• M C

FLs värsta floskler, nomineringstråd!

Det är några år sedan jag startade en sådan här tråd, det är dags igen eftersom det kommer nya floskler som tar plats på FL-himlen.

Så, kom igen, vilken är din värsta floskl?   

Floskler - sånt som eg inte sägger ett dyft annat än att talaren i fråga saknar argument.

Kom in med några fina saftiga idiotiska floskler - gärna sådan du svänger dig med själv!

Undo these cuffs and I'll show you
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-11 22:16
    www.familjeliv.se/Forum-27-260/m69125375.html
  • Svar på tråden FLs värsta floskler, nomineringstråd!
  • Orcha

Inte en floskel utan mer en trist regel är väl de som raskt bildar sig en avig åsikt, slår ner på ts och sedan hittar själsfränder som håller med ännu "hårdare".

Kräks

Floskel, just sayin...
    Tröttsam att läsa överallt bara. (använt den själv för länge sen). 

Finns dårar med utbildning här. Ryggen mot väggen rek.
  • Ziraya

"Det gör inget om du bara ger ditt barn okokta makaroner till frukost, lunch och middag varje dag i två år, bara barnet äter!"

*Obs. kontroversiell!* 

• Flaminia

"Värst vad ni tar åt er. Det visar ju bara att jag har rätt" (när personen i fråga får mothugg efter att ha anklagat andra för rätt grova saker, t.ex. att vara alkoholist för att man gillar att dricka vin).

• Lady Namárië

BIM är det absolut värsta. Det kämpade vi emot redan när sidan startade, men det hamnade ändå på "FLs ordlista" så att man kunde hålla muspekaren över det och få fram förklaringen "Beräknad Inte Mens". Sedan var det liksom kört att försöka få folk att anamma "Beräknad dag för Utebliven Mens" eller vad som helst annat. Skrikandes

So say we all
  • sär skriven
    Flaminia skrev 2013-03-11 20:38:47 följande:
    "Värst vad ni tar åt er. Det visar ju bara att jag har rätt" (när personen i fråga får mothugg efter att ha anklagat andra för rätt grova saker, t.ex. att vara alkoholist för att man gillar att dricka vin).
    Jaaaa! "Det var visst en öm tå!"
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • LillGris

Det där get mig hjärnblödning. "Säger du emot mig betyder det att jag har rätt!" Jaha, ok...
  • Jellybeanbaby
    Smecker skrev 2013-03-11 20:35:37 följande:
    "Jag skriver aldrig som anonym."
    Varför tycker du den är en klyscha?
    orka
  • M C

Å gud ja. En del tar det dessutom som sanningar och startar hela trådar om ämnet. Extremt tröttsamt och korkat. 
    Undo these cuffs and I'll show you
  • Ziraya

Oh! Oh! Jag kom på en till:

"jag/min mamma/min moster gjorde *valfri potentiellt skadlig grej* och jag/de har minsann inte tagit skada av det så det är ingen fara alls!" 

Svar på tråden FLs värsta floskler, nomineringstråd!