• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Västeråsare

Usch haft magont större delen av dagen. Första halvan var som molande mensvärk och när det äntligen la sig så har jag haft magknip runt och över naveln... Riktig dryg dag har det varit...

• Fiamedbarn
    ceke skrev 2013-04-20 21:51:29 följande:
    Grattis och välkommen, Fiamedbarn Härligt att ni fick se en liten plutt där inne förra veckan! 

Jag börjar nästan ångra att vi inte gjorde ultraljudet som vi hade bokat privat för 2 veckor sedan. Känner mig totalt ogravid och funderar en hel del på det... Mådde bra även med sonen, men kände av mycket mer ändå. I höstas kände jag mig väldigt ogravid och då var det ju ett ma... så hoppas hoppas det står till som det ska där inne den här gången... Det är 2,5 veckor kvar tills KUB: Har nog faktiskt börjat ställt in mig på det inte kommer va nåt levande foster där inne då... Men men, så länge jag inte har några blödningar och inget talar för nåt annat så väntar jag barn och inte missfall denna gången! Är i v 9+4 idag.
    Nejdå! Det är nog ingen fara! Jag känner mig också helt ogravid. Tror faktiskt jag kände mer i höstas när det inte var ngt....det enda är väl att jag ibland är jättehungrig och ibland proppmätt och att min aptit överlag har minskats (men det hindrar mig naturligtvis inte från att överäta). Men jag förstår hur du känner. Det går inte riktigt att ta in förrän man sett det. När jag var på VUL blev jag uppriktigt förvånad att det var en liten sak därinne! Ja chockad nästan. Vilket ju är vrickat egentligen!
  • Fiamedbarn
    Empis skrev 2013-04-21 20:11:46 följande:
    Hoppar in här!
    BF 30 november med första barnet. Gick in i vecka 9 (8+0) Idag.
    Åh äntligen en som är ungefär samtida med mig Jag har också BF sista november och jag går in i vecka 9 imorgon (måndag)
  • Fiamedbarn
    Västeråsare skrev 2013-04-21 20:33:28 följande:
    Usch haft magont större delen av dagen. Första halvan var som molande mensvärk och när det äntligen la sig så har jag haft magknip runt och över naveln... Riktig dryg dag har det varit...
    Ånej! Hoppas att du mår bättre nu och att det inte är nån fara på taket!! Kram!
  • Västeråsare
    Fiamedbarn skrev 2013-04-21 21:11:19 följande:
    Ånej! Hoppas att du mår bättre nu och att det inte är nån fara på taket!! Kram!

Fortfarande magknip, inte på en nivå som gör superont men ont. Inge blödning.
  • Ila
    Västeråsare skrev 2013-04-21 23:26:04 följande:

Fortfarande magknip, inte på en nivå som gör superont men ont. Inge blödning.
    Stackare. Om det kan vara till någon tröst har jag också haft en del magknip som sitter liksom lite högre upp (kring naveln). Jag tror inte att det är någon fara, förmodligen bara tarmarna som surar över att de får allt mindre plats. Jag hoppas att det så i alla fall. Hoppas att du mår bättre i dag. 
  • Västeråsare
    Ila skrev 2013-04-22 07:27:18 följande:
    Stackare. Om det kan vara till någon tröst har jag också haft en del magknip som sitter liksom lite högre upp (kring naveln). Jag tror inte att det är någon fara, förmodligen bara tarmarna som surar över att de får allt mindre plats. Jag hoppas att det så i alla fall. Hoppas att du mår bättre i dag. 
    God morgon :) Fortfarande lite småknip men det har lugnat ner sig lite nu. Tror också att det borde vara lugnt. När man googlar magont i samband med graviditet verkar det (peppar peppar) oftast vara nerdre buken och att det gör väldigt ont som har med fostret att göra. Den molande mensvärken kommer och går och det verkar ju vara växtvärk. Fullt möjligt att det är tarmarna som bråkar med mig, Tycker nog att magen har varit lite trögare än vanligt sista veckan eller så. 10+4 idag. Ingen blödning alls so far och ingen alarmerande magsmärta så jag krigar på...
  • Västeråsare

Bokat in tidigt ultra ljus hos Mama Mia kista nästa fredag. Blir på 12+1 dagen. Håller tummarna att det inte händer nått innan dess. Mest orolig över att jag känner mig fullkomligt icke-gravid.

• Mindful
    Västeråsare skrev 2013-04-22 17:13:26 följande:
    Bokat in tidigt ultra ljus hos Mama Mia kista nästa fredag. Blir på 12+1 dagen. Håller tummarna att det inte händer nått innan dess. Mest orolig över att jag känner mig fullkomligt icke-gravid.

Jag ska också på ultraljud nästa fredag, ska bli så skönt att se för just nu nojjar jag också över att det inte finns något därinne. Känns så långt tills nästa fredag bara... Jag är i v 13 då.

Jag är däremot trött, somnar tidigt nästan varje kväll men illamåendet och ömma bröst verkar ha gett med sig.

Igår anmälde jag mig till vattengympa för gravida och i dagarna ska jag anmäla mig till gravidyoga. Båda startar i mitten på maj. Men först vill jag se bebisen!!

Ha det fint tjejer!!     
Svar på tråden Novemberbebisar 2013