• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • 3villbli4

jennyz: Ja, jag vet helt ärligt inte hur jag psykiskt ska stå ut till 38+3, måtte han bestämma sig att komma ut innan. Han hade idag sjunkit ner lite och var inte längre rörlig utan ruckbar, är det någon som vet vad det kan betyda som omföderska? Jag hade ju hoppats att de här sammandragningarna och blödningarna jag haft gjort någon nytta och att det kan tänkas vara så att han kommer spontant om 2 veckor istället nu då, men känns omöjligt med tanke på att jag gick över 3 dagar sist. :(

Fy vad tråkigt att de inte kunde flytta datumet. :( Jag förstår verkligen hur hopplöst det antagligen känns. En vecka när man inte mår bra känns som en evighet. Vi har också badat idag, super härligt men nu är man helt färdig efter en dag i solen. :)

äralltupptaget: Vad härligt att allt såg bra ut med den lilla. :) När ska ni på rul?

• jennyz

Jo jag är också helt slut, tack o lov även dottern...

Det borde väl vara ett bra tecken att huvudet bara är ruckbart? Jag har inte koll egentligen, men huvudet brukar väl fixera sig senare eller just innan födsel hos omföderskor? Själv har jag dålig erfarenhet eftersom dottern låg i säte så då var det ingen fixering på G... håller tummarna att han längtar ut!!

• 3villbli4

Det var ju skönt så du kanske fick chans att vila lite när ni kom hem.

Jag har ingen aning om vad ruckbart innebär när man är omföderska. Vet dock det andra du skrev att de sällan fixerar sig på omföderskor förrän strax innan. Jag hopöas innerligt att det innebär att han börjat förbereda sig på att komma ut. Det skulle ju vara underbart om han ville titta ut i 37+ på egen hand. Man måste ju hoppas på det bästa.

• Hela85

Fattar inte när jag ska sluta oroa mig så. Är gravid i v 13+4 idag och känner mig inte ett dugg gravid (har dock inte gjort det under hela graviditeten). Visst lite mage har jag fått men det är typ allt. Var på ul för 4 veckor sen och då såg allt fint ut. Nu är det 4 veckor till rul och vet inte hur jag ska kunna vänta tills dess :( Har börjat jobba i måndags och då jag sitter mycket varje dag har jag börjat få ont kring svanskotan, nån fler som varit med om det?

Här var det bara gnäll från mig :) kanske bara behöver skriva av mig lite :)  

• jennyz

Hela85: jag har varit inlagan typ, har njutit som mest efter RUL vid båda graviditeterna, man slutar nog aldrig helt oroa sig tyvärr...inte jag i alla fall...sedan när bebisen är född ville jag hela tiden se att hon andades, och nu är jag orolig att annat ska hända... Men det blir en annan typ av oro i alla fall! Efter RUL ska du se att du kanske kan se det annorlunda, de ser väldigt mycket på RUL, och berättar om de saker de kollar på, som ser bra ut, så inser man att bebis trots allt mår finfint därinne...sedan kommer du känna rörelser vilket gör det enklare att njuta... Ont i svanskotan...försök att ställa dig upp med jämna mellanrum och röra dig lite, jag har också ett sittandes jobb och har haft problem av och till med olika delar av ryggen...

Inatt har jag kors i taket fått sova helt normalt för att vara gravid!!! Har vaknat några ggr och kliat lite och varit på toa en gång, men sovit större delen av tiden från det att jag somnade vid elva till halv åtta när dottern väckte mig, WOW!!!! Undra vad som var mirakelmedlet, badet (kändes som kroppen samlade mindre vätska igår) eller bara tur!!!?!
    En vecka kvar till inskrivning nu i alla fall, nedräkning börjar...

• Petto 83

Hej alla!

Har läst ikapp litegrann då jag just nu har en hel del tid över. Så tråkigt att det är en del som får lida så mycket genom graviditeten. Hoppas det löser sig till det bästa för er Jennyz och 3villbli4.

Själv så föll jag pladask, precis som att någon sparkat omkull mig i dag. Fick en liten blödning i morse mitt i fotbollscupen som den äldsta killen har. Ringde syster som tyckte jag skulle ringa förlossningen och sagt och gjort. Är nu inlagd i årder att ligga då jag tydligen läker fostervatten :( v.25+1 Så här är jag. Nu hoppas vi av bara den att lilla bebisen får stanna måååånga veckor. Har inte fått så mycket info än men skulle ikväll få träffa en läkare som skulle gå igenom allt och berätta hur planen ser ut för oss...

• 3villbli4

Hela85: Jag var orolig trots att jag hade hur mycket graviditetes symtom som helst. Det hör nog till helt enkelt. Men snart är det rul och förhoppningsvis kommerdet kännas i alla fall lite bättre då. Och som jennyz skrev, nnär man börjar känna rörelser. Det där onda i svanskotan, det kan inte vara lite foglossning du börjar känna av?

jennyz: Vad skönt att du fick sova bättre en natt. Hoppas att du hade samma tur även nu natten som var. :) Nu är det ju faktiskt mindre än en vecka kvar till inskrivning va? Kanske inte är så mycket tröst. Men snart har ni äntligen er lilla tjej hos er.

Petto83: Oj! Hoppas verkligen att bebis vill stanna många veckor till. Är det vila som gäller resten av tiden nu eller är det bara i början? Har ju hört att det faktiskt finns de som läcker vatten och ändå får gå rätt långt, jag hoppas på detsamma för dig. Jobbigt när man har en liten hemma att ta hand om också. Håller tummarna för er.

• jennyz

Petto83: oj! Hoppas ni får bra information ikväll och att bebisen får stanna länge!!
    Vi har inte direkt tur i denna tråd känns det som... Vila nu både för din och bebis skull!!

Jo jag fick faktiskt sova ok även i natt!!! Svalkar ner ben och fötter ordentligt hemma idag och hoppas att det också hjälper!! Märker åtminstone att det minskar med vätska i fötterna då...igår badade jag nog nästan tre timmar med dottern...
    Ja inskrivning på fredag och snitt på måndag om en dryg vecka, kommer att kännas psykiskt bättre när jag kan säga att det är mindre än en vecka kvar...

• 3villbli4

jennyz: vad skönt. Håller tummarna för att du får fortsätta sova rätt ok i alla fall, så du hinner vila upp dig lite innan. Ja det är klart det kommer ju säkert kännas betydligt bättre. Men snart så. ;)

Jag älskar verkligen värmen, men de här dagarna har jag verkligen fått myvket mer ont. Och ärligt så känns det som jag get upp hoppet lite och oron kommer nu att de ska ta tillbaka helt och hållet det de lovat och att det helt plötsligt är fler veckor kvar. Egentligen tror jag väl inte det. Men lika bra att ställa in sig på det så man slipper bli besbesviken.

• jennyz

Det hoppas jag verkligen inte att de gör!!! De måste ju ta hänsyn till hur du och din kropp mår!!! När skulle BM återkomma till dig ang det?

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå