• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • jennyz

3villbli4: ja huvudsaken är ju att de små liven mår bra, hoppas det inte blir värre för dig, att det kan lugna ner sig i slutet så ni får lite lugn stund innan lill*n kommer ut!!!

Ja jag hoppas att jag slipper blödningar, inser att jag tänker på det hela tiden, var på lekland med dottern idag och fick lite flytningar-händer ju eg typ hela tiden, men fick lite panik och letade upp en toa direkt!!! falskt larm tack o lov...

• EEJ

åh vad jag skriver lite, men jag läste desto mer så jag har full koll på er alla!!

Uppdatering kring min graviditet är iaf att jag är nyopererad för in högra karpaltunnel. Så gipsskena i 2 veckor så innan dess hoppas jag att bebis inte tänkt göra entre.
    Drömmer om ett barn: Be att få träffa en ortoped om dina domningar.

Är även sjuksriven för mitt höga blodtryck och fick en +1 på protein i urinen i går. Har en historik med havandeskapsförgiftning så det bådar ju inte så gott. 33+1 idag och jag hoppas att bebis får bakas till åtminstone 35 veckor.

• Petto 83

Eej: tråkigt att du är sjukskriven och hoppas verkligen inte det blir värre utan att plutten får bakas så länge som möjligt. Är det pga graviditeten du opererat dig? Har själv haft problem sen jag typ kissade på stickan med domningar, smärta och orkeslös men man vet ju inte hur pass ont man ska ha innan man söker hjälp?

• EEJ
    Petto 83 skrev 2013-07-06 11:17:09 följande:
    Eej: tråkigt att du är sjukskriven och hoppas verkligen inte det blir värre utan att plutten får bakas så länge som möjligt. Är det pga graviditeten du opererat dig? Har själv haft problem sen jag typ kissade på stickan med domningar, smärta och orkeslös men man vet ju inte hur pass ont man ska ha innan man söker hjälp?
    Jag har opererat min andra hand för 4 år sedan så jag kände igen smärtan väldigt tydligt. Det domar när man gör något statiskt eller (i mitt fall) värst på natten då jag böjer mina handleder. Nerven som hamnar i kläm gör att tumen, pekfingret, långfingret och halva ringfingret domar bort. Aldrig lillfingret! Sen om man inte slutar med det som triggar igång domningarna så får man ont i nerverna i hela armen, sjukt ont. Helt fruktansvärt på nätterna- då var jag vaken och uppe och gick pga smärtorna i armen. Jag fick op- tid jättefort för att hinna läka innan bebis kommer.

Den här gången har karpaltunneln vällt igen eftersom att jag samlat så mycket vatten. Vattnet i sin tur beror på blodtrycket så ja, den här gången är det pga graviditeten. Förra gången jag opererade mig var jag inte gravid....
  • Petto 83

Okey, fy så jobbigt att vara upp på nätterna. Har sj vaknat några gånger av smärta och att hela händerna varit bortdomnade. Ibland är jag så svag att jag måste använda båda händerna när jag skakar vällingen. Ska träffa bm 17 så får höra vad hon säger. Hoppas du hinner läka ordentligt och slipper mera smärta.

EEJ skrev 2013-07-06 16:01:13 följande:
    Jag har opererat min andra hand för 4 år sedan så jag kände igen smärtan väldigt tydligt. Det domar när man gör något statiskt eller (i mitt fall) värst på natten då jag böjer mina handleder. Nerven som hamnar i kläm gör att tumen, pekfingret, långfingret och halva ringfingret domar bort. Aldrig lillfingret! Sen om man inte slutar med det som triggar igång domningarna så får man ont i nerverna i hela armen, sjukt ont. Helt fruktansvärt på nätterna- då var jag vaken och uppe och gick pga smärtorna i armen. Jag fick op- tid jättefort för att hinna läka innan bebis kommer.

Den här gången har karpaltunneln vällt igen eftersom att jag samlat så mycket vatten. Vattnet i sin tur beror på blodtrycket så ja, den här gången är det pga graviditeten. Förra gången jag opererade mig var jag inte gravid....

• jennyz

EEJ; hoppas att kroppen mår bättre och att bebis får stanna ett tag till!!

Själv har jag sovit ung 4 Tim inatt, nu kliar det så mycket att jag ger upp, har varit vaken en timme, ska ta ett bad och smörja in mig och se om det lättar, sedan ringa BM direkt när de öppnar!! Det blir dock bökigt att ta sig till henne, då jag saknar bil, men det får lösa sig, får bli en promenad om det inte finns annan lösning, det blir väl mest troligt imorgon jag får lämna nytt prov hursomhelst, hon brukar ta dessa prov innan telefontiden som börjar kvart över åtta... Om man inte chansar och går dit bara kl 8... utan att äta något såklart...

• EEJ

IEfter ett kstastrofsnitt så kom en till synes liten livlös gosse till världen tidigt imorse. Med en massiv insats av läkare och sköterskor så piggnade han till och är nu på väg till neonatalen i Umeå. Orsaken verkade bero på en avsliten åder i moderkakan.

• Nezzan
    EEJ: men huvvu  - drog havandeskapsförgiftningen iväg så där snabbt.. från +1 på urinprovet i fredags till i natt? Hoppas verkligen att allt i slutändan ska gå bra och att ni alla mår bra tros alltHjärta

Jennyz: låter verkligen inte angenämt det där med kliande.. hoppas du kan få hjälp i dag hos BM. Men varför har ingen sagt ngt till dig om riskerna med moderkakan???... blir riktigt upprörd! Tänk om något hänt och du varit för långt borta.. ibland fattar jag inte hur nonchalant vårdpersonal kan vara... huvva!!

3villbli4; hur går det för dig och vilken dag i veckan har du T-UL:et? Förstår att det börjar ta på krafterna att ha så där ont och igångsättning v 37 låter ju som en bra plan!! Hoppas det går att hålla ut för dig tills dess!!  Jo, det närmar sig verkligen.. 6 dagar bort till BF Glad

Drömmer: Håller verkligen med de övriga om att du ska ta upp det där med handleden hos din BM - hade en kompis som oxå fick problem och var tvungen att operera sig oxå för att få till det.. men har du tur kanske det räcker med att få en skena iaf... skönt att du snart oxå får gå på ledighetHjärta
  • jennyz

EEJ: grattis, men oj vilken upplevelse, hoppas han snart mår bra!! Hur upptäckte ni att det var dags, fler urinprov???

Jag var hos BM imorse och lämnade blodprov, igen, skulle få svar imorgon...hoppas kliandet minskar tills dess, annars blir jag tokig!!! Ska försöka vila nu, borde eg jobba, men det blev alldeles för lite sömn inatt!!!

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå