• M C

FLs värsta floskler, nomineringstråd!

Det är några år sedan jag startade en sådan här tråd, det är dags igen eftersom det kommer nya floskler som tar plats på FL-himlen.

Så, kom igen, vilken är din värsta floskl?   

Floskler - sånt som eg inte sägger ett dyft annat än att talaren i fråga saknar argument.

Kom in med några fina saftiga idiotiska floskler - gärna sådan du svänger dig med själv!

Undo these cuffs and I'll show you
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-11 22:16
    www.familjeliv.se/Forum-27-260/m69125375.html
  • Svar på tråden FLs värsta floskler, nomineringstråd!
  • Flaminia
    Nyfiken gul skrev 2013-03-11 19:39:08 följande:
    ordet "påhopp" måste väl ändå vara en garanterad floskel här på FL... flititgt använd av debattörer som inte tål mothugg eller kritik.
    Ja, det är ofta någon som skriver "sluta hoppa på TS" till dem som bara svarar ärligt på TS fråga eller inte håller med.
  • Nyfiken gul

Rosa är faktiskt en tjejfärg!!  (typ 2944 utropstecken och 3454 arga gubbar i rubriken) 

alternativt

Jag klär min son i ROSA, varför accepterar du inte det?   (uppriktigt förvånad trådstart)

Alternativt

Jag klär min son i klänning är det så svårt att förstå jävla bitterfittor....     

Alternativt

Könet sitter inte i färgen, sådetså! 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Ernst Hugo

"Ja ja, bara anmäl allt till soc det löser ju allt"

Som motargument till varför någon vill göra en orosanmälan då barnen går utan mat och upprepade gånger kommer illa klädda till grannen då det vankas kvällsmat. 

Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • Ziraya

"Men så får man väl inte säga i det här jävla PK-landet!" <---- Min personliga favorit.

• Nyfiken gul

det senaste fenomenet på Fl måste väl ändå vara  hänvisningar till nya statusuppdateringar på Facebook?

"nu har jag faktiskt ändrat på fejjan  från singel till är i ett förhållande, pilutta er va, vad sa ni nu då??"

-  klassik kommentar i en tråd som handlar om omöjlig kärlek ( 30 års åldersskillnad, kär i sin brukare, kär i läraren, den gifta mannen, kär i sin boendestödjare, kär i sin chef osv osv) 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Åsa

"Varför kan inte pojkar få vara pojkar och flickor flickor" (som motivering till att man t ex  favoriserar ett färgval som dök upp första gången framåt sextiotalet och därefter bara varit modernt i perioder)

"Det gör ont i mammahjärtat". (Ofta behjärtansvärda anledningar till det men ändå...) 

• M C

GUD så många bra! *skrattar som fan*

Men jag har inte bett om din åsikt - den fick mig att dö en smula!  

• M C

Så, ska vi dra strecket snart? Eller ge det tills imorgon?

• KimPossible

"Att ge barn socker/sätta dem på förskolan/låta barn ha napp/inte amma/inte föda vaginalt/ha barnvakt/låta barn titta på tv/fill in blanks, ÄR faktiskt barnmisshandel!!".

People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do.
Svar på tråden FLs värsta floskler, nomineringstråd!