• M C

FLs värsta floskler, nomineringstråd!

Det är några år sedan jag startade en sådan här tråd, det är dags igen eftersom det kommer nya floskler som tar plats på FL-himlen.

Så, kom igen, vilken är din värsta floskl?   

Floskler - sånt som eg inte sägger ett dyft annat än att talaren i fråga saknar argument.

Kom in med några fina saftiga idiotiska floskler - gärna sådan du svänger dig med själv!

Undo these cuffs and I'll show you
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-11 22:16
    www.familjeliv.se/Forum-27-260/m69125375.html
  • Svar på tråden FLs värsta floskler, nomineringstråd!
  • Smecker

Nu lämnar jag tråden. (gärna i kombination med x antal återkomster)

Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • KimPossible

"Jamen, det bara ÄR så!!". 

Sagt när argumenten tagit slut, gärna följt av "Det vet väl alla???!". 

People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do.
  • Nyfiken gul

talk to the hand....

eller favoriten: whatever

när ts eller nån i tråden har slut på argument 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Mellamella

Något som är ganska märkligt och samtidigt lite kul är när man lägger fram fakta som bevisar att personen har fel och får svaret "Jaja, men jag tycker att det är så". Vafan liksom? Vissa saker kan man inte "tycka" om, ibland finns det faktiskt ett rätt och ett fel. 

Thats my story and I'm sticking to it. www.mellas.se/
  • Ziraya

"Att titta på TV/handla på ICA/vara kattägare/ha mer än ett barn/bo i lägenhet/osv. är så himla WT!"

• sär skriven

Alltså jag hatar ju även uttrycken på FL. "Ont i tjejmagen" (är du en ko? Vad heter de andra tre? Bladmagen, löpmagen och vommen eller?)

"BIm 29 December år 2015 - HÄNG PÅ!" (beräknad icke-mens? Alltså..? Jag har Beräknat icke-stenskott på framrutan den 2 maj 2014, HÄNG PÅ!")

Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Ziraya
    sär skriven skrev 2013-03-11 20:15:46 följande:
    Alltså jag hatar ju även uttrycken på FL. "Ont i tjejmagen" (är du en ko? Vad heter de andra tre? Bladmagen, löpmagen och vommen eller?)

"BIm 29 December år 2015 - HÄNG PÅ!" (beräknad icke-mens? Alltså..? Jag har Beräknat icke-stenskott på framrutan den 2 maj 2014, HÄNG PÅ!")
    Alltså, nu hänger ju inte jag i barnsvängen här på Fl (då får jag inte ha åsikter om något heller va?). Betyder BIM "beräknad icke-mens"? Vad i hela? Va? Har de hittat på det själva eller är det liksom ett vedertaget uttryck?
  • sär skriven
    Ziraya skrev 2013-03-11 20:18:16 följande:
    Alltså, nu hänger ju inte jag i barnsvängen här på Fl (då får jag inte ha åsikter om något heller va?). Betyder BIM "beräknad icke-mens"? Vad i hela? Va? Har de hittat på det själva eller är det liksom ett vedertaget uttryck?
    Jag vet inte, har aldrig fördjupat mig i vilket. Men får lite kväljningar av uttrycket hur som helst. BIM, så vitt jag förstått, är det datum man enligt cykeln skall ha mens men eftersom man tänker sig att knullidulla lite så vill man ju inte HA mens den dagen, alltså blir det ett... *trumvirvel* BIM-DATUM!

Kräks
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • LillGris

HAHAHA! "Ont i tjejmagen efter gos med myspinnen, BIM på onsdag, kan jag vara gravid?"

Wtf just happened here?!
  • KimPossible

People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do.
Svar på tråden FLs värsta floskler, nomineringstråd!