• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Mindful

Jag ska på inskrivning imorgon hos bm och är liskom Västeråsare väldigt förväntansfull. Jag hoppas på ett positivt möte och jag hoppas också på att kunna få KUB framöver. Är i v 10 nu. Om ni har en partner, följde de med på första inskrivningssamtalet?

• Västeråsare
    Mindful skrev 2013-04-15 19:17:00 följande:
    Jag ska på inskrivning imorgon hos bm och är liskom Västeråsare väldigt förväntansfull. Jag hoppas på ett positivt möte och jag hoppas också på att kunna få KUB framöver. Är i v 10 nu. Om ni har en partner, följde de med på första inskrivningssamtalet?

Min partner följde inte med idag vilket kändes helt ok. Han kommer följa med från andra besöket och framåt.
  • Ila
    Gaddis skrev 2013-04-15 12:29:54 följande:
    Hej tjejer! Någon mer än jag som ständigt känner mig bakis?Rynkar på näsan Jag är som i en bubbla. Hur har ni det med vikt och svullnad? Jag har gått upp tre kilo redan och är i v 10. Magen är som en ballong och benen supertunga!
    Jag har inte vägt mig, men är i 10+2 och måste ha snodd i byxorna. Tippar på att jag gått upp 4-5 kg redan, pga av småätandet jag ägnar mig åt för att hålla illamåendet i schack.
  • Ila
    Nej, jag tror inte att han kommer att följa med. Det är andra barnet för oss och det känns mindre viktigt för mig att han är med den här gången. Jag vet lite mer vad som väntar och så. Men på ultraljud och sånt följer han förstås med.
  • Gaddis
    Ila skrev 2013-04-15 20:31:41 följande:
    Jag har inte vägt mig, men är i 10+2 och måste ha snodd i byxorna. Tippar på att jag gått upp 4-5 kg redan, pga av småätandet jag ägnar mig åt för att hålla illamåendet i schack.

Skönt att det är mer än jag :) Jag känner mig som en heffaklump.
  • ceke
    Ila skrev 2013-04-15 20:33:22 följande:
    Nej, jag tror inte att han kommer att följa med. Det är andra barnet för oss och det känns mindre viktigt för mig att han är med den här gången. Jag vet lite mer vad som väntar och så. Men på ultraljud och sånt följer han förstås med.
    Precis som för oss  

Jag var också på inskrivningssamtal idag. Kändes helt ok, men känner att jag inte har några behov av några samtal med bm förrän vi kommit en bit i graviditeten och det börjar bli dags att lyssna på hjärtat. Förra gången kände jag ett jättebehov av att träffa henne ofta och hon påtalade faktiskt själv att jag hade en helt annan framtoning denna gången och verkade mycket lugnare Tror dock en del av det handlar om att jag fortfarande inte vågar lita på denna graviditet förrän efter KUB...

Nu går jag sakerna lite i förväg här... men kommer ni ta reda på kön om det går att se? Vi är kluvna kring det. Vi kollade med sonen och klart som korvspad att vi är nyfikna... Vore ju lite kul att prova att både titta (med sonen) och få vänta tills efter förlossningen denna gång, men jag tror nog nästan vi kommer va föööör nyfikna..

Jag mår bra, men känner också bakiskänsla till och från. Håller på och stressar ihjäl mig på jobbet och hemma är vi i full gång med rust, så ingen rast och ingen ro. På sätt och vis rätt bra, för då hinner jag inte känna efter så mycket! Sör mig dock megamycket på en kille på sjukgymnastiken som verkar ha en liter rakvatten på sig... Usch usch usch va illa jag mår när han är i maskinen bredvid mig, eller i närheten av mig. Tar mig fort fort så långt ifrån honom jag bara kan
  • Langtaefterdig

Börjar ni få lite mage? Ni som gått upp? Jag har gått ner i vikt, pga kräkningar.... ( väger i dagsläget väldigt bra. Men blir orolig. Vill verkligen inte gå ned mer (

• Anna83a

På själva inskrivningen händer det inte så mycket spännande tyvärr men självklart gör det att det känns mer verkligt. På många ställen är det uppdelat på två ggr så första gången får man bara information o pratar om hälsa, kost osv. Andra gången tar man alla prover o vikt. På det mvc jag gick hos förra graviditeten fick man ett läkarbesök + vul i v 12. På det mvc jag går nu får man inget sånt. Så det är väldigt olika i olika kommuner. Vill man ha kub här o är under 35 så får man boka privat o betala 1500 kr medans i andra kommuner får alla göra det gratis. Jättekonstigt att det ska skilja så mycket. Min sambo har följt med på inskrivningen båda gångerna. Det tycker jag är bra för då vet bm vem han är o han vet vem hon är. Sen kanske han inte följer med varje gång efter det med tanke på jobbet.
  • Västeråsare
    ceke skrev 2013-04-15 22:06:28 följande:
    Precis som för oss  

Jag var också på inskrivningssamtal idag. Kändes helt ok, men känner att jag inte har några behov av några samtal med bm förrän vi kommit en bit i graviditeten och det börjar bli dags att lyssna på hjärtat. Förra gången kände jag ett jättebehov av att träffa henne ofta och hon påtalade faktiskt själv att jag hade en helt annan framtoning denna gången och verkade mycket lugnare Tror dock en del av det handlar om att jag fortfarande inte vågar lita på denna graviditet förrän efter KUB...

Nu går jag sakerna lite i förväg här... men kommer ni ta reda på kön om det går att se? Vi är kluvna kring det. Vi kollade med sonen och klart som korvspad att vi är nyfikna... Vore ju lite kul att prova att både titta (med sonen) och få vänta tills efter förlossningen denna gång, men jag tror nog nästan vi kommer va föööör nyfikna..

Jag mår bra, men känner också bakiskänsla till och från. Håller på och stressar ihjäl mig på jobbet och hemma är vi i full gång med rust, så ingen rast och ingen ro. På sätt och vis rätt bra, för då hinner jag inte känna efter så mycket! Sör mig dock megamycket på en kille på sjukgymnastiken som verkar ha en liter rakvatten på sig... Usch usch usch va illa jag mår när han är i maskinen bredvid mig, eller i närheten av mig. Tar mig fort fort så långt ifrån honom jag bara kan

Både jag och min sambo vill veta men jag tror jag är ivrigast på det. Han har en son sen tidigare som vi har varannan vecka så han har liksom gått igenom allt en gång redan vilket är jätteskönt för mig för hennes graviditet var en mardröm från första dagen. Spydde sig igenom 9 mån och blev inlagd vid nått tillfälle. Vi vill veta för det känns jättekul att kunna prata om lill-fisen på ett annat sätt, köpa saker utan neutrala färger m.m. I västmanland verkar det som om de numera talar om kön enligt min syster som fick en son dec 1012 så vi kanske slipper göra det privat.
  • Västeråsare
    Langtaefterdig skrev 2013-04-16 06:36:29 följande:
    Börjar ni få lite mage? Ni som gått upp? Jag har gått ner i vikt, pga kräkningar.... ( väger i dagsläget väldigt bra. Men blir orolig. Vill verkligen inte gå ned mer (

Tycker inte jag har antydan till mage ännu men jag är lite rund sen innan så det dröjer nog lite på mig innan det skulle synas.

Försök att inte bli orolig, det är vanligt att gå ner vid illamående. 
Svar på tråden Novemberbebisar 2013