• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • magnoliaa
    Zanah skrev 2013-04-19 14:46:42 följande:
    Jag mår bara bra, vilket jag gjorde förra graviditeten också. Då var jag mer orolig i början när de ömma brösten lagt sig och allt kändes mer eller mindre som vanligt. Jag känner (och ser!) att brösten blivit tyngre så jag tar det som ett tecken på att allt är som det ska. Mår inte alls illa men har lite bekymmer med att hålla igång magen då jag redan nu fått börja äta järntabletter. Någon som har något supertips för att få fart på magen?! Jag äter ett par aprikoser på morgonen och än så länge är det inte helstopp men jag börjar tröttna på aprikoser!  

Päron sägs vara det bästa för magen! Annars kan du ju testa katrinplommonjuice :) kanske inte det smarrigaste men... Här sniglar sig dagarna fram! Var på inskrivning idag och det kändes riktigt bra, en milstolpe iaf! Nästan konstant molande värk i livmodern och lite ömma bröstvärnet har jag klarat mig med än så länge! 8+6 idag :)
  • Zanah
    magnoliaa- Tack för tipset! Päron är ju dessutom gott! Katrinplommonjuice ställer jag mig mer tvivlande till... har svårt att äta vanliga katrinplommon också.
  • Mindful
    Zanah skrev 2013-04-19 17:32:21 följande:
    magnoliaa- Tack för tipset! Päron är ju dessutom gott! Katrinplommonjuice ställer jag mig mer tvivlande till... har svårt att äta vanliga katrinplommon också.

Jag läste någonstans att man hjälper magen om man börjar dagen med en kiwi :)
  • Anna83a

Någon som har testat att lyssna själv hemma efter bebisens hjärtljud med en doppler? Jag köpte en Caremaxx Doptone igår o försökte lyssna men hittade bara min egen puls. V 9+6 igår så det är väl för tidigt? Står från v 12 på förpackningen men vet att jag läst om folk som kunnat lyssna tidigare. Någon med erfarenhet? Anledningen till att jag verkligen vill veta är att jag ska skriva kontrakt på jobbet nästa vecka o vill helst berätta innan jag skriver på men vill samtidigt inte berätta i onödan.

• Ila
    Anna83a skrev 2013-04-20 09:07:47 följande:
    Någon som har testat att lyssna själv hemma efter bebisens hjärtljud med en doppler? Jag köpte en Caremaxx Doptone igår o försökte lyssna men hittade bara min egen puls. V 9+6 igår så det är väl för tidigt? Står från v 12 på förpackningen men vet att jag läst om folk som kunnat lyssna tidigare. Någon med erfarenhet? Anledningen till att jag verkligen vill veta är att jag ska skriva kontrakt på jobbet nästa vecka o vill helst berätta innan jag skriver på men vill samtidigt inte berätta i onödan.
    Jag har aldrig testat, men tror att det kan vara svårt att höra så tidigt. Jag minns när vi skulle lyssna på hjärtat första gången hos bm när jag väntade ettan. Då var vi i v. 15 eller något och hon varnade oss för att det kunde vara svårt att hitta hjärtljuden så tidigt och att vi inte skulle bli rädda om hon inte hittade något.  
  • Ila

Hur har ni det med folsyratillskott? Här försöker jag peta i mig tabletterna men får i mig en tablett kanske två dagar av tre i stället för två om dagen som jag borde. Oftast kommer de upp igen halvvägs ner. Jag är lite orolig för att fostret ska fara illa av att jag inte får i mig tillräckligt med folsyra, men jag gör verkligen mitt bästa. I går försökte jag tre gånger på kvällen, utan att få behålla dem. Hu, vad mycket man kan nojja över som gravid. 

• Fiamedbarn

Hej! Jag vet inte om jag kan vara med här också? Finns ju en annan novembertråd jag deltar i. Jag är i alla fall en 42-årig tjej som har en son på 3 år. Bor i Småland dit jag nyligen flyttat och jobbar inom sjukvården. Är lite isolerad eftersom jag inte känner så många här, men vi har precis köpt hus och det är fantastiskt att kunna vara ute på tomten nu när våren äntligen verkar vilja visa sig

Jag fick ett missfall i höstas i v11 men blev sen gravid två månader senare och är nu i v 8(7+6). Är fruktansvärt trött sen en vecka tillbaka och mår lite illa emellanåt men annars mår jag oförskämt bra. Har varit orolig för att detta ska vara ännu en fosterlös graviditet som i höstas, men ett VUL förra veckan bekräftade att det finns en liten plutt därinne! So far so good Men jag längtar till v12 då missfallsrisken minskar markant!

Idag är jag så trött att jag börjar känna mig deppig. Orkar ju inte göra nåt. Borde tvinga mig ut på en promenad men det känns omöjligt att komma iväg. Måste verkligen äta vettigare och börja röra på mig mer eftersom jag är överviktig och orolig för att bebisen ska få plats framöver! Och hur jag ska orka bära runt på allt... 

• Fiamedbarn

Jag har förresten BF sista november tror jag. Jag räknar med att befruktningen skedde 8:e mars. Har ni någon BF-tråd?

Svar på tråden Novemberbebisar 2013