• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Zanah

Mindful: Jag fick 1:31 senast. Är beräknad till 3 november men tror själv ca 8:e. Det blir också spännande med fredagens UL då jag trodde jag hade mens i februari men sen plussade starkt några dagar innan beräknad mens i slutet av mars och ett digitalt test visade 3+. Jag har dessutom sen ägglossning , dag 19, så det kan inte ha varit i mars det tog sig utan mitten av februari. Men visst har jag tänkt tanken att jag kommer dit och de bestämmer graviditetten till 8+3 istället för 12+3! Vilket antiklimax det skulle vara! Men bara allt ser bra ut så är jag glad och nöjd ändå!

• Zanah

Om det inte finns någon BF-lista kan vi väl göra en?

Jag skapar en nedan, kopiera texten och fyll på med ditt alias och beräknat datum för förlossning.  

• Zanah

Och på rätt plats i listan så den blir i datumordning för överskådlighetens skull!

• Mindful
    Zanah skrev 2013-04-22 21:33:56 följande:
    Mindful: Jag fick 1:31 senast. Är beräknad till 3 november men tror själv ca 8:e. Det blir också spännande med fredagens UL då jag trodde jag hade mens i februari men sen plussade starkt några dagar innan beräknad mens i slutet av mars och ett digitalt test visade 3+. Jag har dessutom sen ägglossning , dag 19, så det kan inte ha varit i mars det tog sig utan mitten av februari. Men visst har jag tänkt tanken att jag kommer dit och de bestämmer graviditetten till 8+3 istället för 12+3! Vilket antiklimax det skulle vara! Men bara allt ser bra ut så är jag glad och nöjd ändå!

Då är jag med :) Ja tänker som du, bara allt ser bra ut så... Har ni berättat för nära & kära. Vi har berättat för några få men valt att vänta tills efter KUB. 

Roligt initiativ m BF-lista! 
  • Zanah

Vi har berättat för mina föräldrar som ska komma och vara barnvakt på fredag eftersom man ju inte får ha med sig barn på UL. Hade inte velat ha det heller för den delen... Hon har långa armar just nu, och precis ALLT är intressant att försöka få tag på!

Eftersom vi berättade för mina päron så blev det så att vi även berättade för min sambos, i rättvisans namn. Men annars väntar vi till efter KUB. Vi ska till min bror i helgen och fira honom så om siffrorna SKULLE vara bra så berättar vi kanske då.

Ja, BF-listor är trevliga, man kan gå tillbaka och kolla vem som skulle ha när, det kan ju skilja upp till nästan fem veckor på oss här i tråden trots allt.

• ceke
    Mindful skrev 2013-04-22 21:20:24 följande:
    Ja kläderna måste man börja fundera på. två st på jobbet som frågat om jag är gravid, den ena tyckte jag såg rund ut i ansiktet och den andra tyckte det syntes om magen.. Hm.. jag skyllde på att jag gått upp lite i vikt  men om sanningen ska fram så har inte jag heller gått upp ngt ännu. Bra jobbat att du hållt vikten än så länge, men visst måste man tänka sig för.. Har du fått några cravings, sugen på ngt särskilt ännu eller när kan det visa sig? Jag äter undefär som vanligt, några saker jag inte fixar äta dock. Japp KUB/ul 3 Maj så vi är väldigt nära varandra. Håller tummarna!    

Jag hade inga cravings alls förra grav och känner inte av några än denna gång. Frukt är lite extra gott, men det brukar jag tycka om vårarna, så tror det är mer en vårgrej faktiskt
Svar på tråden Novemberbebisar 2013