• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • Nezzan
    Jennyz: Tack, kollen gick väldigt bra, allt är bara utmärkt med liten så det känns verkligen skönt.. och vi ska få komma tillbaka redan på tisdag för den koll som man gör när man gått över tiden kring 10-11 dagar efter BF. Läkaren idag sa att de i Umeå låter det gå till 42+3, sedan blir det igångsättning. Så har vi "otur" måste vi vänta tills 2/8 innan vi sätts igång

Det kanske  blir så att vi får samtidigt till och med ;) skönt för dig att ha ett datum att förhålla dig till och var skönt att du fick träffa en som verkligen lyssnade!!

Detta med att klippa hår verkar verkligen vara något spännande (har flera kompisar med barn som gjort det oxå).. tur att det växer ut och hoppas ni kan fixa till det lite bättre tills det blir som det ska igen
  • jennyz

Jo vi har klippt lite så nu ser det lite bättre ut... andra tjejen hade inte mycket lugg kvar att trixa med så vi hade väl tur...

Härligt att allt såg bra ut, och att ni har ett slutdatum att gå efter i alla fall, två veckor går fort eller hur... vi har dock bara inskrivningen då, sedan blir snittet 5 augusti.. 2 augusti ska de ta prover och informera om vad som komma ska, tar tydligen ung tre timmar...vilken skillnad från vårt akuta KS förra gången...

Jag känner mig helt knäckt, ska hålla mig vaken en timme till, tills dottern ska sova, sedan blir det sova sova!!! Känns som att jag har feber men har inte det, antar att det måste vara sömnbristen som kommit ikapp nu...lite lockande att hämta ut sömnmedicinen... imorgon kommer min mamma och hämtar dottern för några dagar igen, blir bra så hinner sambon jobba med hennes nya rum-tänk om det kunde bli klart innan bebisen kommer!!!

• jennyz

Absolut, båda graviditeterna har jag varit hård i magen, har fått tänka på att med jämna mellanrum äta lite torkade plommon eller dylikt för att hålla magen igång...har dessutom varit tvungen att äta extra järntillskott vilket gjort magen ännu trögare... det är vanligt tyvärr... Linfrön är också bra har jag läst...

Själv märker jag ingen skillnad med kortisonkrämen... har nu sovit 1,5 Tim och vaknade av att det kliar som F*N igen!!! SUCK!!!!!

• äralltupptaget

Ska fara och köpa både plommon och linfrö för jag skiter typ stenar :( Gör ju ont!!! 
    ( ja ni får skratta hehe )

Men usch, att inget hjälper för dig Jennyz !!

• jennyz

Ja det är inte roligt att vara hård i magen, dricka mycket vatten och torkade physalis ska också vara bra...

Inatt har jag faktiskt sovit bättre än på länge!! Har vaknat tre ggr som vanligt, men somnat om rätt fort, har aldrig ens gått upp, inte ens på toa!!! WOW!!!!

• äralltupptaget

Jennyz - vad skönt för dig ! Känner du dig utvilad ?

Nä, jag vill inte vara hård i magen , är aldrig det annars då jag är laktosintolerant och fuskar som fan , He He :) köpte linfrö igår samt plommon , hoppas det funkar

• jennyz

Ja känner mig inte alls som jag gjort sista tiden, dessutom har vi barnvakt så jag fick sovmorgon, säger bara WOW!!! Första gången på 2-3 veckor som jag sovit på natten känns det som, var orolig då det kliade rätt mycket när jag skulle gå och lägga mig, men...
    Nu är jag peppad att ordna lite hemma igen, sambon närmar sig att bli klar med dotterns nya rum så nu ska jag beställa gardiner och sånt.,.

• jennyz

Ang magen, om det inte hjälper, prata med BM om hon har fler tips...för mig har plommon hjälpt så jag överlevt... Hoppas du blir bättre!!!

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå