Inlägg från: TeddyGirl82 |Visa alla inlägg
  • TeddyGirl82

Gravid i Göteborg 2013

Bebis som vägrar sova själv idag och bara äter. Känns som d inte är.stopp på henne hehe. Ska mjölken bli tjock sen med?.just nur.det lättmjölk på den och rinner väldigt lätt från dom när msn trycker.

• TeddyGirl82
    WeeBee skrev 2013-07-26 01:34:14 följande:
    Jag tror inte att mjölken blir tjock igen...det ska nog vara lite vattnig.

Ang samsovning så har ni rätt om olika direktiv. På BB skulle man ju ha bebis med sig i sängen.

Usch, störande att hon tjötade om plötslig spädbarnsdöd...nu har jag ju varit orolig för bebis andning hela dagen idag å känner mig osäker på sömnsituationen.

Miss Kaos - Hade ni sonen tätt intill er å under samma täcke i sängen? Jag vill ju egentligen ha min lilla så...men vet inte om det är farligt eller inte...ska nog googla lite innan jag somnar!

Det där med samma täcke har min mamma vart på mig om sen hon föddes. Att om dom ligger under samma täcke kan dom bli så varma att dom går tillbaks till mär dom låg i magen och därför slutar andas.

Det är svårt d där. Jag låter vår dotter sova själv. Myser extra mycket me henne när hon e vaken och sen e jag så varm av mig med.
  • TeddyGirl82

Man går ner snabbt märker jag. Har på en vecka gått ner 6 kg redan. Magen e inte snygg dock. Imorgon blir d ta bort förbandet och sätta kirurgtejp över istället. Så d inte börjar lukta och så. Mannen får va sjuksköterska. Jag ser ju inte hihi

Hoppas alla haft det bra i värmen.

• TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-26 22:56:18 följande:
    Han sov i min armhåla. Enda stället som dög i svettlukten.. vaknade av att han ammade vid ngt tillfälle. Jag gav upp försökte mex att hsn skulle sovs själv det funkade inte för någon.

Så jag gjorde på bb med tilde för och få nån sömn. Och även nu. Men flyttar över henne till hennes säng när hon somnat lite djupare.
  • TeddyGirl82
    SusannneL skrev 2013-07-27 00:48:37 följande:
    Då var man 1år äldre! Hade varit kul om kotten ville komma ut på min födelsedag ;D

Håller mina tummar hehe. Grattis här med.

Måste ju visa min lilla skatt för er.

• TeddyGirl82

Jag sliter mitt hår snart!! Vår dotter har totalt vänt. Förut har hon kunnat sova själv. Nu är det som hon inte finner ro att ligga själv mer. Vet inte vad man ska göra mer. Kan ju ibte fylla henne med mat heller för att hon ska bli lugn. Får väl prova och gå ut och gå med henne i vagnen. Men får panik snart. Sömnbrist totalt och kommer bli feber snart igen.

• TeddyGirl82

Jag sliter mitt hår snart!! Vår dotter har totalt vänt. Förut har hon kunnat sova själv. Nu är det som hon inte finner ro att ligga själv mer. Vet inte vad man ska göra mer. Kan ju ibte fylla henne med mat heller för att hon ska bli lugn. Får väl prova och gå ut och gå med henne i vagnen. Men får panik snart. Sömnbrist totalt och kommer bli feber snart igen.

• TeddyGirl82

Nån som har nåt bra tips på en bra napp man kan ha? Som inte är för stor..hon finner ju sig till ro genom att suga men den nappen svärisarna köpte vill hon inte ta.

• TeddyGirl82

Hur har ni gjort med babyskyddet ni som ska åka bil med era små? Fram eller bak?

Vi har haft henne fram nu dom få gånger vi åkt. Men idag provade vi bak. Känns bättre när vi är två i bilen då kan jag ha mer koll på henne känner jag. Trösta om hon blir ledsen. Tror inte jag kommer köra djälv sen. Men sen är babyskyddet så lätt att flytta till fram sen med.

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013