• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Gaddis
    Langtaefterdig skrev 2013-04-16 06:36:29 följande:
    Börjar ni få lite mage? Ni som gått upp? Jag har gått ner i vikt, pga kräkningar.... ( väger i dagsläget väldigt bra. Men blir orolig. Vill verkligen inte gå ned mer (

Jag har fått en liten hård kulmage :) Men det är å andra sidan min tredje bebis och storasyster har precis fyllt 1... Jag pendlar mycket i vikt så jag tror mest det är vätska. I helgen gick jag upp 3(!)kg men hade gått ner det igan tills idag. Hormonerna spökar :)
  • ReggieW
    Västeråsare skrev 2013-04-15 10:16:54 följande:
    Ok, haft mitt inskrivningssamtal idag. Det var väl inte allt för givande men jag kanske hade för stora förväntningar. Känns mest som att efter att hon frågat 300 hälsofrågor gav mig en binge papper och det var allt. Frågade henne om KUB-testet som hon säger att det gör man i vecka nio. Jag säger att jag har läst att det är 9-11.
    Det visste hon inte säger hon. Frågar även om åldersregeln och hur Västerås ställer sig till den. Det visste hon inte heller men bad mig ringa ett nummer som stod i foldern med all information jag fått. JAHA liksom...
    Men oj! Vart går du?! Jag går på Odensvi och hon var inte alls sån! Jag var där på ett första samtal för ett par veckor sen och jag ska dit idag och ta prover. Hon var jätte bra när jag var där och svarade på alla frågor jag hade på ett bra vis, dock har jag inte frågat om KUB..
  • Västeråsare
    ReggieW skrev 2013-04-16 13:36:30 följande:
    Men oj! Vart går du?! Jag går på Odensvi och hon var inte alls sån! Jag var där på ett första samtal för ett par veckor sen och jag ska dit idag och ta prover. Hon var jätte bra när jag var där och svarade på alla frågor jag hade på ett bra vis, dock har jag inte frågat om KUB..

Oxbacken tog jag för jag har familjeläkaren där så tänkte att det blir väl smidigt. Ger henne en chans till. Ska tillbaka i början av maj för proverna. Känns det likadant då kommer jag nog byta.
  • BalchensMalin

Är i vecka 9 och kände mig väldigt upplåst för någon vecka sedan. Men började dricka mer och mer vatten vilket hat hjälpt mot upplåstheten. Skönt det, sen hjälper det mot det här illamåendet. Kan ju inte äta HELA tiden.., Har redan gått upp 3 kg. Känns lite tungt då jag precis hade nått min målning efter 7 månader hård träning och bra kost. Men men..bara att gilla läget. Orkar ju inte heller träna så mycket nu, är sååå trött på eftermiddagarna efter jobbet. Hur har ni andra det med orken?

• Västeråsare
    Langtaefterdig skrev 2013-04-16 15:19:48 följande:
    Västeråsare: lyllos fast det kanske är så med tredje. Jag väntar mitt första )

Jag väntar första nu!
  • Anna83a
    BalchensMalin skrev 2013-04-16 15:01:29 följande:
    Är i vecka 9 och kände mig väldigt upplåst för någon vecka sedan. Men började dricka mer och mer vatten vilket hat hjälpt mot upplåstheten. Skönt det, sen hjälper det mot det här illamåendet. Kan ju inte äta HELA tiden.., Har redan gått upp 3 kg. Känns lite tungt då jag precis hade nått min målning efter 7 månader hård träning och bra kost. Men men..bara att gilla läget. Orkar ju inte heller träna så mycket nu, är sååå trött på eftermiddagarna efter jobbet. Hur har ni andra det med orken?

Ork vad är det? Här ligger gymkortet o dammar. Tränade 3 ggr i veckan förut o var anmäld till diverse lopp men det finns inte en chans att jag kan ställa upp nu. Jag har inte tränat på en månad o går o lägger mig kl 21 om kvällarna. Så trött!
  • Mindful

Var på inskrivningen idag och träffade min bm för första gången, en fantastisk kvinna, så lättsam och trevlig. Hon frågade om vi funderat på fosterdiagnostik och då tog jag upp detta med KUB och hon bokade in mig för detta direkt, utan några som helst problem eller frågor. Tog alla prover idag inkl blodprovet inför Kub. Är dags för ultraljudet om ca 2 veckor. Så nöd med besöket och att hon var så trevlig och förstående. Tänk att det kan skilja sig så i olika landsting. Förutom alla prover och samtalet så fick man en "vänta barn bok" och lite annan info. Känns som en milstolpe att ha detta avklarat. Vi bokade in alla kommande besök och ev. infoträffar med andra mammor!

Påtal om kön så kommer vi nog inte ta reda på det när det är dags men man kanske hinner ångra dig.  

• Mindful
    Anna83a skrev 2013-04-16 18:27:51 följande:

Ork vad är det? Här ligger gymkortet o dammar. Tränade 3 ggr i veckan förut o var anmäld till diverse lopp men det finns inte en chans att jag kan ställa upp nu. Jag har inte tränat på en månad o går o lägger mig kl 21 om kvällarna. Så trött!

Känner igen det där på pricken, längtar tills orken kommer tillbaka!
  • Mindful
    Västeråsare skrev 2013-04-15 20:31:05 följande:

Min partner följde inte med idag vilket kändes helt ok. Han kommer följa med från andra besöket och framåt.
    Det blev samma här. Om två veckor är det ul och då följer han självklart med, hade svårt att komma ifrån idag men mötet handlade ju till mesta del om mig så det var helt ok.
Svar på tråden Novemberbebisar 2013