• 3 barns mamma84

Solstrålarna

{#emotions_dlg.flower}Solstrålarna{#emotions_dlg.flower}
    Gruppen är till oss som hållt ihop ett tag och kommer att göra det i många år till.
    Glada goa underbara tjejer.
    Här pratar vi om allt vi delar denna tråd med glädje längtan och babblar om allt möjligt.
    Vi håller ihop och vi lämnar varandra inte vad det än är så hjälper vi varandra in till det sista.    
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Svar på tråden Solstrålarna
  • babylängtan20
    Tenshi skrev 2012-12-30 19:55:51 följande:
    Hmm, jag som trodde att jag hur lätt som helst skulle kunna se om ett test är positivt.
    Så sitter man här ändå och känner sig smådum... Obestämd

Jag har gjort säkert 60 likadana tester det senaste halvåret men aldrig fått mer än ett par ljusgrå "om man vrider och vänder på testet framför en stark lampa kan man nästan ana var kanten på icke-strecket är"-streck. Mina vanliga (negativa) test brukar vara helt blanka. 

De senaste 2-3 dagarna ha jag däremot fått "spökstreck" på precis alla test jag gjort (både RFSU:s vanliga, Testlagrets och Apotekets egna) och jag har gjort typ 10 stycken nu.

Här är det senaste, taget för ca 12 timmar sedan. Jag höjde kontrasten/färgintensiteten lite då ljuset i badrummet inte var det bästa att fota i men för blotta ögat såg det ut precis som på den nedre bilden. 

Jag har aldrig tidigare fått ett streck som suttit på rätt ställe och varit lika brett som kontrollstrecket, är faktiskt lite smått chockad. (Och helt i onödan kanske, om det bara finns i mitt huvud?)

Testet är från Testlagret och båda bilderna är tagna inom tidsgränsen, alltså efter 5-10 minuter ungefär.
    Vad ser ni? Kan det vara början på ett "riktigt" plus?

jo men det är ju ett svagt plus men ta ett till för säkerhets skull :) så såg mina ut på 3 st så det är ett plus men som sagt gör ett till och testa inte mer sen för då blir man bara nojig ..för jag gjorde ett trodde det var spök eftersom det inte höll bredden gjorde ett med apotekets det visade svagt plus. :) så nog har du ett plus :)

tjejer jag testade mig svagt positivt , gjorde ett till med apotekets dagen efter som visade plus svagt det med kanske tom svagare än dagen innan gjorde ett med billiga stickor som visade ännu svagare plus men idag är det starkare  så ja missfall ska nog uteslutas än kanske :)?
  • MissKaos
    babylängtan20 skrev 2012-12-30 20:14:45 följande:
    jo men det är ju ett svagt plus men ta ett till för säkerhets skull :) så såg mina ut på 3 st så det är ett plus men som sagt gör ett till och testa inte mer sen för då blir man bara nojig ..för jag gjorde ett trodde det var spök eftersom det inte höll bredden gjorde ett med apotekets det visade svagt plus. :) så nog har du ett plus :)

tjejer jag testade mig svagt positivt , gjorde ett till med apotekets dagen efter som visade plus svagt det med kanske tom svagare än dagen innan gjorde ett med billiga stickor som visade ännu svagare plus men idag är det starkare  så ja missfall ska nog uteslutas än kanske :)?

De mäter inte på exakt samma Hcg = olika märken kommer ge olika starka streck + se mitt svar ovan..
    Kommer det inte mer blod än det du beskrev så låter det inte som ett mf, man blöder ju MASSOR då!  Hcg stannar kvar i kroppen upp till 9 v efter ett mf så man kan testa + länge efter (tyvärr)
    Vad säger sjukvårdsupplysningen? Och det blodet som kommer: Är det bara typ lite på pappret när du torkar dig   Ett missfall är ju nattbindor fulla.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    babylängtan20 skrev 2012-12-30 20:14:45 följande:

Håller tummarna så hårt för dig nu...
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • babylängtan20
    MissKaos skrev 2012-12-30 20:19:17 följande:

De mäter inte på exakt samma Hcg = olika märken kommer ge olika starka streck + se mitt svar ovan..
    Kommer det inte mer blod än det du beskrev så låter det inte som ett mf, man blöder ju MASSOR då!  Hcg stannar kvar i kroppen upp till 9 v efter ett mf så man kan testa + länge efter (tyvärr)
    Vad säger sjukvårdsupplysningen? Och det blodet som kommer: Är det bara typ lite på pappret när du torkar dig   Ett missfall är ju nattbindor fulla.
    ja det är bara lite på pappret när jag torkar mig emellan åt bara  typ slemmigt (förlåt för detaljer) , sen ibland inget  och bara lite rosa/orange
  • Tenshi

Tack alla ni som lånat ut era ögon! Glömde säga att jag har BIM eller BIM+1, men räknar som om BIM var idag (för säkerhets skull). Solig

Oj, såg först nu hur dåligt man faktiskt ser bilderna på datorn, är ju van vid att vara inloggad på mobilen... Testar imorgon också, trots att jag inte planerar att dricka alkohol, men är det inte solklart positivt då ska jag inte testa igen förrän på fredag. Då ska jag testa med CB Digital direkt, förutsatt att mensen inte dykt upp innan dess.

babylängtan20: Jag tycker också att det ser svagt positivt ut, även om det är lite svårt att avgöra, men jag vågar ändå inte lita på det till 100% efter bara det här testet. Nu förbereder jag mig på ett starkt (starkare?) plus eller en lååång veckas väntan...

ÄL 13/12
    BIM 30/12  

• Tenshi

Och babylängtan, jag håller också tummarna för dig. Det behöver ju inte alls vara MF, kan ju lika gärna bero på att din kropp inte riktigt hunnit förstå att du är gravid. ;)

• babylängtan20
    Tenshi skrev 2012-12-30 20:50:22 följande:
    Och babylängtan, jag håller också tummarna för dig. Det behöver ju inte alls vara MF, kan ju lika gärna bero på att din kropp inte riktigt hunnit förstå att du är gravid. ;)
    ja vi får se hur det blir framöver :) tack tjejer för era stöd och sambon tror fortfarande på graviditet men jag vet inte än fast kan väl räkna de som de så länge de finns + på stickan :)  bm var jättetrevlig och hon trodde inte alls på mf så det kändes skönt annars brukar det vara deras första tanke ..
  • MissKaos
    MissKaos skrev 2012-12-30 20:14:27 följande:
    BIM och ÄL Lista

Soffan ÄL 10/1 BIM 24/1 
    CA5ÄL 14/1  BIM 28/1 Konstigt det kändes att skriva 1 (januari)
     MissKaos -BIM antingen 29/12 eller 31/12 eller 2/1 (neg tester. Sista idag: spökade lite på det testet)
    Kan ni inte lägga till er på listan`?
  • MissKaos

Tyckte mig se ngt IRL, torkstreck..
  • MissKaos

Samma bilder, trixade lite (inte av mig)

Måste alltså ha varit ett "spök" eftersom inget syns. Riktiga streck fastnar på bild
Svar på tråden Solstrålarna