Inlägg från: TeddyGirl82 |Visa alla inlägg
  • TeddyGirl82

Gravid i Göteborg 2013

Just d med att känna sig lite större och så. jag tycker det är äckligt att man ser hur magen skjunker ihop mer och mer. Men ändå så känner man sig plufsig och lika orörlig som man gjorde när man var gravid. Men det ska väl bli ordning på det. Hoppas kunna gå ut och gå mer snart, men det är ju så äckligt varmt. Plus jg fått lite feber idag, men blir bättre med vatten, sömn och pumpar tuttarna

• TeddyGirl82
    LillaLoppanT skrev 2013-07-24 13:06:26 följande:
    BF+4 idag då :( Börjar bli desperat :) Ringde BM och tiggde till mig en Hinnsvepning klockan 15 idag. Håll tummarna för att den gör nytta!

Håller båda mina tummar!
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-24 13:13:29 följande:
    Låt sova! Lär vakna oxh äta snart. Dreamfeed annars

Men hon har inte ätit på 3 timmar. Hon måste.fortsätta äta så hon inte tappar.i vikt igen. Hon har vaknat lite och sugit men inte mycket. Jag vill inte att d e nåt galet med henne.
  • TeddyGirl82
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-07-24 13:49:04 följande:
    Åh, vad det är mycket med de nedre regionerna just nu! Blygdläpp som läkt ihop helt fel, ett inre som ser ut att ramla ut när som helst, ett stygn inuti som inte vill lossna, avslag som håller i sig fortfarande, allmän obehagskänsla i underlivet (det känns som att någon hänger i klittan och det är svårt att göra både nummer 1 och 2) och nu i dag var jag på vårdcentralen och fick reda på att jag har urinvägsinfektion. Så nu blir det att äta antibiotika! Ser fram emot att allt ska läka och återgå till det normala (så normalt det nu kan bli). Jag vet inte hur jag ska våga ha sex. Är så rädd för att det ska göra ont där jag brast inuti eller att blygdläppen ska slitas itu... Den är ju bara ihopsydd cirka tre millimeter. Sedan känner jag mig så oattraktiv på grund av hur det ser ut. Åh! Har ni också sådana problem och känslor?

Hmm d låter som du ska sluta tänka på hur d blir sen och fokusera på att läka först. Det kommer sen med samlivet. Man ka njuta av massa hångel och kyssar med. ;) men förstår ditt tänk.

Vad e dreamfeed? Fick i henne mat. Hon e så varm av sig. När hon var lite halvslumrig spolade vi lite ljummet vatten på henne när vi provade om hon vakna mer genom att byta blöja på henne. Men så kan vi ju ibte göra varje gpng heller
  • TeddyGirl82

Ja jag kommer bli knäpp med detta med matandet. Psykist i alla fall. Jag vet inte vad jag gör om d visar sig hon gått ner massa i vikt igen..oros moln som hänger över mig.

• TeddyGirl82
    solskenstjejen skrev 2013-07-24 19:14:14 följande:
    En liten uppdatering...

Idag var jag på magnetröntgen, usch vad läskigt det va och kämpigt att ligga nästan helt plant i ca en timme.  Men vi fick i alla fall lite goda nyheter. De kunde inte hitta något ryggmärgsbråck på bebisen. Däremot kunde de inte se någon annan orsak heller till varför bebis drabbats av vattenskalle.

Jag fick en tid på måndag för kejsarsnitt så o inte FL startar innan så kommer vår bebis på måndag. Sedan blir det veckor på sjukhuset för bebisen. Än är framtiden väldigt oklar och läkaren som vi pratat  med påtalade flera gånger att det är alltid en risk för barn med vattenskalle. Vissa kan leva ett helt normalt liv också men som sagt så finns det alltid risker. Nu vet vi inte heller hur stor skada bebis tagit av allt vatten i huvudet. 

På fredag kommer vi få träffa en neurolog som kan besvara alla frågor vi har.

Min man och alla jag pratat med om detta ser så positivt på hela situationen. Själv har jag svårt att tänka positivt. Jag har svårt att glädjas över bebisen och känner mig livrädd för att jag inte skall tycka om bebis. Vi vet att huvudet är mycket större än normalt (därav kejsarsnitt) och jag vet inte hur jag kommer reagera på detta. Jag skäms så för mina tankar. Det är ju fortfarande mitt barn och jag BORDE ju älska det redan nu. Men jag har så svårt att knyta an till bebisen. Känner mig redan nu som världens sämsta mamma

Behövde nog skriva av mig lite...       

Det är förståeligt att du får.såna känslor. Även om man inte riktigt kan sätta sig in i det. Alla har vi en oro inom oss att nåt är "fel" på våra barn i magen. Men prata med Bm så du kan få hjälp om d behövs. Massa kramar till er allihop!
  • TeddyGirl82
    WeeBee skrev 2013-07-25 01:03:35 följande:
    Teddy - Ang amningen...jag ammar min tös när hon vill bli ammad. Ibland går det 4-5 timmar emellan å andra gånger går det bara 1 timma. Jag tror inte att du ska oroa dig. Att hon gick ner så i början berodde ju garanterat på att din mjölkproduktion inte kommit igång ordentligt...men nu är det ju annorlunda...nu rinner det ju på bra å då får bebis det hon behöver. Hon reglerar intaget efter sina behov...du behöver bara följa hennes direktiv.
    Vår bebis gör nästan inget annat än sover...å när hon vaknar vill hon ha mat.

Ja, jag börjar väl lite smått lugna mig. Måste jag göra annars kommer jag aldrig komma till ro med nåt här hemma. Hon mår bra och ser så pigg och glad ut när hon är vaken. Så jag tror inte det går någon nöd på henne. Nu på morgonen har hon t o m ätit från bara mig så det kom upp lite sen. det har inte hänt innan.
  • TeddyGirl82
    WeeBee skrev 2013-07-25 14:05:40 följande:
    Vår lilla är 10 dagar idag å barnsjuksköterskan har precis varit här på hembesök. Lillan väger nu 3640 g...har ökat bra...vägde 3480 vid födseln å 3310 när vi lämnade BB två dagar senare.

Sjuksköterskan sa att jag inte skulle ha bebis bredvid mig i sängen när vi sover...pga risken att det blir för varmt å plötslig spädbarnsdöd...skit...jag vill ju ha henne nära...men okej...ska försöka låta henne sova i babycriben bredvid sängen.

Varför kan dom inte ha samma överallt? Alla säger olika typ. Men vi har vant henne och sova själv för framtida sömntimmar.

Usch jag har feber igen. Får d när jag inte går rätt mängd sömn. Mycket idag. När tilde sov fick vi besök och då kunde jac inte sova. Fyller ju år idag så alla ringer och messar hela tiden. Får hoppas d går över.
  • TeddyGirl82
    Dannii B skrev 2013-07-25 18:05:10 följande:
    GRATTIS får man väl säga då. Fyller själv år i morgon. Varför kommer de med olika direktiv hela tiden för?? På sjukan hade de stora affischer där de manar till samsovning..det är ju så himla mysigt oxå. Kan inte fatta att det redan gått 4 dagar sen hon föddes. Varje dag sker det nån förändring. Nu är det "bara" namnet kvar. .. många förslag men det ska ju passa henne oxå.

Tack tack

Ja detta med namn är en djungel.
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013