• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • ceke

Hm... den här graviditeten börjar likna den med min son väldigt mycket. Har de senaste två dagarna haft en rätt jobbig huvudvärk. Med Ville hade jag denna huvudvärk i 2-3 veckor och det var, vad jag minns, i stort sett i samma tid i graviditeten den gången också. Även då mådde jag illa vid några enstaka tillfällen när det värsta borde ha gått över. Är det en pojke till vi väntar, tro?

• brullan
    {#emotions_dlg.flower}  BF-lista november 2013 {#emotions_dlg.flower} 

Zanah -  3 november 
    Ila - 8 november 
    Langtaefterdig- 12 november 
    Mindful - 13 november 
    Västeråsare- 14 november 
    Solrosen 83 - 16 november
    Brullan - 16 nov (tredje Barnet)
    Ceke - 17 nov (2:a barnet)
    BalchensMalin - 24 november
  • StrongWom3n
    {#emotions_dlg.flower}  BF-lista november 2013 {#emotions_dlg.flower} 

Zanah -  3 november 
    Ila - 8 november 
    Langtaefterdig- 12 november 
    Mindful - 13 november 
    Västeråsare- 14 november
    StrongWom3n - 14 november (andra barnet)
    Solrosen 83 - 16 november
    Brullan - 16 nov (tredje Barnet)
    Ceke - 17 nov (2:a barnet)
    BalchensMalin - 24 november
  • StrongWom3n

Tänkte bidra med en ultraljudsbild.
    Jag var på kub förra måndagen.
    BM bokade in efter min sista mens.
    Trots att jag själv trodde att graviditeten är 3 veckor kortare gånget.

Jag fick bekräftat att jag hade rätt..
    Bebisen låg så böjd så den var svår och mäta.
    Hon fick den till att den är i vecka 9+0 och enligt min beräkning är det 9+4 på bilden.
    Är idag i 10+2 enligt ultraljudet, 10+6 om man går från ägglossning.

Fick en ny tid för KUB den 6 Maj.

Huvud till höger, rumpa ben till vänster.

• ceke

Stromgwmn: Härligt att se den lille i a f! Och så får du ju möjlighet att se den om två veckor igen

Själv lämnade jag blodprov inför KUB idag. Känns bra... som en milstolpe! Bara på ett par dagar nu så har jag blivit jättesvälld om magen också. Enligt mig själv väldigt svårt att ta miste på att den växer, men hoppas jobbet inte ser det på några veckor till... Har lånat ut mina gravkläder men såg idag till att få tillbaka tre par jeans som jag hade i början av graviditeten förra gången. De kan börja komma till användning nu!

• Jämthund

Hej. Tänkte att jag skulle hoppa in här. Har en bebis i magen och borde idag vara i v. 8+5. Liten bör alltså titta ut den 28:e November. Har en pojke sedan innan som är född Januari 2012. En busig sådan! Min mage kan jag knappt dölja längre. Jättemånga som frågat om jag är gravid.. Jag som precis börjat bli lite platt igen sen förra gången. Ja, det är ju bara till att le och se glad ut:)

• ceke
    Jämthund skrev 2013-04-24 21:31:14 följande:
    Hej. Tänkte att jag skulle hoppa in här. Har en bebis i magen och borde idag vara i v. 8+5. Liten bör alltså titta ut den 28:e November. Har en pojke sedan innan som är född Januari 2012. En busig sådan! Min mage kan jag knappt dölja längre. Jättemånga som frågat om jag är gravid.. Jag som precis börjat bli lite platt igen sen förra gången. Ja, det är ju bara till att le och se glad ut:)
    Hej, grattis och välkommen! Då kommer vi få ungefär lika långt mellan våra små Jag har en busig liten grabb som föddes i mitten av december 2011 och beräknar nästa tills mitten av november
  • lillbumbin

Tyckte jag kände igen dig ceke..va inte du med i december 2011? jag har en son som e född 22dec 2011..

• elingabriella

Hej! Jag har läst här ett tag och känner mig nu redo att själv hoppa in. Idag går jag in i vecka 12 vilket känns otroligt skönt. I förrgår såg jag dessutom lilla sötisen på VUL. Underbart!  Hjärta

lillbumbin skrev 2013-04-25 06:50:10 följande:
    Tyckte jag kände igen dig ceke..va inte du med i december 2011? jag har en son som e född 22dec 2011..
    ceke skrev 2013-04-24 21:33:22 följande:
    Hej, grattis och välkommen! Då kommer vi få ungefär lika långt mellan våra små Jag har en busig liten grabb som föddes i mitten av december 2011 och beräknar nästa tills mitten av november
    Vad lustigt! Jag tyckte också jag kände igen dig Ceke. Och jag har också en son född i december 2011
Svar på tråden Novemberbebisar 2013