Inlägg från: TeddyGirl82 |Visa alla inlägg
  • TeddyGirl82

Gravid i Göteborg 2013

Sover era små mycket på dagarna?

Jag har svårt och få henne sova. Hon har vartvaken sen 6.30. Sover små power naps. Är väl d jag får för hon sover hela natten..

• TeddyGirl82
    sri skrev 2013-08-12 11:53:01 följande:
    Så gjorde min första, sov fr21-9 med mat paus såklart, men hade jättesvårt att få henne att sova längre stunder på dagen, det är lite små jobbigt just då men bärsele är bra, annars får man inget gjort. Kan tillägga att hon gillade inte att ligga ivagnen heller, men det blev bättre när hon kunde sitta o se mera.

Är precis så med Tilde. Och tills hon kan sitta..jösses d hoppas jag inte. Hon blir ju övertrött på kvällarna. Förrgår var en helt undrrbar dag. Då mös hon. Sov bra på dagen och somnade lätt. Och fick badat. Visst vi var ute och åkte bil. Men vill inte behöva åka bil för hon ska somna.
  • TeddyGirl82

Upp 200g så nu e vi vid 4045g. Så det är inte så mycket fel på mina tuttar hoppas jag. Dock har hon fått svamp mellan benen..lilla pluttan. E d inte i munnen så..men dom två hör tydligen ihop.

Och dom rådde oss med till bärsele. Plus nåt vid skötbordet att titta på för hon tittar mer och mer på saker..bland annat mobilen över mätbordet på bvc..

Dock har vi ju skötbordet på badkaret. Så får lösa nåt.

• TeddyGirl82

Att mötas av ett leende från en utvilad tjej (21.30-04.20) får en och känna det är värt allt kämpande. Dagen känns inte så jobbig då ;)

God morgon på er! Idag blir d en tripp till Ikea och kolla lite leksaker och lådor.

• TeddyGirl82

Har fått tips om ergobaby. Men tycker dom e dyra..även begagnat. Budat på tradera på en babybjörn. Ångrar jag inte köpte på ullared. Måste prova. Hon sover inte mycket på dagarns. Bara lite om jag ligger brevid och hon får snutta..

• TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-08-13 15:24:23 följande:
    BB är så obekväma.. Jobbigt att bära i och bebis sitter oergonomiskt. Dom hade ngn Ergo på rea på Babyproffsen (backaplan) tror jag, tyckte jag såg en där idag. Minns inte priset. Ring och fråga om du vill ha en ergo?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Ja jag vet d e mycket pengar för nåt man använder ett kort tag
  • TeddyGirl82

Jag vet inte hur länge man använder den. Vill bara prova om d kan ge henne ro och sova mer på dagarna så man slipper över tröttheten i dom timmarna som e nu..

Gud vad hon fiser. Som en riktig karl.

• TeddyGirl82

Jac har inte haft nåt av d så jag provar allt för att få en mer rofylld bebis som kan sova mer på dagarna.

• TeddyGirl82
    SusannneL skrev 2013-08-13 18:43:49 följande:
    Börjar bli lite rastlöst på BB!

Stannade en extra dag för bm tyckte det så vi kunde få mer hjälp med amningen o så. Längtar hem. Tur att killen får sova över iaf! Jag har fått en riktig sugpropp,vill snutta hela tiden..

Bättre en dag för mycket och känna sig säker
  • TeddyGirl82
    LillaLoppanT skrev 2013-08-13 22:46:33 följande:
    babybjörn är toppen för lätta bebisar, men inte så kul när dom blir lite större. När sonen vägde dryga 7 kilo, så gick jag till BVC med honom i en babybjörn.. Mina axlar höll på att dö... det gjorde så himla ont! Då hade jag "original" som typ bara belastar axlarna. Dom har iofs bättre modeller också. 

Sen lånade jag en ergonomisk bärsele när vi åkte på semester, och kunde bära en hel dag, utan problem :)Jag tyckte jag kände igen ditt namn så väl. Var tvungen att kolla, och vi har en gemensam vän på FB, så förmodligen har jag sett nån kommentar eller så från dig :) Jag kommer gärna på en Me&I-träff. Lägger till dig.

Hmm jag får väl prova i alla fall. Hon kanske inte gillar bärsele alls..vill bara hon ska ha ro och sova nån mer gång på dagarna så hon inte får detta otroliga skrikandet. Hon blir ju helt matt av det. Lilla pluttan. Hoppas bara d inte fortsätter så..
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013