• M C

FLs värsta floskler, nomineringstråd!

Det är några år sedan jag startade en sådan här tråd, det är dags igen eftersom det kommer nya floskler som tar plats på FL-himlen.

Så, kom igen, vilken är din värsta floskl?   

Floskler - sånt som eg inte sägger ett dyft annat än att talaren i fråga saknar argument.

Kom in med några fina saftiga idiotiska floskler - gärna sådan du svänger dig med själv!

Undo these cuffs and I'll show you
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-11 22:16
    www.familjeliv.se/Forum-27-260/m69125375.html
  • Svar på tråden FLs värsta floskler, nomineringstråd!
  • Mellamella

"Vi har faktiskt yttrandefrihet i Sverige!" - Stämmer förvisso, men yttrandefriheten gäller även för mig och innebär då alltså att jag har rätt att yttra mig om det du just yttrande dig om. 
    "Jag var ironisk, kul att folk gick på det och blev så arga!" - Nej, du var helt seriös men är för stolt för att erkänna att folks motargument fick dig att tänka om.
    "Jag har faktiskt dyslexi!" - Dyslexi må vara förklaringen till varför du stavar illa, men inte till varför du kallar folk för "jävla idioter", svär och skriver med stora bokstäver.
    "Jag har inte bett om din åsikt!" - Nähä, och vad gör du då i ett diskussionsforum?
    "Du har inga barn va?" - Har man inga barn är man tydligen inte berättigad till att ha åsikter om någonting.  

Thats my story and I'm sticking to it. www.mellas.se/
  • sär skriven

"Han är säkert otrogen" (Som svar på "min kille jobbade över i onsdags och vår hund hade faktiskt namnsdag, jag är helt knäckt!" eller andra lika intelligenta trådar.

Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Ziraya
    FA80 skrev 2013-03-11 19:34:37 följande:
    "Alla män är svin."
    Haha åh, jag blir så provocerad varje gång jag ser den!
  • sär skriven

"Jag HATAR hen!"

Eller "Min hen (yadi-yada)"

Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Ernst Hugo
    Ziraya skrev 2013-03-11 19:35:39 följande:
    Haha åh, jag blir så provocerad varje gång jag ser den!

Jag sträcker på mig och känner mig lite svinig
    Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • Ziraya
    sär skriven skrev 2013-03-11 19:36:41 följande:
    "Jag HATAR hen!"

Eller "Min hen (yadi-yada)"
    "Jag är/mitt barn är faktiskt ine en hen!!!111ett"
  • Nyfiken gul

ordet "påhopp" måste väl ändå vara en garanterad floskel här på FL... flititgt använd av debattörer som inte tål mothugg eller kritik.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • KimPossible

"Ja, JAG vill iaf mitt barns bästa (läs; till skillnad från er som inte gör som jag), därför så...".

"Ja, JAG vill iaf lite mer för mitt barn än att det ska överleva, men alla är ju inte lika noga" 

People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do.
  • Ziraya
    Nyfiken gul skrev 2013-03-11 19:39:08 följande:
    ordet "påhopp" måste väl ändå vara en garanterad floskel här på FL... flititgt använd av debattörer som inte tål mothugg eller kritik.
    Ja absolut. Vissa verkar ju anse att påpekande av fakta är personliga påhopp Tungan ute.
Svar på tråden FLs värsta floskler, nomineringstråd!