• Anonym (Vill lyckas)

Munkpeppar?

Hej jag och min man har försökt att bli gravid i 18 månader nu, å inget händer =( så igår beställde jag munkpeppar har hört att många sim har lyckas med hjälpa av det. Är det någon här som har ätit det och lyckas?

• Svar på tråden Munkpeppar?
  • Anonym (smygis)

Har förstått det som så ja, vet ej än för egen del, men var det Har Lyckats som fick lite längre follikelfas? Minns ej..

• Anonym (smygis)

Själv funderar jag på hur äta mp... Tog från mens +5d och funderar på att fortsätta till äl+5d. Och även följa samma nästa cykel. Tänker att progesteronet ej behövs boostas vid mens, men bättre ge support liten stund efter äl men sluta innan ev befruktat ägg fäster in. Åsikter??

• Anonym (Har lyckats)
    Anonym (Vill lyckas) skrev 2013-01-25 10:21:58 följande:
    Kan äl bli senare när man tar mukpeppar ? =)

Japp! Det var det som hände för mig. Jag har alltid haft en cykel på 27-28 dagar, men då jag tog MP så förlängdes den till 30 dgr, mao fick "äggavdelningen" ett par extra dagar på sig att jobba fram ett guldägg som blev perfekt moget. Men har man en extremt lång cykel så gör ju MP att cykeln kortas ner. MP reglerar som sagt var cykeln genom att stabilisera hormonerna till bra och jämna nivåer - det har jag i varje fall läst mig till på internationella siter.
  • Anonym (Vill lyckas)

Ok =)

• Anonym (smygis)

LH-stegring igårkväll men ingen temphöjning i morse, så tror ägget släpper under dagen idag. Äl på mens +13 därmed trots av, finfint!!

• Anonym

jag har läst att mp kan höja amh och sänka fsh, nån som har erfarenhet av detta??

Svar på tråden Munkpeppar?