Inlägg från: TeddyGirl82 |Visa alla inlägg
  • TeddyGirl82

Gravid i Göteborg 2013

SusannneL skrev 2013-08-07 11:22:20 följande:
    Inte jätte :9

Jobbig väntan bara. Är trött & orkar ingenting.

Men vill samtidigt göra nåt så tiden går :/

Vet hur d känns. Bara och vila. Se på film eller nåt.

Vill också komma ut mer. Men d går inte. Fast måste prova för jag kan inte undvika vagnen i evigheter..funderar även på bärsele.

Känns som allt e lättare för alla andra. Man ska inte jämföra med andra. Men känns som jag gör nåt fel. Bvc sa att d e jag som har höga krav på mig. Det kan nog stämma..
  • TeddyGirl82
    LillaLoppanT skrev 2013-08-07 14:37:56 följande:
    Hembesök av BVC idag. Hon har gått upp 400g på sex dagar! Inte illa för en bebis som är åtta dagar gammal ?

Grädde i tuttarna hehe
  • TeddyGirl82
    LillaLoppanT skrev 2013-08-08 21:58:36 följande:
    Fast det hörseltestet görs ju redan på BB:

Teddygirl, är detta något utökat hörseltest? 

Idag har vi fotat Freja i fotostudio :)Här är första bilden, men fler är på väg :)

Gud så fint.

Nä har inte gjort nåt test alls. Vet inte om d e för d blev kejsatsnitt som man får åka till östra igen. Lätt och få en bebis ligga still känner jag.
  • TeddyGirl82
    SusannneL skrev 2013-08-08 23:20:28 följande:
    Tips på sånt jag absolut inte får glömma i BB väskan?

Inte för mycket kläder. D hade jag och använde nada typ. Tofflor och mjukt toa papper. Jag slapp använda d jag hade med men många rekomenderade det när jag frågade vad man skulle ha med.
  • TeddyGirl82
    September2009 skrev 2013-08-09 12:34:14 följande:
    Superfina bilder din lille kille Vilgot o lillpyret! Och så himla sött foto på Freja :) Skulle också vilja ha fina studiefoton, sovande bebisar ska man visst kunna göra mycket med utan att de vaknar, inte som att fota storebror precis ;)

Har det så lugnt o skönt för tillfället som omväxling, lilleman sover äntligen i sin vagn på den svala altanen och storebror är ute en sväng med farmor. Vi har efter två dagars bilåkande kommit upp till svärföräldrarna i norrland, sov en natt i Stockholm sen ytterligare femtio mil till liten håla norr om Kramfors, lugnt o stilla minst sagt men tyvärr något kallt o grått uteväder men inte mycket bättre på västkusten har jag förstått.

Lilleman har vuxit nåt otroligt, tre veckor gammal och över ett kilos tillväxt från födelsevikten, nu väntar jag bara på att han ska äta lite mindre ofta, vill så gärna att det ska gå mer än 1,5-2 timmar mellan som det i snitt varit de här tre veckorna.. Med ytterligare ett barn har det inte blivit mycket ork el tid över till sig själv.

Hoppas du kommer igång snart, SusanneL, vill ha en träff snart med massa bebisar :)

En sak jag är glad jag fick med mig till fl denna gången som jag inte hade första gången, var min mobil och hörlurar och en färdig låtlista med bra lugn musik, lyssnade till o med på musik när jag låg i det sköna badkaret under förlossningen, la mobilen säkert under en handduk så gick det bra, kunde liksom fly bort i sinnet och tänka mindre på det onda under värkarbetet, otroligt skönt faktiskt och tiden gick lite fortare.

Låter hel härligt och komma iväg så.

Rumpan fick lämnat soffan idag med kors i taket. Bara svårt att få i mig lunch på dagarna...

Har en fisig tjej..ingen fin dam hon inte hehe
  • TeddyGirl82

Jo d e ju bättre d kommer ut gaserna så hon inte får magknip. Bara bajseriet som får bli bättre med. Men d e normalt säger bvc. Det blir löst för hon inte dricker den tjocka mjölken så ofta. Bara d inte visar negativt på vågen..

Ja jag tror med på att man går ner för man inte hinner äta. E glad jag får i mig frukost i alla fall

• TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-08-09 16:11:33 följande:
    Bananer är alltid bra. Och annat man kan äta medans man ammar...

MInns rinnbajset. Har därför köpt mkt kläder till mini! Trodde jag köpte såååå mkt till Isak. Sen fick vi akutåka till Lindex när han var ngn månad, fast vi fick en del. Det läckte och så spydde han en del. OCH så kissade och bajsade han igenom nattetid... Har köpt 5 set i strl 50. Ngt är stort...

Ja jag försöker lära mig att multitaska hihi. E ju d man ska kunna som mamma.

Ja d e mycket som e stort för tilde med. Alla kläder hon fått e stora men d e bara bra för sen säger d väl bara pang så e mycket för litet
  • TeddyGirl82

Oj d var stor bebis då

Alla säger hon e så liten. Jo liten e hon. E ju bara 3 v man glömmer d lätt.

Jag har nog för lite kläder i dom storlekarna men känns så onödigt och ha mer.

Känns som hon e lite uppblåst i magen ändå. Får be bvc kolla på d. Jag orkar inte mer gråt varje dag för jag känner mig skyldig att nåt e fel. Kan ställa klockan på att hon skriker från nu vid 18 tills 21.30. Sover bara smått innan hon sover för natten...

• TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-08-09 18:23:48 följande:
    Åh skriktimmarna. Dom hade vi med... Varje kväll. Maken gick med sonen fram och tbx fram och tbx. Försökte sluta amma honom till sömns med och det var inte lätt.  UNdrar hur det ska bli denna ggn?

Ja en GIGANTISK bebis! På spec fanns ju endel prematurer med och såg man då en liten plutt på 1,5kg bredvid den däringa bjässen.. Min Isak vägde 4,2 51 lång. Men gick ner för mkt så han drog ändå 50 ett tag där. 

Ja d e tydligen vanligt med såna perioder. Och hon e så go resten av dagen. Jag hoppasd ger med sig i alla fall.

Torsken börjar bli bättre med efter massa vishy vatten.

Oj d var en stor bebis ja men d e ju vanligt d med. Mpnga kompisar som fått stora bebisar.

Men kan tänka mig d e en speciell syn med dom pyttisarna brevid.

Hmm får fråga om hennes propotioner på måndag.

Vad tjatig jag e i denna tråden hihi
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013