbunden mens osv eller rubbar det systemet på någe vis ?

Svårt för att bli gravid, inte använt skydd med varken min nuvarande eller mitt ex ( som var ett långvarigt förhållande )
    29 år så känner att det börjar bli dags...men är så rädd att man aldrig kommer lyckas :(

Jag har en regelbunden cykel men är snart inne på min andra månad med munkpeppar. Jag har precis som Har Lyckats, fått en mycket stark ägglossning, men den har blivit förskjuten ett par dagar. Förra månaden kom mensen på samma dag som den ska iallafall. Nu ahr jag BIM 30/1 så hoppas det inte kommer nån men ALLS då ;)

Men jag tycker det är värt o prova iallafall! Lycka till :)
  • Anonym (smygis)
    Anonym (nyfiken) skrev 2013-01-24 09:57:05 följande:
    Tack för svar =)
    Ok kanske ska avvakta lite granna & läsa på lite mer... för rubba min mens känns inge vidare ( om nu det kan börja rubbas med intag av AC ).. min kommer mer eller mindre exakt på dagen +- 1 dag  

Mitt ex & jag försökte faktiskt få barn & gick t.om på utredning men de hittade inget fel.. I dags läget är jag glad av detta ( att vi ej fick barn ) eftersom jag nu hittat mannen i mitt liv ;)
    Vi har dock inte varit tillsammans allt för länge men man börjar ju fundera varför en annan inte kan bli gravid.. ( nuvarande killen har inga problem med sina simmare ;)

Hur långt kom du och ditt ex i utredningen? Kanske vore värt att kolla upp med den gamla läkaren om ni kan gå vidare eftersom problemet kvarstår? Det är ju många många många led av saker att testa inom ramen för en utredning menar jag.
  • Anonym (nyfiken)
    Anonym (Har lyckats) skrev 2013-01-24 10:04:27 följande:

Jag har haft en cykel som en klocka hela tiden och hade samma funderingar som du, men jag ville stärka min ÄL och räta ut eventuella ojämnheter i hormonbalansen (om jag nu hade det)...så jag körde Munkpeppar eftersom jag läst att sjukvården i Tyskland (där de tydligen är lite mer öppna mot naturpreparat) ger Munkpeppar till de som inte blir gravida och som ska in på hormonbehandlingar i nästa steg. Det är alltså något som de ger som en "sista utväg" innan de sätter in starka mediciner. Jag provade pepparn en månad och för mig lyckades det, det enda som hände var att ÄL försenades med ett par dagar...men det var tydligen det som gjorde att jag blev gravid då ägget fick ett par extra dagar på sig att mogna
    Blir mer & mer nyfiken på att testa Skrattande för det är just det om jag kanske har några ojämnheter i hormonbalansen, hur ska man veta liksom..

Verkligen kul att du har lyckats Glad

Jag har redan nu ganska mycket känningar runt ÄL så det borde ju inte vara några fel där kan man tycka.. Men kroppen är en finurlig sak....

Kan man köpa detta på hälsokost eller finns det bara på nätet ? 
  • Anonym (nyfiken)
    Anonym (Munkpepparbebis?) skrev 2013-01-24 10:28:39 följande:
    Jag har en regelbunden cykel men är snart inne på min andra månad med munkpeppar. Jag har precis som Har Lyckats, fått en mycket stark ägglossning, men den har blivit förskjuten ett par dagar. Förra månaden kom mensen på samma dag som den ska iallafall. Nu ahr jag BIM 30/1 så hoppas det inte kommer nån men ALLS då ;)

Men jag tycker det är värt o prova iallafall! Lycka till :)
    Spännande Glad hoppas innerligt att det ska gå vägen för dig / er Skrattande
  • Anonym (Munkpepparbebis?)

Jag köpte på nätet, har inte kollat i hälsokostaffärer. Finns både tabletter och droppar.

• Anonym (nyfiken)
    Anonym (smygis) skrev 2013-01-24 10:29:42 följande:
    Hur långt kom du och ditt ex i utredningen? Kanske vore värt att kolla upp med den gamla läkaren om ni kan gå vidare eftersom problemet kvarstår? Det är ju många många många led av saker att testa inom ramen för en utredning menar jag.
    Vi kom så långt att vi ställde oss i kö för IVF men väntetiden var då på över 2 år så vi kom inte längre innan det tog slut...

Fast om jag nu ska undersökas igen blir det till en ny läkare för han vi gick till då var inte bra enligt mig...Han verkade inte ett dugg intresserad om man säger så... 
  • Anonym (Har lyckats)
    Anonym (nyfiken) skrev 2013-01-24 10:59:56 följande:
    Blir mer & mer nyfiken på att testa  för det är just det om jag kanske har några ojämnheter i hormonbalansen, hur ska man veta liksom.. Verkligen kul att du har lyckats Jag har redan nu ganska mycket känningar runt ÄL så det borde ju inte vara några fel där kan man tycka.. Men kroppen är en finurlig sak.... Kan man köpa detta på hälsokost eller finns det bara på nätet ? 

Nope, det där är inte lätt att veta hur det funkar med hormonerna...en djungel helt enkelt Jag vet att det finns både droppar och tabletter på nätet, men har även förstått att Skanstulls hälsokost även kan ha dropparna i sin butik (om man nu befinner sig i huvudstaden) och då får mn köra det latinska namnet Agnus Castus för att hitta dem. Kolla med dem om du bor i Sthlm och vill köpa i butik. Vi övriga som bor ute i landet får förlita oss till nätbutikerna, droppar finns i bl.a. Bodystore och tabletter tror jag att t.ex Vitaminbutiken säljer. Sägs också att dropparna är mer effektiva, medan några inte alls gillar smaken på teet som baseras på dropparna. Jag hade inga problem med smaken alls och det funkade ju för mig.
  • Anonym (nyfiken)
    Anonym (Har lyckats) skrev 2013-01-24 13:14:31 följande:

Nope, det där är inte lätt att veta hur det funkar med hormonerna...en djungel helt enkelt Jag vet att det finns både droppar och tabletter på nätet, men har även förstått att Skanstulls hälsokost även kan ha dropparna i sin butik (om man nu befinner sig i huvudstaden) och då får mn köra det latinska namnet Agnus Castus för att hitta dem. Kolla med dem om du bor i Sthlm och vill köpa i butik. Vi övriga som bor ute i landet får förlita oss till nätbutikerna, droppar finns i bl.a. Bodystore och tabletter tror jag att t.ex Vitaminbutiken säljer. Sägs också att dropparna är mer effektiva, medan några inte alls gillar smaken på teet som baseras på dropparna. Jag hade inga problem med smaken alls och det funkade ju för mig.
    Men Tack då ska jag kika där, bor ju i Sthlm Skrattande

Å vad jag läst mig till ska man börja på mensens första dag med dessa droppar ? 
Svar på tråden Munkpeppar?