• 3 barns mamma84

Solstrålarna

{#emotions_dlg.flower}Solstrålarna{#emotions_dlg.flower}
    Gruppen är till oss som hållt ihop ett tag och kommer att göra det i många år till.
    Glada goa underbara tjejer.
    Här pratar vi om allt vi delar denna tråd med glädje längtan och babblar om allt möjligt.
    Vi håller ihop och vi lämnar varandra inte vad det än är så hjälper vi varandra in till det sista.    
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Svar på tråden Solstrålarna
  • CA5
    babylängtan20 skrev 2012-12-30 19:30:51 följande:
    jo men det är till och med starkare än mitt första positiva test

Har du ringt bm? Du kan ju vara gravid ändå, som du skriver är testet starkare idag. Kan det vara en genombrottsblödning då? Håller tummarna för dig! Löser sig säkert!
  • MissKaos
    babylängtan20 skrev 2012-12-30 19:20:30 följande:
    har blött sen igår men endast när jag torkar mig så det droppar inte .. så jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det :S  gjorde ett test nyss och jag tycker det är synligare än det igår men ändå ..
    vet inte om det kan vara ofarliga blödningar heller .. :(

hur ska jag tolka detta?

översta är från idag och det understa från igår efter'/pågående missfall kan väl inte hcg hormonet förstärkas??
    Jag tror inte Du kan jämföra så. Du mäter ju inte ett abslut värde: För att kunna göra det måste man få ut ett numeriskt värde och sen räkna om det till ett värde i förhållande till det krea sm finns i din urin: det är så man kan se hur spätt det är. Dessa värden borde det isf vara som skulle gå att jämf´öra annars krävs blodprov. Om det kommer sålite blod så låter det ju inte som missfall utan som om slemhinnor eller livmdertapp eller ngt blöder. Man blir oerhört känsligt i slemhinnorna under en graviditet och blöder tex lättare näseblod.
    Om det är ett mf så kommer det att tillta med blod. JAg fick ett tidigt mf förra sommaren, viste då inte att jag var gravid så jag vet inte exakt hur långt gånget det var. Kanske hade gått över förväntad mens med en vecka eller ngt sådant. Jag blödde MASSOR. Vi snackar nu nattbina. Och det var som slemmigt en del av det som kom. JAg har endast blött så mkt efter förlossningen och i tonåren. Blödde längre än en vanlig mens.

När privatmott öppnar igen (tex MAmmaMia eller Barnmosrkegruppen el dyl) tycker jag du ska ringa och bpka ett VUL. Det kostar 300kr, men man får iaf ett ordentligt svar.. Eller ring sjukvårdsupplysningen, dom brukar med kunna lite mer. Eller kanske, skriv och fråga i "fråga barnmorskan" här på FL? DUMT att vi är mitt i en storhelg nu. Tycker så synd om dig
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • CA5
    Pommac skrev 2012-12-30 11:38:03 följande:
    Ja jag bor i Norrland. =) Massor med snö! dock regnar det nu. Humm? 

Ja antingen kommer mensen eller så får jag ett plus! Ska se om jag kan ta mig till ett apotek idag för att få tag i ett lite dyrare test. 

Haft värk i höfterna, ryggen och magen några dagar nu (Värken har kommit i långa vågor). Dock har jag inte speciellt ont idag (än så länge). Det är svårt att tyda värk.

Jaså, då förstår jag

Skottandet hjälpte alltså inte till? Haha.. Har du testat nu då? Eller väntar du tills imorgon bitti?

Nej, det med värkar verkar lönlöst.. Den här månaden kände jag ingenting alls och jag tänkte "JA nu är jag gravid" men inte det inte..
  • Tenshi

Hmm, jag som trodde att jag hur lätt som helst skulle kunna se om ett test är positivt.
    Så sitter man här ändå och känner sig smådum... Obestämd

Jag har gjort säkert 60 likadana tester det senaste halvåret men aldrig fått mer än ett par ljusgrå "om man vrider och vänder på testet framför en stark lampa kan man nästan ana var kanten på icke-strecket är"-streck. Mina vanliga (negativa) test brukar vara helt blanka. 

De senaste 2-3 dagarna ha jag däremot fått "spökstreck" på precis alla test jag gjort (både RFSU:s vanliga, Testlagrets och Apotekets egna) och jag har gjort typ 10 stycken nu.

Här är det senaste, taget för ca 12 timmar sedan. Jag höjde kontrasten/färgintensiteten lite då ljuset i badrummet inte var det bästa att fota i men för blotta ögat såg det ut precis som på den nedre bilden. 

Jag har aldrig tidigare fått ett streck som suttit på rätt ställe och varit lika brett som kontrollstrecket, är faktiskt lite smått chockad. (Och helt i onödan kanske, om det bara finns i mitt huvud?)

Testet är från Testlagret och båda bilderna är tagna inom tidsgränsen, alltså efter 5-10 minuter ungefär.
    Vad ser ni? Kan det vara början på ett "riktigt" plus?

• babylängtan20

har pratat med bm ho sa det kunde va ett spprucket blodkärl eller fästningsblödning men att jag skulle avvakta o se om det blir mera blod eller klumpar.. jo jag har också haft missfall o det vara bara massa klumpar och blod som bara rann ut.. men eftersom jag testade svagare blev jag fundersam och trodede det kunde vara ett mf eftersom det tyder på det för har ju förtfarande mensvärk sen äkl men det kanske inte räknas som värk. jo vi avvaktar och ser helt enkelt :) 

• Pommac
    babylängtan20 skrev 2012-12-30 20:01:17 följande:
    har pratat med bm ho sa det kunde va ett spprucket blodkärl eller fästningsblödning men att jag skulle avvakta o se om det blir mera blod eller klumpar.. jo jag har också haft missfall o det vara bara massa klumpar och blod som bara rann ut.. men eftersom jag testade svagare blev jag fundersam och trodede det kunde vara ett mf eftersom det tyder på det för har ju förtfarande mensvärk sen äkl men det kanske inte räknas som värk. jo vi avvaktar och ser helt enkelt :) 
    Då håller vi tummarna för dig! =) Hur känner du din värk som?

• Pommac
    CA5 skrev 2012-12-30 19:42:21 följande:

Jaså, då förstår jag

Skottandet hjälpte alltså inte till? Haha.. Har du testat nu då? Eller väntar du tills imorgon bitti?

Nej, det med värkar verkar lönlöst.. Den här månaden kände jag ingenting alls och jag tänkte "JA nu är jag gravid" men inte det inte..
    Jag testade i eftermiddags men det var negativt det också (med ett billigt). Men som sagt så ska jag testa med ett från apoteket i morgon på morgonen om inte mensen skulle dyka på innan dåra...
  • CA5
    Tenshi skrev 2012-12-30 19:55:51 följande:
    Hmm, jag som trodde att jag hur lätt som helst skulle kunna se om ett test är positivt.

Så sitter man här ändå och känner sig smådum... 

Jag har gjort säkert 60 likadana tester det senaste halvåret men aldrig fått mer än ett par ljusgrå "om man vrider och vänder på testet framför en stark lampa kan man nästan ana var kanten på icke-strecket är"-streck. Mina vanliga (negativa) test brukar vara helt blanka. 

De senaste 2-3 dagarna ha jag däremot fått "spökstreck" på precis alla test jag gjort (både RFSU:s vanliga, Testlagrets och Apotekets egna) och jag har gjort typ 10 stycken nu.

Här är det senaste, taget för ca 12 timmar sedan. Jag höjde kontrasten/färgintensiteten lite då ljuset i badrummet inte var det bästa att fota i men för blotta ögat såg det ut precis som på den nedre bilden. 

Jag har aldrig tidigare fått ett streck som suttit på rätt ställe och varit lika brett som kontrollstrecket, är faktiskt lite smått chockad. (Och helt i onödan kanske, om det bara finns i mitt huvud?)

Testet är från Testlagret och båda bilderna är tagna inom tidsgränsen, alltså efter 5-10 minuter ungefär.

Vad ser ni? Kan det vara början på ett "riktigt" plus?

Svårt att säga. När har du BIM?

Ditt test påminner om mitt den här månaden och tyvärr visade det sig endast vara ett spök :-/ Hoppas det inte är så för dig!! Det enda du kan göra är att avvakta ett par dagar..
  • CA5
    Pommac skrev 2012-12-30 20:04:21 följande:
    Jag testade i eftermiddags men det var negativt det också (med ett billigt). Men som sagt så ska jag testa med ett från apoteket i morgon på morgonen om inte mensen skulle dyka på innan dåra...

Okej hoppas det visar något imorgon då <3
  • Soffan

Tenshi:
    Jättesvårt att se ngt på bilderna, vänta några dagar och testa igen. Glad 

Svar på tråden Solstrålarna