Ila skrev 2013-04-15 20:33:22 följande:
Nej, jag tror inte att han kommer att följa med. Det är andra barnet för oss och det känns mindre viktigt för mig att han är med den här gången. Jag vet lite mer vad som väntar och så. Men på ultraljud och sånt följer han förstås med.

Precis som för oss
Jag var också på inskrivningssamtal idag. Kändes helt ok, men känner att jag inte har några behov av några samtal med bm förrän vi kommit en bit i graviditeten och det börjar bli dags att lyssna på hjärtat. Förra gången kände jag ett jättebehov av att träffa henne ofta och hon påtalade faktiskt själv att jag hade en helt annan framtoning denna gången och verkade mycket lugnare

Tror dock en del av det handlar om att jag fortfarande inte vågar lita på denna graviditet förrän efter KUB...
Nu går jag sakerna lite i förväg här... men kommer ni ta reda på kön om det går att se? Vi är kluvna kring det. Vi kollade med sonen och klart som korvspad att vi är nyfikna... Vore ju lite kul att prova att både titta (med sonen) och få vänta tills efter förlossningen denna gång, men jag tror nog nästan vi kommer va föööör nyfikna..
Jag mår bra, men känner också bakiskänsla till och från. Håller på och stressar ihjäl mig på jobbet och hemma är vi i full gång med rust, så ingen rast och ingen ro. På sätt och vis rätt bra, för då hinner jag inte känna efter så mycket! Sör mig dock megamycket på en kille på sjukgymnastiken som verkar ha en liter rakvatten på sig... Usch usch usch va illa jag mår när han är i maskinen bredvid mig, eller i närheten av mig. Tar mig fort fort så långt ifrån honom jag bara kan