• systersandra

Gastric bypass i västra götaland någon?

Har skrivit en egenremiss till Borås för att få komma till läkare och få en sådan operation beviljad,

Har fått tid till sjuksköterska samt medicinläkare i början på maj på obesitasmottagningen  på Sahlgrenska.

Är det någon annan som ska dit nyligen eller har varit där?

Undrar hur det går till,om man måste träffa en kirurg också eller om medicinläkaren kan ta beslutet.
    Trodde faktiskt att man bara träffade en kirurg.

Undrar hur lång väntetid det är osv  och hur hela processen går till.

Fick vänta nästan tre månader från det att jag skickade in min remiss tills det jag fick komma dit (inom vårdgarantitiden precis alltså) 

Kunde vara roligt om någon kunde dela med sig av sina erfarenheter. 
  • Svar på tråden Gastric bypass i västra götaland någon?
  • MammaOsa

Är det denna adressen som gäller????

Sahlgrenska Universitetssjukhuset
    Område 6
    Blå stråket 5 
    413 45 Göteborg

• Beibikär

hej på er! läste eran tråd och tänker läsa hur det går för er, jag är själv i samma skede, det vill säga, väntar på infomöte och op-tid.

Lycka till allihop!

• MBE01

MammaOsa, helt korrekt! Det är dit du blir kallad för infomötet, eller som jag (skickade ju också egenremiss) kallad för provtagning hos sköterska och sedan kallelse till läkare. Jättetrevliga tjejer som arbetar där!!!

• MammaOsa

Jag var på VC idag. Och läkaren säger bara till mig att jag skickar en remiss. Jag berättade bara mitt problem, mina försök att gå ner. Jag skall vara fastande tills måndag morgon då jag skall tillbaka och ta prover.

• MammaOsa

I måndags så skickade jag min egenremiss så får ringa ner i nästa vecka o kika så de har fått den.

• Lennie

Ska på infoträffen på tisdag och just nu känns det bara som att jag ser till alla komplikationer det kan medföra. Tänk om man ångrar operationen efteråt??

• Levamera

Lennie: Jag ska på infoträff på ons. :) Det går framåt. ;)
    Jag förstår precis vad du menar. Jag har också stunder där det känns otroligt läskigt och jag undrar vad det är jag håller på med, jag tror att det är normalt och dessutom sunt. Om allt känns klockrent från början till slut så tror jag man inte riktigt tagit in det man ska göra. Så se det positivt att du ifrågasätter.

• systersandra

Nu är jag riktigt hoppfull.Ringde koordinatorna i veckan och jag var helt godkänd nu.
    Dessutom var kötiden kort nu efter sommaren då de opererat bort den största delen av kön då de skickat patienterna till privata sjukhus,annars hade de inte hållt vårdgarantin.
    Dessutom har de ju inte haft konferenser under sommaren vilket gör att det har stått stilla och inga fler patienter har kunnat ställt sig i kö under sommaren,först sen två veckor tilllbaka har de godkänt operationen
    Det är ju bara de patienterna som inte velat/kunnat åka till Stockholm och utnyttja vårdgarantin som står i kö i princip.
    Väntar med spänning på ett brev med kallelse nu.

MBE01nu är det inte långt kvar för tid kvar för dig.. 

• MBE01
    Min tur imorgon! Drömmer Och jag känner mig redo. Väskan är packad, sängen renbäddad, kläderna som jag ska åka i är nytvättade och jag har tagit mina 2 första Omeprazol. Blev lite yr av tabletterna men det är tydligen en av biverkningarna. Jag har också börjat med Apoteket Kvinna (multivitamintabletterna). Lika bra att vara rejält laddad med energi inför operation!

Man måste ju komma nyduschad och utan smink till sjukhuset så jag passade på att gnida in mig i lite BUS och färga fransar och bryn så att jag inte skrämmer slag på kirurgerna imorgon bitti! Skrattande Konstigt nog är jag ganska så lugn och det jag är mest rädd för är att jag skulle somna in för gott. Jag tänker så klart på barnen och sambon och hur deras liv skulle bli i så fall. Men jag verkligen tror att jag kan göra detta och jag kommer bli så mycket gladare när allt är över!

systersandra, jag är alldeles säker att det snart är din tur! För i måndags fick jag papper från Sahlgrenska att jag är godkänd för OP hos dem och kommer att få en operationstid snarast. Jag måste tydligen ringa dem igen, eftersom jag fortfarande är kvar i deras "system". Och i fredags ringde en koordinator från Skövde och frågade om jag kunde tänka mig att opereras hos dem!?!? eftersom de hade fått min remiss av Sahlgrenska... Jag tackade så klart nej och hon tyckte också det var väldigt underligt att min remiss hade hamnat hos dem. Så jag menar, att de håller på för fullt med remisserna på Sahlgrenska i alla fall! Tyst

Imorgon klockan 6.30 sitter jag i bilen och är på väg mot nya äventyr! Snälla, håll tummarna för mig!!! {#emotions_dlg.flower}
  • systersandra

Lycka till!
    Det går säkert jättebra.
    Du får höra av dig när du är så pass i form efter operationen så får vi höra hur det gick. 

Svar på tråden Gastric bypass i västra götaland någon?