GosisMamman skrev 2013-01-03 20:19:32 följande:
Vet man???
Nej, så här skulle det aldrig bli sa de. Jag och sambon har ändå suttit och pratat i timtal om detta, om vilken bild DE målade upp.
"Man kommer kunna äta lite av varje" osv. Jag kan äta lite av lite.
Jag önskar de varit lite mer ärliga. Det tog dem ett år att äntligen tro på att jag fick sådana kramper i nedre magen (som mensvärk ungefär) av vatten, då hade fler klagat på det.
Ja du, anemin gör att jag har sämre fysik nu än innan, men det vänder sakta men säkert med vissa bakslag. Gå upp för trappor är för jobbigt. Så just nu är inget bättre. Jag har alla symptom skulle jag tro förutom de allra allvarligaste.
MEN jag är ju glad samtidigt att jag äntligen hittat felet. Trodde mina lungor kollapsat och att jag fått nåt fel på hjärnan när jag inte kunnat andas utan ett tryck över bröstet och att det varit tungt, eller när jag inte kunnat vrida huvudet och behövt krycka för att inte tappa balansen.
Sen värken.. Fibro liksom.. Kul!
Men det är ju lättbotat om nu det inte strulat till sig med järnampullerna som kan i värsta fall får betala själv, har 3 stycken kvar att få och de kostar 2000kr styck (nåt med tillverkaren och rabatt) Satt och grät på apoteket sist innan de lyckades snirkla runt det den gången.
Annars kan jag röra mig mer obehindrat, jag kan ligga på knä och ja, jag är mer rörlig.
Men helt seriöst så var det riktigt jävla jobbigt i början när jag gått ner för jag höll på att skära av mig knäna!!
INGEN hade varnat mig för att man liksom hade ben under där *s*
Och armhålorna, tog ett tag innan jag knixa till det å lärde mig å inte kom ut med tofsar under armarna. Innan var mina armhålor liksom mer utbuktande, nu buktar de inåt.
Sova på sidan var bökigt ett tag, innan jag vande mig, för knäna skavde..
Sådana små kul grejer har dykt upp liksom..
Allt som allt trots en del andra hälsoproblem (lunginflammationer i våras pga att det läkt från magsäcken misstänkte de) så skulle jag aldrig vilja göra tillbaka min op om det nu hade gått.
Det enda jag önskar är att jag fick rätt info från start, för att behöva uppfinna hjulet om och om igen har inte varit kul.
Samt att nån enda trovärdig skulle ha sagt att det blir bättre, sakta men säkert tills du kan hantera det.
Har själv briefat 4-5 stycken inför deras op genom att ge dem min bild av det men inte avrått dem, de har alla valt open och alla har tackat mig efteråt för att jag varit så brutalt ärlig.
Bla bla
Konstaterar iaf en sak.. Jag var snyggare naken som extremt fet *s* Men nu har jag anmält barnet till babysim, jo tjena, och då ska ju jag tydligen va med *plask*
Vet ju inte riktigt för din del. Men jag har blivit informerad om allt ifrån lunginflammation efter operationen till att man kan bli laktos intolerant.... Detta gjorde min husläkare för att ge mig mer information. Och han sa också att de finns mycket jag äter nu som jag kanske inte kommer kunna äta sen..
Men ja dem är ju olika dessa läkare =)
HEhe kan tänka mig de dyker upp ben man inte tänker på innan, jag kan inte idag sitta på mina knä för jag är för tung, gör skit ont..
Nyckelbenen har jag inte sett o knappt känt på en evighet så de lär bli spännande.. Kommer inte ha några
Bröst kvar tror jag.. Redan jätte små som de är xD