• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • lillbumbin

Ne men de hade ju varit roligt om du varit med i gruppen där oxå
    Ja du Eddie som mini heter han kom bara i vecka 24+4 fick vi reda på att jag väntade honom. Jag hade ingen mage el något innan. Kände inga rörelser. I vecka 29 kom magen hade mens som vanligt så jag anade inget. Det var då vi skulle Sätta in en spiral som de upptäcktes

• Vittoria
    Zanah skrev 2013-04-22 21:19:51 följande:
    Vittoria - jag har också UL på fredag. Lycka till till oss!

Visst har men en tendens att "övertänka" kring allt som har med graviditeten att göra och oroar sig för saker i förhoppningsvis onödan. Men hur ska man kunna låta bli liksom?!

I och med att jag plussade så sent som vecka 9 så insåg jag nu att jag gick in i vecka 12+0 idag (fast jag tror att UL kommer flytta BF-datumet ca fem dagar längre fram men det återstår att se... är i vilket fall som helst 11+ någonting) och har som sagt KUB-UL på fredag. Är lite nervös... vill i första hand se ett hjärta som slår och sen hoppas jag så klart på bättre siffror än förra gången.

Jag har inte följt tråden riktigt från början. Finns det någon BF-lista så man kan se vilka som ligger närmast en själv i tid?
    Mindful t..ex. - när har du BF? Det verkar vara ungefärligt som jag om jag kommer ihåg rätt.  

Hoppas alla ni  som kämpar med krämpor mår lite bättre!        
    Jag är nu stolt ägare till en ultraljudsbild på en liten sak som visst växer inuti mig :) Hur gick det för dig? 
  • Vittoria
    {#emotions_dlg.flower}   BF-lista november 2013  {#emotions_dlg.flower}

Zanah -  3 november 
    Ila - 8 november 
    Langtaefterdig- 12 november 
    Mindful - 13 november 
    Västeråsare- 14 november
    StrongWom3n- 14 november (andra barnet)
    Solrosen 83 - 16 november
    Brullan - 16 nov (tredje Barnet)
    Ceke - 17 nov (2:a barnet)
    BalchensMalin - 24 november
    Vittoria- 27 November 
  • elingabriella
    lillbumbin skrev 2013-04-26 09:00:55 följande:
    Ja du Eddie som mini heter han kom bara  i vecka 24+4 fick vi reda på att jag väntade honom. Jag hade ingen mage el något innan. Kände inga rörelser. I vecka 29 kom magen  hade mens som vanligt så jag anade inget. Det var då vi skulle Sätta in en spiral som de upptäcktes Men vaaa!? Vilken chock det måste ha varit! Hihi :) Skönt att må så bra att man inte ens märker något! Jag tycker att jag redan nu i vecka 12 ser ut som jag gjorde i vecka 17-18 förra gången. Visserligen hade jag ganska liten mage då, men i alla fall... Jag blev nästan orolig att det var tvillingar då min mamma bland annat är det, men UL visade bara en liten där inne :)

Jo, det stämmer nog att du läser min blogg. Hihi Fast jag har inte skrivit om det där än, har några kvar jag måste berätta för IRL först :) 
    ceke skrev 2013-04-26 06:39:09 följande:
    Elingabriella och Lillbumbin: Men va kul! Jovisst hängde jag i december 2011-tråden  Kul att få "kampera" ihop även denna gång!  och grattis till både graviditeten och huset, elingabriella! Själva håller vi på och rustar i vårt hus som vi bott i nu tre år, så här är det fullt upp... men det är härligt att bo i hus!

BalchensMalin: Åh vilken dag, men va underbart att allt stod rätt till!   
    Ja, lustigt att vi har exakt samma åldersskillnad nu också. Hihi. Ca två år emellan tycker jag känns helt perfekt! Åh vad kul med renoveringar :) Jag längtar verkligen till flytten nu! Speciellt de varma dagarna {#emotions_dlg.flower}
  • elingabriella
    lillbumbin skrev 2013-04-26 09:00:55 följande:
    Ja du Eddie som mini heter han kom bara i vecka 24+4 fick vi reda på att jag väntade honom. Jag hade ingen mage el något innan. Kände inga rörelser. I vecka 29 kom magen hade mens som vanligt så jag anade inget. Det var då vi skulle
    Sätta in en spiral som de upptäcktes
    Det blev lite fel, jag gör om första stycket :)

Men vaaa!? Vilken chock det måste ha varit! Hihi :) Skönt att må så bra att man inte ens märker något! Jag tycker att jag redan nu i vecka 12 ser ut som jag gjorde i vecka 17-18 förra gången. Visserligen hade jag ganska liten mage då, men i alla fall... Jag blev nästan orolig att det var tvillingar då min mamma bland annat är det, men UL visade bara en liten där inne :)

Jo, det stämmer nog att du läser min blogg. Hihi Fast jag har inte skrivit om det där än, har några kvar jag måste berätta för IRL först :)  
  • lillbumbin

Elingabriella:
    Hehe förstod att du inte berättat de för alla å därför inte skrivit något än roligt då har jag följt dig i två år ca
    Det var en stor chock ena dagen va ja lycklig andra dagen ville jag bara försvinna. Kan säga att det är inget att rekommendera att få reda på de så sent. Men så fort han va här mådde ja bättre å denna graviditet vi har nu ät mer planerad. Men just idag med dålig rygg å två barn som ena gråter för uppmärksamhet å den andra klättrar överallt å jag e graviditetstrött om något å ond rygg. Ingen bra komp:) skulle kunna sova dygnet runt om ja fick
    Sen har jag ju 2 barn + ett bonus utöver dessa små killar så här hemma blir de 6 barn då alla e hemma å plutten i magen kommer ut

• Zanah

Vittoria - och alla andra!
    Jag skulle göra UL för KUB idag. Jag var nervös innan, och ville i första hand få se ett hjärta som slog som det skulle. Några siffror kunde vi inte få för bebisarna var för små! Två jämnstora foster som daterades till vecka 11+1. De var ett par mm för små för att de skulle kunna mäta nackspalten så nu ska vi tillbaka om 1,5 vecka.

Snacka om chock! Min sambo och jag har skojat om det innan och undrat hur sjutton man klarar av två samtidigt? Det kommer vi förhoppningsvis få reda på....! Men nu blir det lite annat att ta ställning till... Ska vi göra FVP om risksiffrorna blir höga. De måste ju göra två nålstick och därmed fördubblad risk för missfall. Dessutom kan man ju hamna i det dilemmat att FVP visar att en av bebisarna har en kromosomavvikelse och den andra inte... Hur sjutton gör man då?!

Ja, som ni märker... det bara snurrar i huvudet. Jag ska bli uppringd av min barnmorska på måndag och då ska jag boka tid för att ta nya blodprov till KUB:en då de jag lämnat nu blir precis på gränsen till om de är tagna inom den godkända ramen eller inte. Sen ska jag också boka tid för ett läkarbesök för konsultation för att kunna ställa alla frågor som poppar upp.

BM som gjorde UL idag sa att allt såg jättebra ut. Skiljeväggen mellan fostren var kraftig och det var ett bra tecken. Nu sitter jag här med UL-bilderna (en remsa på minst en meter, 8 olika bilder!) och försöker fatta!

• Zanah
    {#emotions_dlg.flower} BF-lista november 2013  {#emotions_dlg.flower}

Ila - 8 november 
    Langtaefterdig- 12 november 
    Mindful - 13 november 
    Zanah - 13 november (tvillingar)
    Västeråsare- 14 november
    StrongWom3n- 14 november (andra barnet)
    Solrosen 83 - 16 november
    Brullan - 16 nov (tredje Barnet)
    Ceke - 17 nov (2:a barnet)
    BalchensMalin - 24 november
    Vittoria- 27 November 
  • Mindful
    Zanah skrev 2013-04-26 22:50:47 följande:
    Jag skulle göra UL för KUB idag. Jag var nervös innan, och ville i första hand få se ett hjärta som slog som det skulle. Några siffror kunde vi inte få för bebisarna var för små! Två jämnstora foster som daterades till vecka 11+1. De var ett par mm för små för att de skulle kunna mäta nackspalten så nu ska vi tillbaka om 1,5 vecka.

Snacka om chock! Min sambo och jag har skojat om det innan och undrat hur sjutton man klarar av två samtidigt? Det kommer vi förhoppningsvis få reda på....! Men nu blir det lite annat att ta ställning till... Ska vi göra FVP om risksiffrorna blir höga. De måste ju göra två nålstick och därmed fördubblad risk för missfall. Dessutom kan man ju hamna i det dilemmat att FVP visar att en av bebisarna har en kromosomavvikelse och den andra inte... Hur sjutton gör man då?!

Ja, som ni märker... det bara snurrar i huvudet. Jag ska bli uppringd av min barnmorska på måndag och då ska jag boka tid för att ta nya blodprov till KUB:en då de jag lämnat nu blir precis på gränsen till om de är tagna inom den godkända ramen eller inte. Sen ska jag också boka tid för ett läkarbesök för konsultation för att kunna ställa alla frågor som poppar upp.

BM som gjorde UL idag sa att allt såg jättebra ut. Skiljeväggen mellan fostren var kraftig och det var ett bra tecken. Nu sitter jag här med UL-bilderna (en remsa på minst en meter, 8 olika bilder!) och försöker fatta!
    Oj vilken chock men Dubbelt Grattis!! Fatastiskt. Förståt att det är många frågor men skönt att de styrt upp det åt dig med läkarbesök och annat!
  • Västeråsare
    Zanah skrev 2013-04-26 22:50:47 följande:

Men oj!!! Dubbelt grattis :)
Svar på tråden Novemberbebisar 2013