• Lindsey Egot the only one

Har ditt barn fått namn efter en idol, filmstjärna alt tv-serie karaktär?

Precis som rubriken lyder. Har ditt barn fått sitt namn efter en känd person, musiker, filmstjärna osv eller en karaktär i någon film eller serie och varför? Min äldsta son heter Liam efter skådespelaren Liam Neeson. Vi föll handlöst efter filmen Shindlers list som kom 1993 men vi såg den tillsammans nån gång på slutet av 90 talet. Yngsta dottern heter Laura efter Laura Ingalls i Lilla huset på prärien. Jag sa att får vi en till rödhårig dotter ska hon heta det. Och så blev det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-26 12:54
    Förtydligande är kanske bra.

Syftet med tråden är enbart om du har namngett ditt barn efter din stora idol alt karaktär. Vill ni diskutera namnens negativa charm med andra och berätta vilken idiot de är pga valet så gör det någon annanstans. Jag vill bara veta hur och varför och det är trådens syfte.

• Svar på tråden Har ditt barn fått namn efter en idol, filmstjärna alt tv-serie karaktär?
  • 5by5

Vi var inne på både Esme (twilight) och cordelia (buffy) innan det blev miranda.

Stora syster heter diana (kanskefrån gudinnan eller från v eller kanske från x-files, vem vet)

• Dunham

Min dotter heter Artemis, gudinna i den grekiska mytologin. Så jag har inget jättespännande att komma med än. Men pojkarna i magen kommer säkerligen få varsitt mellannamn som kommer från någon idol av något slag. Möjligen får någon av dem heta Franco efter James Franco.. Glad

Tvillingar med bf 12/6! Mamma till Artemis (född 2010) och till min brorson Jacob (född 2008)
  • finskaflikkan

Min son heter Colin som vi ÄLSKAR efter Colin Mcrae, Rallyföraren... Och inget hemligt är de heller att vi älskar rally som f*n i vår familj alla tre.  

• finskaflikkan
    sweetcandy skrev 2013-01-20 18:07:48 följande:
    Charlie sheen är en bra skådis.. Hur han är privat och att han har förfallit nu bryr jag mig inte om.. Jag gillar namnet Charlie!

Vilken tur att det är mitt och min mans val och inte alla andras val vad vårat barn ska heta.
    Ja han är superbra, älskar 2,5män när HAN spelade. Nu när de är Ashton är hela serien förstörd... Sorry för ot TS..  
  • Legna

Våran yngsta heter Lovis efter Ronjas mamma i Ronja rövardotter. Hon är liten,ganska mörk och med stora bruna ögon. Funderade på Ronja först, men det är ju så vanligt nu, så då bestämde vi att Lovis var passande och lite mer ovanligt....Flört

• Lindsey Egot the only one

darklash

Det får ni ta till nästa gång en med Snigel och en med Björne

• Thaleya1
    Legna skrev 2013-01-21 08:48:09 följande:
    Våran yngsta heter Lovis efter Ronjas mamma i Ronja rövardotter. Hon är liten,ganska mörk och med stora bruna ögon. Funderade på Ronja först, men det är ju så vanligt nu, så då bestämde vi att Lovis var passande och lite mer ovanligt....Flört

Supersöt instämmer jag med!
Svar på tråden Har ditt barn fått namn efter en idol, filmstjärna alt tv-serie karaktär?