Inlägg från: TeddyGirl82 |Visa alla inlägg
  • TeddyGirl82

Gravid i Göteborg 2013

Nu ångrar jag mitt val av vagn...den är jättevarm för våran lilla att ligga i när d e som varmast, finns inga såna ventilen som på många vagnar för att låta luft strömma igenom. Så man vågar inte lägga henne i den för länge. Vill inte koka henne stackarn.

Nu vill jag ha höst istället...så trött på denna värmen.  

• TeddyGirl82
    Dannii B skrev 2013-08-04 19:55:11 följande:
    Kan era små ligga vakna och bara vara?? Min kan inte det...måste bära på henne en stund..tills tröttheten kickar in. Då sover hon räv i ca 10 min sen vaknar hon och har en brottningsmatch med bröstet. Så goes it on

Känner igen d. Hon kan inte ligga själv. Men tar man upp henne myser hon och skrattar typ. Ser så roligt ut när hon gör d.
  • TeddyGirl82
    Dannii B skrev 2013-08-05 10:40:03 följande:
    Är så sne på mig själv...hade ett babygym... sketabra. . men nån gång mellan min sons födsel och beslutet att skaffa en till så måste jag ha lidit av ngt. Har gjort mig av med det. Har en baby sitter den gamla hederliga varianten. . men kan de verkligen sitta i en dådan redan nu. Jag testar allt...

Går väl om den är lutad så dom inte sitter för mycket? Bvc besök idag. Spännande. Känns som man inte kommer komma ut så länge d e varmt ute. Vill inte utsätta henne för hettan i vagnen. Tycker så synd om henne. Men måste vänja henne vid den med...
  • TeddyGirl82
    TeddyGirl82 skrev 2013-08-04 20:03:24 följande:
    Känner igen d. Hon kan inte ligga själv. Men tar man upp henne myser hon och skrattar typ. Ser så roligt ut när hon gör d.

Vilgot o Lillpyret skrev 2013-08-05 11:45:36 följande:
    Men ha henne i svala kläder och ha sedan ett solskydd över vagnen. Det är inga problem för dem att vara ute nu, det är bara bra för dem att få frisk luft. Du märker på henne om hon blir extra törstig, då vill hon äta oftare. Du behöver inte vara orolig.

Men hon blir vansinnig i vagnen. E ingen luft som strömmar igenom. Ska lägga i en termometer och mäta..vill inget annat än va ute men inte om hon blir så varm
  • TeddyGirl82
    SusannneL skrev 2013-08-05 13:11:48 följande:
    BF om 2 dagar!!!  Går bara o väntar.. Ap tråkigt. Benen är som stockar & jag känner mig som en barbamamma! Nu får det hända nåt snart!   

Hehe ja den väntan kommer man ihåg. Men d kommer snabbare än man tror. Och du har säkert hört d men nu vet jsg själv att d behlvs. Vila massa. Du kommer va helt färdig första dagarna Bvc gick bra. Upp 160g och 1 cm längre. Så bara kämpa vidare. Ska pensla hennes tunga med bikarbonat för att få bort det vita om d nu e torsk vet vi inte
  • TeddyGirl82

Svamp infektionen i tildes mun ger sig inte. Det ser inte ut att lättas nånting..och det börjar sticka i mina bröst. Tvättar dom ändå innan amning och även med det jag tvättar hennes mun med. Bikarbonat och vatten..vet inte vaf man ska göra. Vill inte d blir värre för henne stackarn

• TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-08-06 17:14:24 följande:
    Prata med BVC. Då får ni medicin..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Får väl bli så men ge henne medicin redan..suck
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-08-06 20:50:32 följande:
    Svamp är vanligt. Du ska med behandlas.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Jag vet. Har provat med bikarbonaten. Fy satan vad det svider på tuttarna. Idag blir det köpa vishy vatyen. Annars blir det ringa bvc innan fredag så d börjar behandlas. Ska visseröigen dit på måndag men vill inte d blir värre. Även om d inte är farligt. Fast kan ju påverka hur hon äter
  • TeddyGirl82
    SusannneL skrev 2013-08-07 08:09:38 följande:
    Bf är här! Inga känningar at all! :(

Känner mig bara jäkligt Tung!

Spännande nu då ;)
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013