• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • elingabriella
    lillbumbin skrev 2013-04-25 11:35:19 följande:
    Elingabriella.. Va du med i våran dec tråd? grattis till ännu en liten
    Ja, men jag tror att jag var ganska passiv för min lille kille var egentligen beräknad i januari. Tack! :) Det ska bli spännande att göra resan en gång till Hjärta Vi har precis köpt hus också så i sommar går flyttlasset. Och jag som trodde att 2011 skulle förbli ett oslagbart år ;)  
  • BalchensMalin

Oj vilken dag... Har haft två dagar med semester, lugnt och skönt på hotell bara jag och sambon. Men helt plötsligt på väg hem i bilen få jag en konstig ryggsmärta, typ mensvärk. 10 min senare känner jag att det händer något. Stanna bilen, in på en toa, och blodet bara rinner:( Gråtande tar vi oss till närmsta sjukhus där barnmorskan antar missfall efter min beskrivning. Men för säkerhetsskull så gör de ett UL. Efter 25 min får jag äntligen komma in till en urgullig tjej som lugnar mig och gör guynundersökning+UL och vips, fråga hon om jag vill se den " perfekta bebisen" :) Den levde och växer som den ska, livmodertappern är stängd som den ska vara :) Det som hade hänt var ett blodkärl som brustit. Uch Vilka jobbiga timmar. Men nu känns det underbart! Tänk att på en halvtimma göra sig förberedd på ingen bebis, men sen så får man höra att allt är som det ska:) Gissa om jag är lättad!!

• Anna83a
    BalchensMalin skrev 2013-04-25 18:16:02 följande:
    Oj vilken dag... Har haft två dagar med semester, lugnt och skönt på hotell bara jag och sambon. Men helt plötsligt på väg hem i bilen få jag en konstig ryggsmärta, typ mensvärk. 10 min senare känner jag att det händer något. Stanna bilen, in på en toa, och blodet bara rinner:( Gråtande tar vi oss till närmsta sjukhus där barnmorskan antar missfall efter min beskrivning. Men för säkerhetsskull så gör de ett UL. Efter 25 min får jag äntligen komma in till en urgullig tjej som lugnar mig och gör guynundersökning+UL och vips, fråga hon om jag vill se den " perfekta bebisen" :) Den levde och växer som den ska, livmodertappern är stängd som den ska vara :) Det som hade hänt var ett blodkärl som brustit. Uch Vilka jobbiga timmar. Men nu känns det underbart! Tänk att på en halvtimma göra sig förberedd på ingen bebis, men sen så får man höra att allt är som det ska:) Gissa om jag är lättad!!

Åh fy vilken mardröm :( Tur att det slutade lyckligt!
  • Västeråsare
    BalchensMalin skrev 2013-04-25 18:16:02 följande:

Usch vad läskigt! Skönt att det slutade bra och kul att ni fick se lill-fisen!
  • BalchensMalin

Ja, bara att hålla tummarna i fortsättningen. Men otroligt skönt (och häftigt) att ha fått sett miraklet ))

• lillbumbin

Elingabriella funderar på om jag följer din blogg men är inte säker? Såg de nu ikväll när jag läste bloggarna jag har på datorn att jag har en blogg med adress Elingabriella om de är du så tycker ja de e lite roligt faktiskt

• ceke

Elingabriella och Lillbumbin: Men va kul! Jovisst hängde jag i december 2011-tråden Kul att få "kampera" ihop även denna gång! och grattis till både graviditeten och huset, elingabriella! Själva håller vi på och rustar i vårt hus som vi bott i nu tre år, så här är det fullt upp... men det är härligt att bo i hus!

BalchensMalin: Åh vilken dag, men va underbart att allt stod rätt till!  

• Västeråsare

Har varit morgontrött i 31 år men helt plötsligt så vaknar jag tidigare och tidgare och kan inte somna om vilket aldrig varit ett problem. Kul att komma upp typ 06.30 på en ledig dag :(

• lillbumbin

Ceke, alla de i dec tråden hälsar till dig de tycker de e lite trist att du inte e med i vår Facebook grupp jag har ju hunnit skaffat mig ett barn emellan oxå har en liten på 5 månader oxå född november 2012 så har vi räknat rätt så kommer det en bebis på hans födelsedag
    Visst va din kille med i gruppen oxå ett tag?

• ceke
    lillbumbin skrev 2013-04-26 07:47:08 följande:
    Ceke, alla de i dec tråden hälsar till dig de tycker de e lite trist att du inte e med i vår Facebook grupp jag har ju hunnit skaffat mig ett barn emellan oxå har en liten på 5 månader oxå född november 2012 så har vi räknat rätt så kommer det en bebis på hans födelsedag
    Visst va din kille med i gruppen oxå ett tag?
    Ojoj, hur 17 har du hunnit med en emellan oxå? Här har vi fullt upp med vår lilla prins som det är

Jaa... jag är lite försiktig med facebookandet och har inte så många där, mest bara nära vänner och familj då jag lägger ut en del på Ville så de ska få följa med på hans utveckling. Har aldrig varit med i gruppen... Du får hälsa tillbaka till alla! 
Svar på tråden Novemberbebisar 2013