• Lindsey Egot the only one

Har ditt barn fått namn efter en idol, filmstjärna alt tv-serie karaktär?

Precis som rubriken lyder. Har ditt barn fått sitt namn efter en känd person, musiker, filmstjärna osv eller en karaktär i någon film eller serie och varför? Min äldsta son heter Liam efter skådespelaren Liam Neeson. Vi föll handlöst efter filmen Shindlers list som kom 1993 men vi såg den tillsammans nån gång på slutet av 90 talet. Yngsta dottern heter Laura efter Laura Ingalls i Lilla huset på prärien. Jag sa att får vi en till rödhårig dotter ska hon heta det. Och så blev det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-26 12:54
    Förtydligande är kanske bra.

Syftet med tråden är enbart om du har namngett ditt barn efter din stora idol alt karaktär. Vill ni diskutera namnens negativa charm med andra och berätta vilken idiot de är pga valet så gör det någon annanstans. Jag vill bara veta hur och varför och det är trådens syfte.

• Svar på tråden Har ditt barn fått namn efter en idol, filmstjärna alt tv-serie karaktär?
  • MoonFlight

När jag var yngre älskade jag filmer Supergirl och i den fanns en tjej som hette Bianca och en liten Bianca har vi här hemma. Yngsta tösen heter Melinda, är väl lite inspirerat av Ghost Whisperer kanske...
    Theodore efter presidenten... Vad liten som ligger i magen ska få för namn återstår att se...

• lilleskutto

Sonen heter Philip efter vår snygga prins Carl-Philip och dottern heter Natalie efter Natalie Wood som var med i west side story

lilleskutto
    Min lillebror heter också Philip efter
    Carl-Philip. Jag hade en bebisdocka som hette det och mamma ville att lillebrorsan skulle heta John men det kan man ju inte heta sa jag. Sedan var de tvungna och ha pass och då sa pappa ta Philip då ungen har ju rätt!

• Crazy Baby

Vår äldsta tjej heter Boo efter flickan i Monsters Inc. och lillasyster heter Lilo efter Lilo och Stich.

• Andromeda

Min pappa, som är ett gigantiskt Elvisfan, ville döpa mig till Lisa Marie. Mamma sa nej, så jag fick ett annat första namn men fortfarande Marie som mellannamn. 

• Hon

På sätt och vis.. Sångerskan Hayley Williams inspirerade mig genom att jag bara hörde henne sjunga i en låt som heter Airplanes med B.O.B. Föll totalt för namnet Hayley och när jag fick reda på att det betyder hjältinna så kunde jag inte låta bli - och min dotter passar verkligen i namnet. :') 

Min yngsta son heter Lincoln!
    Han ska störta kungen och bli president.
    Ni vill väl ha en snart treåring vid makten va?

Svar på tråden Har ditt barn fått namn efter en idol, filmstjärna alt tv-serie karaktär?