• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Västeråsare
    Mindful skrev 2013-04-22 18:23:19 följande:

Jag ska också på ultraljud nästa fredag, ska bli så skönt att se för just nu nojjar jag också över att det inte finns något därinne. Känns så långt tills nästa fredag bara... Jag är i v 13 då.

Jag är däremot trött, somnar tidigt nästan varje kväll men illamåendet och ömma bröst verkar ha gett med sig.

Igår anmälde jag mig till vattengympa för gravida och i dagarna ska jag anmäla mig till gravidyoga. Båda startar i mitten på maj. Men först vill jag se bebisen!!

Ha det fint tjejer!!     

Hoppas på att vi båda kan skriva att vi varit nojjiga i onödan då :)
  • ceke
    Västeråsare skrev 2013-04-22 17:13:26 följande:
    Bokat in tidigt ultra ljus hos Mama Mia kista nästa fredag. Blir på 12+1 dagen. Håller tummarna att det inte händer nått innan dess. Mest orolig över att jag känner mig fullkomligt icke-gravid.
    Håller tummarna för att det kommer se bra ut! Skönt med ett tidigt ultraljud precis när värsta missfallsrisken gått över Vi ska göra KUB i v 12+1, och det känns fint... hoppas bara att allt är som det ska, att det finns en levande liten krabat där inne och att vi får bra siffror! Känner mig också rätt ogravid. har dock helt plötsligt drabbats av en aningens illamående. Är det inte nu det mesta sånt ska börja gå över annars? Hmm Är i v 9+6 idag..
  • Mindful
    ceke skrev 2013-04-22 19:39:29 följande:
    Håller tummarna för att det kommer se bra ut! Skönt med ett tidigt ultraljud precis när värsta missfallsrisken gått över Vi ska göra KUB i v 12+1, och det känns fint... hoppas bara att allt är som det ska, att det finns en levande liten krabat där inne och att vi får bra siffror! Känner mig också rätt ogravid. har dock helt plötsligt drabbats av en aningens illamående. Är det inte nu det mesta sånt ska börja gå över annars? Hmm Är i v 9+6 idag..

Jobbigt men jag var jätteillamående i vecka 7-11 så vem vet, hoppas du slipper mer. Inte långt kvar till KUB nu, skönt att få se den lilla och föhoppningsvis få goda besked!
  • ceke
    Mindful skrev 2013-04-22 20:33:10 följande:

Jobbigt men jag var jätteillamående i vecka 7-11 så vem vet, hoppas du slipper mer. Inte långt kvar till KUB nu, skönt att få se den lilla och föhoppningsvis få goda besked!
    Japp, längtar tills efter 8 maj! Inte långt kvar tills du ska på ultraljud heller, såg jag precis Hoppas det går bra! Kul med gravidyoga och vattengympa!

Just ja... Jag har börjat bli rätt svullen över magen. Måste börja tänka på vilka kläder jag har på mig på jobbet... Har än så länge inte gått upp nåt från start... Vägde 70 när jag fick ett positivt test och har varit nere på 68 och vänt och är nu uppe i 69,5... Känns bra att jag hållit mig inom startvikten så här långt. Tror att jag redan gått upp ca 3 kg i förra grav.... Men, så startar jag +5 denna gången också, så jag bara MÅSTE va försiktig med vikten...
  • Vittoria
    Empis skrev 2013-04-21 20:11:46 följande:
    Hoppar in här!
    BF 30 november med första barnet. Gick in i vecka 9 (8+0) Idag.
    Härligt med fler. Jag har beräknad födsel 27 november. Ultralljud nu på fredag. Hur nervös som helst!!!
  • ceke
    Vittoria skrev 2013-04-22 21:04:54 följande:
    Härligt med fler. Jag har beräknad födsel 27 november. Ultralljud nu på fredag. Hur nervös som helst!!!
    Hoppas det går bra
  • Zanah

Vittoria - jag har också UL på fredag. Lycka till till oss!

Visst har men en tendens att "övertänka" kring allt som har med graviditeten att göra och oroar sig för saker i förhoppningsvis onödan. Men hur ska man kunna låta bli liksom?!

I och med att jag plussade så sent som vecka 9 så insåg jag nu att jag gick in i vecka 12+0 idag (fast jag tror att UL kommer flytta BF-datumet ca fem dagar längre fram men det återstår att se... är i vilket fall som helst 11+ någonting) och har som sagt KUB-UL på fredag. Är lite nervös... vill i första hand se ett hjärta som slår och sen hoppas jag så klart på bättre siffror än förra gången.

Jag har inte följt tråden riktigt från början. Finns det någon BF-lista så man kan se vilka som ligger närmast en själv i tid?
    Mindful t..ex. - när har du BF? Det verkar vara ungefärligt som jag om jag kommer ihåg rätt.  

Hoppas alla ni  som kämpar med krämpor mår lite bättre!        

• Mindful
    ceke skrev 2013-04-22 20:47:55 följande:
    Japp, längtar tills efter 8 maj! Inte långt kvar tills du ska på ultraljud heller, såg jag precis Hoppas det går bra! Kul med gravidyoga och vattengympa!

Just ja... Jag har börjat bli rätt svullen över magen. Måste börja tänka på vilka kläder jag har på mig på jobbet... Har än så länge inte gått upp nåt från start... Vägde 70 när jag fick ett positivt test och har varit nere på 68 och vänt och är nu uppe i 69,5... Känns bra att jag hållit mig inom startvikten så här långt. Tror att jag redan gått upp ca 3 kg i förra grav.... Men, så startar jag +5 denna gången också, så jag bara MÅSTE va försiktig med vikten...

Ja kläderna måste man börja fundera på. två st på jobbet som frågat om jag är gravid, den ena tyckte jag såg rund ut i ansiktet och den andra tyckte det syntes om magen.. Hm.. jag skyllde på att jag gått upp lite i vikt  men om sanningen ska fram så har inte jag heller gått upp ngt ännu.

Bra jobbat att du hållt vikten än så länge, men visst måste man tänka sig för.. Har du fått några cravings, sugen på ngt särskilt ännu eller när kan det visa sig? Jag äter undefär som vanligt, några saker jag inte fixar äta dock.

Japp KUB/ul 3 Maj så vi är väldigt nära varandra. Håller tummarna!    
  • Mindful
    Zanah skrev 2013-04-22 21:19:51 följande:
    Vittoria - jag har också UL på fredag. Lycka till till oss!

Visst har men en tendens att "övertänka" kring allt som har med graviditeten att göra och oroar sig för saker i förhoppningsvis onödan. Men hur ska man kunna låta bli liksom?!

I och med att jag plussade så sent som vecka 9 så insåg jag nu att jag gick in i vecka 12+0 idag (fast jag tror att UL kommer flytta BF-datumet ca fem dagar längre fram men det återstår att se... är i vilket fall som helst 11+ någonting) och har som sagt KUB-UL på fredag. Är lite nervös... vill i första hand se ett hjärta som slår och sen hoppas jag så klart på bättre siffror än förra gången.

Jag har inte följt tråden riktigt från början. Finns det någon BF-lista så man kan se vilka som ligger närmast en själv i tid?
    Mindful t..ex. - när har du BF? Det verkar vara ungefärligt som jag om jag kommer ihåg rätt.  

Hoppas alla ni  som kämpar med krämpor mår lite bättre!        
    Spännande, jag håller tummarna för dig. Vad fick du för siffror sist?
    Du plussade i v 9? Häftigt! 

Ingen BF-lista jag känner till..? Jag är beräknad 13/11 och du? Får se om de flyttar fram dig då!  
  • Fiamedbarn

Jag fick 1:300 sist och tänker att det kan bli sämre siffror denna gång :-/ Men hoppas på det bästa.

Jag ska till endokrinologen imorgon eftersom jag är lite orolig för ev hypotyreos....hoppades på levaxin och fick börja redan innan jag kom dit! Tog första tabletten idag och känner mig mycket piggare redan. Och hungrigare Har fått progesteronvagitatorer för att öka chansen att behålla graviditeten till v12 men är lite orolig över att mixtra för mkt med hormoner, ska fråga hormonläkaren imorgon först.

Svar på tråden Novemberbebisar 2013