• Lindsey Egot the only one

Har ditt barn fått namn efter en idol, filmstjärna alt tv-serie karaktär?

Precis som rubriken lyder. Har ditt barn fått sitt namn efter en känd person, musiker, filmstjärna osv eller en karaktär i någon film eller serie och varför? Min äldsta son heter Liam efter skådespelaren Liam Neeson. Vi föll handlöst efter filmen Shindlers list som kom 1993 men vi såg den tillsammans nån gång på slutet av 90 talet. Yngsta dottern heter Laura efter Laura Ingalls i Lilla huset på prärien. Jag sa att får vi en till rödhårig dotter ska hon heta det. Och så blev det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-26 12:54
    Förtydligande är kanske bra.

Syftet med tråden är enbart om du har namngett ditt barn efter din stora idol alt karaktär. Vill ni diskutera namnens negativa charm med andra och berätta vilken idiot de är pga valet så gör det någon annanstans. Jag vill bara veta hur och varför och det är trådens syfte.

• Svar på tråden Har ditt barn fått namn efter en idol, filmstjärna alt tv-serie karaktär?
  • Lemice

Noah efter Ryan Goslings karaktär i min och makens favoritfilm " The Notebook" ( dagboken )

• Kotthare

Men så sjukt ointressant om ni inte skriver ut namnen! Då är det ju bättre att intesvara alls!

"Barnen är döpta efter romankaraktärer men det är inte Gandalf och Madicken".
    Spännande. Not.

Vi har nog en Harry i magen :)

• MeAngeleyes

Vi har en tjej som är döpt efter Olivia Wilde.

• Rocket Mania
    Severus skrev 2013-01-19 14:54:49 följande:
    Min son heter Anders men vi stavar det Krister för att få sticka ut lite från mängden
    HAHAHAHA
  • sweetcandy

Om vi får en flicka, tror jag att hon ska få heta Alice (Twilight) och blir det en pojke vill jag att han ska heta James(Harry Potter) eller Jamie(Jamie oliver) alt. Charlie(Charlie sheen)

Letar efter fler fina flicknamn, har dock svårt att hitta något! Vet bara att hon kommer få heta Eva i mellan namn efter min moster som gick bort förra året!

• Musen

Vet en som fick en son i höst och han heter Hellacopters i andra namn (ensam i Sverige) för pojkens föräldrar älskar bandet hellacopters :)

• Thaleya1
    sweetcandy skrev 2013-01-20 12:03:07 följande:
    Om vi får en flicka, tror jag att hon ska få heta Alice (Twilight) och blir det en pojke vill jag att han ska heta James(Harry Potter) eller Jamie(Jamie oliver) alt. Charlie(Charlie sheen)

Letar efter fler fina flicknamn, har dock svårt att hitta något! Vet bara att hon kommer få heta Eva i mellan namn efter min moster som gick bort förra året!
    va ska du döpa ditt barn efter Charlie Sheen? ehheh
  • blåbär02

Min sambo vill att våra barn ska heta Elliot & Olivia och det är två karaktärer från Law and Order har jag för mig ;)

Fina namn, så det är okej för mig! 

• Lindsey Egot the only one

Thaleya1

Ja vad är det för fel på Charlie?
    Hennes barn blir väl inte som honom bara för att han får hans namn. En spillevink precis som Charlie Chaplin. Eller ska ungen heta Carlos som Charlies riktiga namn är?

• Kotthare

Men att döpa barnet till Charle bara för att man gillar Charlie Sheen? För det är väl det tråden handlar om?

Tråden handlar väl inte om namn som även kändisar bär?

Svar på tråden Har ditt barn fått namn efter en idol, filmstjärna alt tv-serie karaktär?