• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • Petto 83

Hej alla!!

Känner att jag vart urusel på att skriva. Har läst ikapp lite å Äralltupptaget vilken resa ni fått göra. Verkligen svänga mellan hopp och förtvivlan. Tråkigt dock att den nya lille inte verkar klara sig. Drömmer: grattis till ett lyckat ul. Skönt att få veta att den lille mår bra och få förklarat varför du inte alltid känner rörelser. Jennyz: tråkigt att fogarna bråkar och även påverkar din sömn. Förstår att du njuter för fullt om det är sista gången du kommer att vara gravid.

Hade också ul i måndags och det såg bara fint ut. Var dock inte så orolig då den ger sig till känna dagligen så pass tydligt att även min man känt den några gånger :) men moderkakan låg långt ner så det blir kontroll av den igen. Sen fick jag också svar på varför jag har så ont på magen. Har haft det sedan plocket och det är en punkt som inte är så stor och bm trodde det kunde vara pga att läkaren stack i en nerv under plocket. Undrar bara hur länge jag ska dras med det för det gör rätt ont och blir inte bättre när jag får en sammandragning. Men men annars är allt bra och jag njuter för fullt :)

• Nezzan

Hej på er.. passar på att skriva en rad nu då jag sitter på jobbet (strul m nätet hemmavidDemon)

Äralltupptaget : Oj, vilken resa detta blev för er..  att kastas så mellan hopp och förtvivlan som ni först fick göra.. och sedan beskedet om att de är två.. och sedan att en lever - vilka känslor ni måste ha fått gå igenom. Men denna lilla plutt som är kvar har då hela tiden varit en stark ena - jag tror det kommer att bli en viljestark liten mini-er framöverHjärta

Drömmer: Underbart att rul:et gick bra - visst är det en mäktig känsla när man går ut därifrån =) Nu är det bara att njuta av resten av tiden.. för det går märkligt fort (att något man väntat på så länge kan gå fort låter knas) Åsså får vi hoppas på att vi kommer bli gravida vid fler tillfällen framöver oxå =)

Mammaidamaria: tack för uppdateringen.. har längtat efter att få höra lite om bebismysHjärta sköt om er!!

Petto83: skönt att ditt Ul gick bra oxå och hoppas det onda i magen släpper - är verkligen ingen kul att behöva vara orolig för sånt när fokus ska få vara på att bara njuuuta!!

• äralltupptaget

Tack!  :) Jo det är verkligen en berg och dalbana.. tar rätt mycket på psyket om jag ska vara ärlig. Sedan så är min man borta med sitt jobb hela tiden vilket gör att jag är oftast hemma själv och sitter och funderar.
    Speciellt nu när jag är sjukskriven t o m på tisdag ( då jag har kontroll igen)  Har inga vänner som är sjukskrivna/arbetslösa så man är rätt ensam... :(
    Men jag är så glad att det funkade på första ivf-försöket för oss, och att vi fick ett ägg till frysen, och att den lilla som är kvar verkar trivas i magen och inte ger några tecken på att lämna :) Så det känns ändå härligt att ha EN levande i magen efter 3 års försökande! :)

• Hela85

Upplever att jag börjat få flytningar vilket jag annars sällan har. Många som haft likadant? Något man kan göra för att få bort dem eller är det bara gilla läget? :)

• jennyz

Jag har haft det mer eller mindre, antar att det bara är att gilla läget... jag har inget tips i alla fall...

Själv har jag lite ångest, snart redan v33!!! Vill att tiden ska stanna ett tag..

• Hela85
    äralltupptaget skrev 2013-06-13 20:20:39 följande:
    Tack!  :) Jo det är verkligen en berg och dalbana.. tar rätt mycket på psyket om jag ska vara ärlig. Sedan så är min man borta med sitt jobb hela tiden vilket gör att jag är oftast hemma själv och sitter och funderar.
    Speciellt nu när jag är sjukskriven t o m på tisdag ( då jag har kontroll igen)  Har inga vänner som är sjukskrivna/arbetslösa så man är rätt ensam... :(
    Men jag är så glad att det funkade på första ivf-försöket för oss, och att vi fick ett ägg till frysen, och att den lilla som är kvar verkar trivas i magen och inte ger några tecken på att lämna :) Så det känns ändå härligt att ha EN levande i magen efter 3 års försökande! :)

Hur gick det på din kontroll i tisdags?
  • äralltupptaget

Jo den gick bra. Det blir en krabat :) den var 3,5 cm lång och man såg armar och ben , samt att den rörde sig runt runt så den verkar vara livlig :) är nu i v 10 , sjukskriven i 2 v framöver ,

• jennyz

Hej på er, hoppar in och önskar er en trevlig midsommar!!!

Själv har jag börjat få mer sammandragningar

• jennyz

Jäkla telefon!!

Har fått mer sammandragningar igen, säkert hör det ihop med att det är mycket jobb inför semestern, kan ju inte göra så mycket åt det dock...ska jobba en vecka, vara ledig en (hur mycket vila det nu blir när jag är ensam med dottern) sedan jobba en vecka till, sedan semester och vill känna att jag gjort allt inför att bli mammaledig också, man vet ju aldrig vad som händer i augusti...
    På tisdag ska jag till BM och torsdag på UL, då ser vi om det blir kejsarsnitt... Får höra vad BM säger om sammandragningarna då också, min ordinarie BM har semester så nu får jag kanske en annan åsikt...

• jennyz

Äralltupptaget: härligt att ena pyret växer och mår bra i alla fall!!! Skönt att du får vara sjukskriven till v12 tills värsta riskerna är över...jag tror dock att om allt ser bra ut i v10, så är värsta farorna över, så om 30 veckor är det dags!!!

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå