• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • jennyz

Hoppas det lugnar ner sig för er 3villbli4!!! Förstår att du vill vänta ett tag till, jag är 34+5, börjar bli rätt less på kliandet eftersom man inte får sova riktigt, är också småförkyld, det blir knappast bättre heller, då jag duschar kallt och smörjer in mig med kalla svalkande krämer varje kväll så jag småfryser... men det känns eg för tidigt för henne att komma ut, ska dock prata med dr på UL på fredag, får höra vad de säger, det är ju eg småproblem jag har, men det känns olidligt stundvis!!!

• 3villbli4

jennyz: Jag förstår att det måste vara olidligt. Klåda är fruktansvärt, och kan tänka mig att det säkert är extremt eftersom du knappt kan sova. Jag skulle nog bli smått tokig. Är ju ganska länge till fredag, kan du inte försöka få tag på någon som kan svara på det där angående loratadin? Hoppas verkligen att det ska bli bättre. Det är ju ändå tre veckor kvar till planerat snitt om inget annat tillstöter.

• jennyz

Inatt var det lite bättre, har bara vaknat typ 4ggr av klådan, sover ung 1,5-2 Tim i taget... Jag har läst massor om loratatin, och vissa läkare tycker att det är ok, andra inte, så jag tycker inte att det känns bra att stoppa i mig det även om läkaren tycker att det går bra... det är inte värt ev biverkningar som de inte vet om i dagsläget pga för lite testat...
    Jo tre veckor kvar!!! Denna vecka har varit lång, också eftersom jag inte får åka längre från sjukhuset än jag är, har liksom gått in i paus på något sätt, där man bara väntar på att tiden ska gå! försöker sysselsätta dottern men känner mig inte särskilt duktig på det...tyvärr känner vi för lite kompisar som har barn så vi kan bjuda hem några hela tiden, och vissa är bortresta...

• äralltupptaget

Jennyz - du har inte prövat någon form av " after Sun " inte för att du har brännt dig i solen men vissa har ju " svalkande effekt ". Kanske hjälper lite , eller stoppa täcket i frysen , borde ju hjälpa lite om benen är svala, eller ? Låter hemskt att bara få sova 1-2 timmar / natt !

• 3villbli4

jennyz: Nej då förstår jag verkligen att du inte vill ta dem, man vill ju inte riskera något. Förstår att veckorna blir långa. Och barn har ju så lätt att bli rastlösa. :( Man blir trött av att få sova så korta stunder också kan jag tänka mig? Man behöver ju mer sammanhängande sömn. Hur blir det nu då proverna senast såg bra ut, tar de ändå nya om inte klådan ger med sig?

• jennyz

Jag vet inte, mest troligt nya prover på torsdag kanske hos BM, om jag vill i alla fall, det har ju varierat lite på proverna, det första vara något förhöjt medan de andra såg bra och ok ut...

På kvällen duschar jag, kallt i slutet, sedan smörjer jag in mig, först med hudlotion utan parfym, sedan just innan jag ska sova smörjer jag in med aloe Vera som jag förvarar i kylskåpet, så den svalkar då, men hjälper inte mer än några timmar..

Jag sover mer, men dock aldrig längre än 1-2 timmar i sträck, sedan vaken ett tag, svalkar fötterna i ett fotbad som jag kyler med isbitar på natten, smörjer in lite och somnar ett tag till...

• jennyz

Idag pratade jag med läkaren igen, och hon säger att kvinnokliniken rekommenderar loratadin så hon säger att det är säkert att äta den, så nu ska jag prova ikväll!! Sköterskan som jag pratade med sa att tavegyl är värre än loratatin, vilket också känns konstigt..

Nu har jag börjat få ilningar nedåt, började igår, och känt mer idag...antar att det kan vara bebisen som trycker nedåt och kanske vill fixera sig, vilket gör mig nervös...risken för blödning ökar då... Nedräkning nu i alla fall, om högst tre veckor är man tvåbarnsmamma...

• äralltupptaget

jennyz-  man får väl lita på det dom säger, sedan så är du ju så långt gången att det kan förhoppningsvis inte hända något överhuvudtaget

Åh vad spännande att du snart är 2 barns mamma, vet ni vad det blir,, pojke/flicka?

Själv kliver jag in i v 15 och längtar till jag får en stoooorr mage! :)

• jennyz

Ja precis, nu när jag dubbelkollat så får jag lov att lita på henne, har nu tagit första dosen så jag hoppas på bättre natt, vi har barnvakt två nätter nu så får jag sova på dagen om det inte funkar på natten...
    Det blir en tjej till...
    Ja snart kommer du in i bästa tiden, magen växer och det känns rörelser men kroppen har inte börjat tycka det är jobbigt, jag tycker tiden ung v 20-30 var fantastisk!! Sedan lite ont i ryggen vilket jag kunde leva med också, varje gång det sparkade i magen så log jag ändå, nu är jag mest trött, men gillar fortfarande rörelserna i magen, nu är de dock annorlunda, men regelbundna så man får lite kontakt med tjejen i magen... kommer att sakna det!! Samtidigt som man såklart vill träffa henne!!!!

• äralltupptaget

jennyz - ja efter 3 års försökande så kommer dessa 9 månader vara helt underbara ! :)

Jag ska på min 1:a extrakontroll nu sedan jag blev " utskriven" från min spec.läkare. Så nu ska jag på Sunderby sjukhus och träffa en överläkare som ska göra ett ultraljud och kolla mig, ska bli spännande, men jag är såå jävla nervös. Jag känner ingenting ! Kanske jag inte har kvar bejbisen, den kanske är död.. :( fan är så jäkla nojjig!!!!  Men sist såg den ut att må toppen, då simmade den runt och vinkade! Blev helt tårögd, tänk att den ena lever fortfarande!!!
    Det enda "tecken" jag har på att vara gravid är att jag har gått upp lite i vikt, sedan stramar det i siderna ibland, min kompis som nu är höggravid hade / har likadant, hon sa någon om ligamentet hit å dit.. Ska iaf ta upp det med läkaren och höra vad det kan vara.. Men annars känner jag ingenting, har inte spytt, inte mått illa, inga ömmande bröst INGENTING!  Ja jag kanske ska vara glad att jag är " lyckligt lottad" men man vill ha tecken, jag vill spy för det är ett kvitto för mig...att jag faktiskt fortfarande är gravid..
    Ja vi får se på måndag hur det går

Kul att få en tjej till, då antar jag att du har en del kläder sparade osv, alltid bra :)
    Hur många år är det mellan barnen ?

Skönt med barnvakt så du kan vila ut, det är du värd!
    Hoppas att tabletterna hjälper dig, och kom ihåg känner du dig megatrött så är det av dom, jag kunde knappt vara varken till 19-19,30 på kvällarna när jag tog dom - klubbad säl.

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå