• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Västeråsare
    Langtaefterdig skrev 2013-04-14 12:32:02 följande:
    Västeråsare: åh vad roligt! Lycka tills och hoppas du får en bra barnmorska ) jag skrevs in vecka 8 (snart 3 veckor sen).

Tack! Känns lite som om det blir mer verkligt nu, har inte bara grav-sticka längre att gå på då (visserligen lite symptom). Jag är nästan i vecka 11 när jag skrivs in så första delen har ju gått väldigt snabbt i och med att jag inte plussade före nästan vecka 9.
  • ceke

Även jag ska till barnmorskan imorgon. Samma som förra gången Känns helt ok. Antar att det kommer att tas blodprov och vikt imorgon samt pratas lite. Känner dock att jag inte riktigt vågar tro på detta förrän efter ett förhoppningsvis lyckat KUB 8 maj...

• Västeråsare
    ceke skrev 2013-04-14 17:43:02 följande:
    Även jag ska till barnmorskan imorgon. Samma som förra gången Känns helt ok. Antar att det kommer att tas blodprov och vikt imorgon samt pratas lite. Känner dock att jag inte riktigt vågar tro på detta förrän efter ett förhoppningsvis lyckat KUB 8 maj...

Om man propsar på att man vill ta ett KUB-test, skulle det innebära att man vet att fostret lever och mår bra plus vad KUB-testet testar? Jag vet inte hur hårda de är på att man ska vara över 35 här i och med att det är första barnet och jag är 31 nu.
  • ceke
    Västeråsare skrev 2013-04-14 17:48:34 följande:

Om man propsar på att man vill ta ett KUB-test, skulle det innebära att man vet att fostret lever och mår bra plus vad KUB-testet testar? Jag vet inte hur hårda de är på att man ska vara över 35 här i och med att det är första barnet och jag är 31 nu.
    Ja, KUB är ju dels ett blodprov och dels ett ultraljud i v 11-13 (som jag förstått det), så då får man ju se om det lever samt sannolikheten för kromosomavvikelser Vissa landsting erbjuder ju alla KUB, men de som har 35 som åldersgräns är nog rätt hårda med det... Vi måste göra det privat. Gjorde det även privat när vi väntade vår son.
  • Västeråsare
    ceke skrev 2013-04-14 21:03:09 följande:
    Ja, KUB är ju dels ett blodprov och dels ett ultraljud i v 11-13 (som jag förstått det), så då får man ju se om det lever samt sannolikheten för kromosomavvikelser Vissa landsting erbjuder ju alla KUB, men de som har 35 som åldersgräns är nog rätt hårda med det... Vi måste göra det privat. Gjorde det även privat när vi väntade vår son.

ok, då ska jag kolla upp det med barnmorskan imorgon. Nån som bor nära Västmanland som kan rekommendera ett ställe eller kanske ett ganska centralt i S-holm?
  • ceke
    Västeråsare skrev 2013-04-14 21:20:53 följande:

ok, då ska jag kolla upp det med barnmorskan imorgon. Nån som bor nära Västmanland som kan rekommendera ett ställe eller kanske ett ganska centralt i S-holm?
    I stockholm finns ultraljudsbarnmorskorna. Där gjorde vi både KUB och RUL förra gången och är supernöjda med både bemötande och service, så dem kan jag rekommendera. Kolla in på deras hemsida, vet ja. ultraljudsbarnmorskorna.se I sthlm finns det ju annars fler som man kan vända sig till, men det är bara dem jag känner till.
  • Västeråsare

Ok, haft mitt inskrivningssamtal idag. Det var väl inte allt för givande men jag kanske hade för stora förväntningar. Känns mest som att efter att hon frågat 300 hälsofrågor gav mig en binge papper och det var allt. Frågade henne om KUB-testet som hon säger att det gör man i vecka nio. Jag säger att jag har läst att det är 9-11.
    Det visste hon inte säger hon. Frågar även om åldersregeln och hur Västerås ställer sig till den. Det visste hon inte heller men bad mig ringa ett nummer som stod i foldern med all information jag fått. JAHA liksom...

• Ila
    Västeråsare skrev 2013-04-15 10:16:54 följande:
    Ok, haft mitt inskrivningssamtal idag. Det var väl inte allt för givande men jag kanske hade för stora förväntningar. Känns mest som att efter att hon frågat 300 hälsofrågor gav mig en binge papper och det var allt. Frågade henne om KUB-testet som hon säger att det gör man i vecka nio. Jag säger att jag har läst att det är 9-11.
    Det visste hon inte säger hon. Frågar även om åldersregeln och hur Västerås ställer sig till den. Det visste hon inte heller men bad mig ringa ett nummer som stod i foldern med all information jag fått. JAHA liksom...
    Oj så oseriöst! Om jag var du hade jag seriöst funderat på att byta barnmorska, det där kändes ju inte det minsta förtroendeingivande. 

Själv ska jag på inskrivning nästa vecka och sen blir det KUB veckan efter det. Hoppas så att allt ser bra ut.  
  • Gaddis

Hej tjejer! Någon mer än jag som ständigt känner mig bakis?Rynkar på näsan Jag är som i en bubbla. Hur har ni det med vikt och svullnad? Jag har gått upp tre kilo redan och är i v 10. Magen är som en ballong och benen supertunga!

• Västeråsare
    Gaddis skrev 2013-04-15 12:29:54 följande:
    Hej tjejer! Någon mer än jag som ständigt känner mig bakis?Rynkar på näsan Jag är som i en bubbla. Hur har ni det med vikt och svullnad? Jag har gått upp tre kilo redan och är i v 10. Magen är som en ballong och benen supertunga!

Jag har gått upp ca 0,5 kg typ. Är i samma vecka som dig. Mår förhållandevis ganska bra men nån drygare dag då och då.
Svar på tråden Novemberbebisar 2013