babylängtan20 skrev 2012-12-30 19:20:30 följande:
har blött sen igår men endast när jag torkar mig så det droppar inte .. så jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det :S gjorde ett test nyss och jag tycker det är synligare än det igår men ändå ..
vet inte om det kan vara ofarliga blödningar heller .. :(
hur ska jag tolka detta?

översta är från idag och det understa från igår efter'/pågående missfall kan väl inte hcg hormonet förstärkas??
Jag tror inte Du kan jämföra så. Du mäter ju inte ett abslut värde: För att kunna göra det måste man få ut ett numeriskt värde och sen räkna om det till ett värde i förhållande till det krea sm finns i din urin: det är så man kan se hur spätt det är. Dessa värden borde det isf vara som skulle gå att jämf´öra annars krävs blodprov. Om det kommer sålite blod så låter det ju inte som missfall utan som om slemhinnor eller livmdertapp eller ngt blöder. Man blir oerhört känsligt i slemhinnorna under en graviditet och blöder tex lättare näseblod.
Om det är ett mf så kommer det att tillta med blod. JAg fick ett tidigt mf förra sommaren, viste då inte att jag var gravid så jag vet inte exakt hur långt gånget det var. Kanske hade gått över förväntad mens med en vecka eller ngt sådant. Jag blödde MASSOR. Vi snackar nu nattbina. Och det var som slemmigt en del av det som kom. JAg har endast blött så mkt efter förlossningen och i tonåren. Blödde längre än en vanlig mens.
När privatmott öppnar igen (tex MAmmaMia eller Barnmosrkegruppen el dyl) tycker jag du ska ringa och bpka ett VUL. Det kostar 300kr, men man får iaf ett ordentligt svar.. Eller ring sjukvårdsupplysningen, dom brukar med kunna lite mer. Eller kanske, skriv och fråga i "fråga barnmorskan" här på FL? DUMT att vi är mitt i en storhelg nu. Tycker så synd om dig